وبلاگ
۲۳ تیر ۱۴۰۱

راهنمای خرید خودروی شاهین

سایپا شاهین

شاهین یکی از جدیدترین محصولات سایپا است که بر پایه پلت فرم SP100 ساخته شده و گفته می شود ساختاری مشابه فولکس واگن C30 چینی دارد. این پلت فرم نیز متعلق به تویوتا ژاپن است و در تولید یکی از نسل های قدیمی تویوتا یاریس استفاده شده است.

شاهین سایپا شکل خوبی دارد اما چراغ های عقب آن کمی نامناسب به نظر می رسد. این خودرو با موتور هشت سوپاپ توربوشارژ m15TC )نسخه سوپرشارژ موتور ساینا) با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر وارد بازار ما شده است.

یک گیربکس پنج سرعته دستی نیز پیشرانه را به محور چرخ جلو منتقل می کند. البته به نظر می رسد مگاموتور در حال توسعه یک موتور شانزده سوپاپ است که در آینده روی شاهین و سایر محصولات جدیدتر سایپا نصب خواهد شد.

این در حالی است که به زودی شاهین اتومات با گیربکس شش سرعته اتوماتیک CVT ساخت شرکت پانچ بلژیکی به لیست محصولات سایپا خواهد پیوست. بررسی ها نشان می دهد قیمت این خودرو در بازار بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته ۳۳۵ میلیون تومان است.

قیمت نهایی سایپا شاهین

بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی شورای رقابت خودروهای شاهین سایپا ۲۶۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد. قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در فروش و خدمات پس از فروش گفت: اولین سری از دعوت نامه های خودرو شاهین با نرخ ۲۶۸ میلیون تومان و ضوابط اعلام شده از سوی شورای رقابت صادر شد.

مجید باقری گفت: «همان طور که قبلاً قول داده بودیم دعوت نامه خودرو شاهین را به موقع صادر کردیم و تعدادی از خریداران این محصول پرداخت را تکمیل کرده و در آینده نزدیک خودروی خود را به ترتیب اولویت تحویل خواهند گرفت.»

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شورای رقابت مرجع قیمت گذاری خودرو در کشور است، ادامه داد: «صدور این دعوت نامه ها بر اساس نرخ اعلام شده و مصوبه شورای رقابت بوده و گروه خودروسازی سایپا مفاد این ضوابط را رعایت کرده است.»

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش فروش و خدمات پس از فروش بیان کرد: «خودرو شاهین به عنوان با کیفیت ترین و پیشرفته ترین خودرو تولید شده در آغاز فصل جدیدی از کیفیت و ایمنی در صنعت خودروسازی ایران و گروه سایپا به شمار می رود.»

به گفته باقری، تولید و عرضه خودروهای شاهین در دوران تحریم های ظالمانه بین المللی و شیوع بیماری کرونا نشان از عزم جدی گروه خودروسازی سایپا برای ایفای نقش گسترده در حرکت صنعت و اقتصاد کشور به سمت پیشرفت و توسعه است.

وی در خصوص خدمات پس از فروش خودرو شاهین گفت: شبکه خدمات پس از فروش گروه سایپا پس از دریافت آموزش ها و امکانات لازم و جدید، اقدامات ویژه ای را انجام داده و آماده خدمت رسانی به کلیه مشتریان و خریداران شاهین می باشد.

خودرو تارا ایران خودرو بهتر است یا خودرو شاهین سایپا؟

ایران خودرو و سایپا هر دو قصد دارند محصولات جدید خود یعنی سدان های شاهین و تارا را در آینده نزدیک به بازار عرضه کنند.

دو خودرویی که این روزها در مورد آن ها زیاد صحبت می شود، سدان های جدید ایران خودرو و سایپا هستند. هر کدام از این دو خودروساز قصد دارند با محصولات جدید خود تنوع بازار را افزایش دهند و در نهایت خریداران بیشتری را جذب کنند. سایپا به تازگی نام شاهین و ایران خودرو را برای محصول K132 مدل تارا انتخاب کرده است. اما مشخصات و ویژگی های این دو خودرو چیست؟ تا به امروز اطلاعات مختلفی از این دو محصول منتشر شده است، اما در این مطلب قصد داریم شما را به صورت مختصر و مفید با پرچمداران ایران خودرو و سایپا آشنا کنیم.

ویژگی ها و مشخصات خودرو سایپا شاهین

سایپا اخیرا طرحی برای پیش فروش شاهین در نظر گرفت و با استقبال خوبی مواجه شد. همانطور که اعلام شد، سایپا شاهین قرار است زمستان امسال وارد بازار شود. نکته مهمی که اخیرا در مورد این خودرو به آن اشاره شد این است که شاهین توانست عنوان ایمن ترین خودروی ملی کشور را از آن خود کند. این خودرو تست های ایمنی را در مراکز بین المللی گذرانده و با توجه به نتایج به دست آمده، جایگاه ایمن ترین محصول ایرانی را در بین سایر خودروها به دست آورده است.

این خودرو با موتور ۱٫۵ لیتری توربو روانه خیابان های کشور می شود. حداکثر قدرت این موتور ۱۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۶۵ نیوتن متر است. امکانات رفاهی شاهین شامل سانروف، دو کیسه هوا، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور، صفحه نمایش لمسی، ترمزهای دیسکی، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی، آینه های تاشو برقی و سنسورها می باشد. با دوربین دید عقب به پارک اشاره کرد. با توجه به تمامی این موارد به نظر می رسد شاهین از نظر امکانات رفاهی در سطح خوبی قرار دارد و می تواند پاسخگوی نیاز اکثر مردم باشد.

تجهیزات خودرو سایپا شاهین

این خودرو مجهز به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ورود بدون کلید با استارت دکمه ای، سیستم چندرسانه ای ۷ اینچی، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک، دوربین پشتیبان عقب، سنسورهای پارک و آینه های جانبی گرم شونده است.

خودروی سایپا شاهین از نظر ایمنی نیز از کیفیت بالایی برخوردار است. این خودرو از ۲ کیسه هوا و ترمز ABS برخوردار است.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  کارواش سیار چیست؟