وبلاگ
۱۸ فروردین ۱۴۰۰

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با h30 کراس

h30 کراس

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با h30 کراس

هر فردی جهت خرید خودرو باید نسبت به کلیه مشخصات آن اطلاعات جامعی داشته باشد. تا بهترین بهترین تصمیم خود را بگیرید. این بار ما در این پست به سراغ مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با h30 کراس رفته ایم. بعد از خواندن این مقاله قطعا با مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و اچ سی کراس آشنا می شوید. همچنین ویژگی ها و برتری های هر یک از دو خودرو، قیمت آن ها و … به طور مفصل آشنا می شوید. پس در صورتی که قصد خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و یا h30 کراس را دارید. این پست آموزشی و تخصصی را از دست ندهید.

معرفی مختصر در مورد پژو تیپ ۵:

لازم به ذکر است که پژو ۲۰۶ ساخت کشور عزیزمان ایران است. این خودرو در سال ۱۳۸۰ توسط شرکت ایران خودرو وارد بازار شد. این خودرو در تیپ های مختلفی روانه بازار شده اند. و همگی محبوبیت زیادی در میان مشتریان پیدا کرده اند. همان طور که از نام ۲۰۶ تیپ ۵ پیداست، این خودرو پنجمین فرزند این خانواده پر جمعیت می باشد. که از بین تمامی تیپ های پژو ۲۰۶، تیپ ۵ لقب پرطرفدارترین مدل در برند پژو را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر تولید تنها دو تیپ از این خودرو یعنی تیپ ۲ و تیپ ۵ پرفروش ترین نوع پژو ۲۰۶ می باشد. امروزه دیگر ۲۰۶ با تیپ های ۳، ۴ و ۶ تولید نمی شود. ولی این خودروها در بازار امروز، به عنوان خودروهای دست دوم همچنان خرید و فروش می شوند.

معرفی مختصر در مورد خودرو h30 کراس

دانگ ‌فنگ h30 کراس که یک خودرو پرطرفدار است یک هاچ ‌بک کامپکت چینی می باشد و محصول شرکت دانگ‌ فنگ می باشد. که این خودرو در سال ۲۰۱۰ تولید و در ایران هم رسما از سال ۱۳۹۵ توسط شرکت ایران خودرو عرضه شد. جالب است بدانید که شرکت چینی، دانگ فنگ یکی از بزرگ ‌ترین خودروسازان جهان می باشد. که با خودروسازان مطرح جهان از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … همکاری‌ های گسترده ‌ای دارد.

اکنون به این جهت در مقایسه با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در می آید. چرا که این خودرو پرطرفدار برپایه پلتفرم قدیمی یکی از محصولات سیتروئن تولید شده است. همچنین قدرت این خودرو را از پیشرانه ایرانیزه شده ۲۰۶ تیپ ۵ می گیرد. و مانند دیگر محصولات سایپا و ایران خودرو می باشد.

معرفی مختصر در مورد خودرو h30 کراس

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با h30 کراس از نظر ظاهری:

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در زمان شروع عرضه یکی از زیباترین هاچبک ‌های خانوادگی در ایران و حتی جهان به شمار می ‌رفت. در شروع تولید و عرضه به حدی پرفروش شد؛ که در لیست برترین و پرطرفدارترین خودروهای ایران و حتی خارجی قرار گرفت. از مزیت اصلی پژو ۲۰۶ تیپ ۵، ظاهر ساده و شیک این خودرو می باشد.

در واقع به دلیل طراحی ساده ای که دارد در دل بسیاری از افراد جا پیدا کرده است. به جرات می توانیم بگوییم که پژو ۲۰۶ تیپ ۵، هنوز هم که هنوزه با وجود ورود خودروهایی شیک تر، طرفداران خاص خودش را دارد. البته باید بگوییم که ظاهر خارجی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تفاوتی با تیپ ‌های دیگر ندارد. و فقط از نگاه کردن به لابه لای سوراخ‌ های رینگ به داخل چرخ عقب و رویت کردن دیسک ترمز عقب شاید بتوانید تشخیص دهید خودرو ۲۰۶، تیپ ۵ می باشد.

یکی از ویژگی های ظاهر پژو ۲۰۶ تیپ ۵، این است. که چراغ ‌های جلو و عقب پژو ۲۰۶ هارمونی زیبایی دارند. و طراحی خارجی آن را مدرن تر کرده است. جدا از این مزیت ها، فضای اندک کابین به ویژه صندلی ‌های ردیف دوم نیز یکی از نقاط ضعف پژو ۲۰۶ تیپ ۵ محسوب می شود. که موجب ناراحتی سرنشینان بزرگسال در ردیف عقب می شود. به همین دلیل خانواده های پرجمعیت در خرید آن منصرف می شوند. و به جای آن به سراغ خرید خودرو h30 کراس می روند.

آشنایی با ظاهر h30 کراس:

تا اینجا شما با ظاهر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ، آشنا شدید؛ بهتر است در ادامه به سراغ بررسی ظاهر اچ سی کراس برویم. همانطور که در عکس زیر می بینید؛ ظاهر این خودرو شیک و جذاب می باشد. البته شاید به پای دیگر محصولات چینی نرسد. چرا که ماشین های چینی بسیار بسیار جذابتر هستند. و تولیدکنندگان برای طراحی ظاهری آن وقت زیادی صرف می کنند. چیزی که اچ سی کراس را جذاب کرده است؛ خطوط روی کاپوت و نوع طراحی آن، چراغ‌ های جلویی که طرحی زیبا دارند و جلو پنجره ساده این خودرو است.

این ها همه بخش جلویی این ماشین را در برگفته است. اما از یک جایی به بعد از ظاهر زیبای آن گرفته می شود. آن هم از استفاده از کاورهای پلاستیکی مشکی روی گلگیرها و طراحی عقب این خودرو می باشد. که چنگی به دل نمی زند. همچنین در طراحی بدنه h30 cross به هیچ وجه نمای اسپرتی دیده نمی شود. و هماهنگی خوبی میان قسمت های مختلف آن به چشم نمی خورد. اما در پژو ۲۰۶ تیپ ۵، حالت اسپرت بودن کامل احساس می شود.

همچنین باید اضافه کنیم که تنوع بالای ماشین اچ سی کراس در رنگ بدنه ی آن، یکی از مزیت های اصلی آن محسوب می شود. که کمتر خودرویی پیدا می شود که تنوع رنگ آن بالا باشد. در این خصوص باید بگوییم که در حال حاضر رنگ های ارائه شده توسط ایران خودرو می باشد. این رنگ ها شامل سفید، مشکی، خاکستری، نقره‌ای، آبی رویال، نارنجی و قرمز متالیک است.

البته برای رنگ اچ سی کراس به دلیل فلاپ های بدنه که از طراحی خوبی برخوردار نیستند مشکی و خاکستری و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. البته این مزیت در پژو ۲۰۶ هم دیده می شود. در حال حاضر رنگ های قرمز رژ، آبی،۵ سفید، مشکی، خاکستری توسط ایران خودرو ساخته می شود.

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با h30 کراس از نظر قدرت :

 قدرت و میزان گشتاور یکی از مهم ترین مسائل در بحث تولید و انتخاب خودرو است. در مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با h30 کراس از نظر قدرت باید بگوییم که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و h30 cross هر دو مجهز به پیشرانه های TU5 هستند. پیشرانه TU5 با نام کامل TU5/JP4L4 جز حجیم‌ ترین پیشرانه از سری TU در خانواده پژو سیتروئن محسوب می شود. این سری از پیشرانه ها از حجم ۹۵۴ سی‌سی شروع می ‌شود. و در حجیم‌ ترین نمونه که پیشرانه TU5 می باشد. به ۱۵۸۷ سی ‌سی می ‌رسد. به واسطه ی این پیشرانه ، شتاب مناسبی در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و خودرو اچ سی کراس به وجود می آید. به همین دلیل این پیشرانه، به ‌عنوان پرطرفدارترین و پیشرانه معرفی ‌شده است.

بیشتر بخوانید :  سیتروئن ds5

علاوه بر این مزیت ها، به لطف نصب پیشرانه TU5 بر روی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و اچ سی کراس، مصرف سوخت این خودرو ها را کمتر کرده است. به طور مثال مصرف سوخت در پژو ۲۰۶ تیپ ۵، ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد. که این ویژگی برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی اقتصادی هستند بسیار جالب توجه است.

سرعت و شتاب پژو ۲۰۶ تیپ ۵ وضعیت بهتری نسبت به h30 کراس دارد. در پژو ۲۰۶ تیپ ۵، بیشینه سرعت ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۱٫۳ ثانیه ای است. ولی پیشرانه اچ سی کراس، بیشینه سرعت ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۱۲٫۵ ثانیه ای ایجاد می کند. که طبق این بررسی، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از نظر سرعت و شتاب کیفیت بهتری دارد.

در صورتی که بخواهیم از نظر قدرت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با اچ سی کراس، مقایسه کنیم باید بگوییم که قدرت ۲۰۶ تیپ ۵ بیشتر از آن یکی است. چرا که پژو ۲۰۶ تیپ ۵، در ۱۰۵ دور ۵۸۰۰ اسب بخار تولید می کند. ولی اچ سی کراس، حداکثر توان و قدرتش در همان دور ۵۷۵۰ است.

در اشاره به وجه اشتراک این دو خودرو، می توان به ۴ سیلندر بودن، حداکثر گشتاور، یعنی ۱۴۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه، میزان مصرف سوخت شهری یعنی ۸٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، آرایش خطی سیلندر، سیستم فرمان هیدرولیکی؛ سیستم ترمز عقب دیسکی و … اشاره کرد.

از دیگر مشخصات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و h30 کراس می توان به به وزن آن ها اشاره کرد. در مورد این مشخصه باید بگوییم که ماشین ۲۰۶ تیپ ۵ با وزنی ۱۰۵۴ کیلوگرمی می‌ تواند در مدت زمان حدود ۱۱٫۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. که در این حالت، مصرف سوخت متوسط آن برابر با حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می شود. اما در خودرو H30 کراس با داشتن وزن ۱۲۳۰ کیلوگرمی در حدود ۱۲٫۵ ثانیه با همان حالت سکون، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. که در این حالت مصرف سوخت متوسط آن به ۷٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مقایسه پژو 206 تیپ 5 با H30 کراس از نظر امکانات رفاهی

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با H30 کراس از نظر امکانات رفاهی

نوبتی هم باشه نوبت مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با H30 کراس از نظر امکانات رفاهی می باشد. در این خصوص باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که پژو ۲۰۶ تیپ ۵، مجهز به تجهیزاتی همچون، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو می باشد. همچنین سیستم ترمز ضد قفل ABS وEBD، ترمز کمکی، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع – سیستم کنترل بخار بنزین، سیستم ترمزهای دیسکی عقب نیز از دیگر خصوصیات این خودرو می باشد. چراغ ‌های مه شکن، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط‌ های تاریک آینه ‌های جانبی برقی، دماسنج، قفل مرکزی با ریموت، حسگر پارک عقب و… می باشد.

تجهیزات در خودرو اچ سی کراس هم می توان به تجهیزات رفاهی و ایمنی به موارد قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت اشاره داشت. همچنین کامپیوتر سفری، چراغ های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی اشاره کرد. لازم به ذکر است که چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، قدرت کمکی هیدرولیکی به همراه دکمه کنترل صوتی بر روی فرمان نیز از دیگر مزایای این خودرو می باشد.

جا عینکی، گرم کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی نیز دارد. همچنین قفل مرکزی، قفل ایموبلایزر، صفحه نمایشی لمسی ۶٫۵ اینچی با قابلیت پخش فایل های تصویری و دارای پورت AUX ،USB و GPS، کارت SD و بلوتوث نیز جز خصوصیات این خودرو می باشد.

این خودرو دارای ۴عدد بلندگو و ۲عدد تیوتر، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS نیز می باشد. دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، کامپیوتر سفری، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب، کنسول میانی صندلی های جلو نیز بسیار طرفدار دارد. سیستم ترمز ABS، ترمز EBD، ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، ستون فرمان جذب کننده انرژی است. سنسور دنده عقب سنسور تصادف، سیستم ضد سرقت، کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس، و ..اشاره کرد.

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با H30 کراس از نظر ایمن بودن:

از نظر ایمن بودن، باید بگوییم مه خودرو های اچی سی کراس، در سطح بالاتری قرار دارد. همانطور که در قسمت بالا با تجهیزات رفاهی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و اچ سی کراس آشنا شدید، به دلیل وجود سیستم های ایمنی و کنترلی از جمله، ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS ، ترمز EBD ، ستون فرمان جذب کننده انرژی، سنسور دنده عقب نیز اشاره کرد.

سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت، کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و … این خودرو امنیت بهتری نسبت به پژو ۲۰۶ کسب کرده است. البته باتوجه به آزمایشات و تست هایی که بر روی خودرو اچ سی کراس انجام شده است. این خودرو تنها موفق به کسب سه ستاره ایمنی شده است. این در حالی است که بسیاری از خودروهای چینی ۵ ستاره از سازمان ایمنی را کسب کرده اند.

نتیجه گیری نهایی در مورد خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یا اچ سی کراس

تا اینجا شما با تمایز ها و مشخصات پژوه ۲۰۶ تیپ ۵ و اچ سی کراس آشنا شدید. در صورتی که بخواهیم به طور خلاصه یک جمع بندی کلی داشته باشیم. باید بگوییم که H30 کراس ، دارای امتیازاتی از جمله قیمت مناسب، امکانات ایمنی قابل قبول نسبت به خودروهای تولید داخلی، داشتن فضای باز و راحتی سرنشینان و مناسب برای خانواده های پرجمعیت، داشتن گیربکس اتوماتیک دقیق، مصرف سوخت بهینه داشتن، امکانات رفاهی مناسب اشاره کرد.

اما از سویی هم ظاهر نه چندان جذاب و به روز، طراحی داخلی ضعیف، نداشتن امکاناتی مثل کروزکنترل نیز جز معیب این خودرو می باشد. تعبیه سیستم صوتی ضعیف و خسته کننده، گرانی و نبودن قطعات بدنه اچ‌سی ، نبود سیستم کنترل پایداری الکتریکی و سطح ایمنی پایین نسب به دیگر خودروهای امروزی، مصرف سوخت بالا جز معایب آن به شمار می آید.

بیشتر بخوانید :  کمپرسور کولر تیبا استوک

از مهمترین معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۵ جلوبندی ضعیف آن، دسترسی دشوار و هزینه های بالا هنگام تعمیر سیستم هیدرولیک، فضای اندک صندلی‌های ردیف عقب، حذف امکانات رفاهی در نسخه‌ های اخیر، استهلاک بالا و حباب قیمتی است.

از سویی مزیت های آن می توان به مواری از جمله، پیشرانه قوی‌تر و آپشن‌های مناسب، داشتن طراحی مدرن و ساده، سبک وزن بودن، داشتن قدرت بالاتر نسبت به اچ سی کراس، مصرف سوخت بهینه، شتاب بالا، دسترسی ساده به قطعات یدکی و بازار دست دوم پررونق و … دانست.

نتیجه گیری نهایی در مورد خرید پژو 206 تیپ 5 یا اچ سی کراس

آخرین سخن درباره مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با h30 کراس:

امیدواریم توانسته باشیم مقایسه ای کارآمدی بین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و اچ سی کراس براش ما انجام داده باشیم. اکنون در صورتی که قصد خرید یک خودرو مناسب دارید. و بین این دو به شکل افتاده اید، یک بار دیگر این مطلب را بخوانید و به قول معروف خوب سبک و سنگین کنید. اما قصد یک خودرو شخصی دارید، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مناسب تری از اچ سی کراس است. چرا که علاوه بر شتابگیری و سرعت بالاتر نسبت به اچ سی کراس، وزن کمتری دارد و فضای کابین ها کمتر شده است.

ولی در صورتی که می خواهید برای خانواده خود خودرو ای تهیه کنید به طور که کلیه افراد خانواده در آن احساس راحتی کنند. ما به شما خودرو اچ سی کراس را پیشنهاد می کنیم. یا در فرضیه ای دیگر از برای دختر و یا همسر خود به دنبال یک خودرو مدرن و شیک و مدرن می گردید. دست روی پژو ۲۰۶ بگذارید. هم قیمت مناسبی دارد. و هم قدرت بالایی دارد. ولی در صورتی که از محصولات داخلی خسته شده‌اید، اچ سی کراس، با توجه به قیمتش، بهترین گزینه برای شما است.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

5/5 - (1 امتیاز)