وبلاگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه

اگر به دنبال خرید دوچرخه برای فرزند خود هستید ممکن است به دلیل تنوع در انواع دوچرخه دچار سردرگمی شوید. ما شما را در فرآیند پیدا کردن دوچرخه مناسب برای فرزندتان راهنمایی می‌کنیم. بهترین نشانه برای اینکه چه سایز دوچرخه‌ای برای کودک شما مناسب است، احساس راحتی او با دوچرخه است. برای به دست آوردن سایز مناسب، بهترین کار این است که کودک دوچرخه را شخصا امتحان کند. او با این کار می‌تواند روی صندلی بنشیند، دسته فرمان را بگیرد، ترمزها را تست کند و دوچرخه را بچرخاند تا مطمئن شوند که دوچرخه راحتی است. اما اگر امکان خرید حضوری ندارید و می‌خواهید به صورت آنلاین سفارش دهید، این راهنما را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین دوچرخه ها کودک کدام‌اند؟

برای کودکان با توجه به توانایی‌شان در دوچرخه‌سواری می‌توان یکی از موارد زیر را انتخاب کرد:

۱. خرید سه‌چرخه برای کودک

سه‌چرخه در واقع دوچرخه‌ای است که سه چرخ دارد! دو چرخ در عقب و یک چرخ در جلو. این سه‌چرخه‌ها معمولا ارتفاع کمی دارند بنابراین پایدار هستند اما مهارت حفظ تعادل کودک شما با استفاده از آن توسعه پیدا نمی‌کند، چرا که نیازی به حفظ تعادل ندارند.

۲. خرید دوچرخه‌های کمک‌دار برای کودکان

این دوچرخه‌ها معمولا دارای چرخ‌های اضافی جهت آموزش هستند که به صورت قطعات اضافی به دوچرخه متصل می‌شوند. بسیاری از والدین خودشان دوچرخه‌سواری را با همین روش آموخته‌اند. البته نقطه ضعف این دوچرخه‌ها این است که مشابه سه‌چرخه کودک حفظ تعادل را یاد نمی‌گیرد و به آن‌ چرخ‌های اضافی وابسته است.

۳. خرید دوچرخه‌های تعادلی برای کودکان

دوچرخه‌هایی که دوچرخ داشته و پدال ندارند. برای حفظ تعادل با این دوچرخه‌ها کودک باید روی زین نشسته و حرکت کند. کودکانی که دوچرخه‌سواری را با این دوچرخه‌ها یاد گرفتند به راحتی می‌توانند از دوچرخه‌های پدالی استفاده کنند.

سایز مناسب در خرید دوچرخه برای کودک

اولین چیزی که هنگام خرید دوچرخه برای کودک باید بدانید این است که این دوچرخه‌ها با اندازه چرخ سایزبندی می‌شوند. رایج‌ترین دوچرخه‌های کودکانه از سایز ۱۲ شروع می‌شوند. بچه‌های بزرگ‌تر نیز می‌توانند  دوچرخه‌های بزرگ‌سال را انتخاب کنند که از سایز  ۲۶ شروع می‌شوند.

با این حال، سایز چرخ تنها یکی از نکات مهم در خرید دوچرخه برای کودکان است. در ادامه یک راهنمای سایز برای انتخاب دوچرخه مناسب با توجه به محدوده سنی کودک ارائه می‌دهیم؛ اما به خاطر داشته باشید که سن یک عامل تعیین کننده اصلی در تعیین سایز دوچرخه برای کودک نیست، زیرا در کودکان قد، تنه و پاها متفاوت است. برای مثال دوچرخه‌ای که برای یک کودک ۷ ساله مناسب است، ممکن است برای یک کودک ۷ ساله دیگر با پاهای کوتاه‌تر بسیار بزرگ باشد. در ادامه راهنمایی برای خرید دوچرخه برای کودکان با توجه به قد و سن‌شان ارائه می‌گردد.

خرید دوچرخه کودک شماره ۱۲

این دوچرخه معمولا برای کودکان ۲ تا ۴ سال مناسب است. معمولا قد کودکان در این محدوده قد بین ۷۷ تا ۹۹ سانتی‌متر است.

خرید دوچرخه کودک شماره ۱۴

دوچرخه شماره ۱۴ برای کودکان ۳ الی ۵ سال، با قد بین ۹۴ الی ۱۱۲ سانتی‌متر مناسب است.

خرید دوچرخه کودک شماره ۱۶

خرید دوچرخه شماره ۱۵ برای کودکان ۵ الی ۸ سال توصیه می‌شود. این کودکان معمولا بین ۹۹ الی ۱۲۱ سانتی‌متر قد دارند.

خرید دوچرخه کودک شماره ۲۰

دوچرخه شماره ۲۰ برای کودکان ۶ تا ۱۰ سال که محدوده قدی ۱۰۷ سانتی‌متر الی ۱۳۲ سانتی‌‌متر دارند مناسب است.

خرید دوچرخه کودک شماره ۲۴

برای کودکان ۸ تا ۱۲ ساله خود که قدشان بین ۱۲۷ سانتی‌متر تا ۱۴۷ سانتی‌متر است بهتر است دوچرخه شماره ۲۴ را تهیه کنید.

خرید دوچرخه شماره ۲۶

این دوچرخه معمولا مناسب کودکان بیش از ۱۰ سال با قد بلندتر از ۱۴۳ سانتی‌متر است.

نکات خرید دوچرخه برای کودک به صورت حضوری

نکات ایمنی خرید دوچرخه برای کودک

در هنگام خرید دوچرخه برای کودک به صورت حضوری باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

توجه به قد کودک موقع خرید دوچرخه

کودک باید بتواند دوچرخه را در حالی که پاهایش صاف روی زمین است بچرخاند و رکاب بزند. این نکته هم برای راحتی و هم برای حفظ ایمنی است.

توجه به فرمان دوچرخه موقع خرید دوچرخه کودک

کودک باید بتواند به راحتی دسته فرمان را بدون دراز کردن کامل بازوهای خود و خم شدن جزئی آرنج‌ها بگیرد و بتواند به راحتی دوچرخه را هدایت کرده و به ترمز‌های دستی دسترسی داشته باشد.

دقت به ارتفاع صندلی دوچرخه موقع خرید دوچرخه کودک

بیشتر دوچرخه‌های بچه‌ها طوری طراحی شده‌اند که در وضعیت عمودی‌تری حرکت کنند. کودک باید بتواند راحت بنشیند و اطراف خود را به راحتی ببیند. پاهای آنها باید در پایین حرکت پدال کمی خم شود.

در نظر گرفتن وزن دوچرخه کودک

در هنگام خرید دوچرخه برای کودک خود سعی کنید یک دوچرخه سبک وزن انتخاب کنید. دوچرخه باید طوری باشد که کودک بتواند به راحتی از آن استفاده کند.

بررسی ترمز دوچرخه کودک

ترمز دوچرخه باید به اندازه‌ای سفت و محکم باشد که کودک قادر به فشار دادن آن باشد.

خرید دوچرخه برای کودک در حال رشد

کودکان دائما در حال رشد هستند! شما صبح به تن آن‌ها لباس می‌پوشید و بعد از ظهر به نظر می‌رسد لباس برایشان کوچک شده است. پس چطور برایشان دوچرخه‌ای بخریم که انتظار داریم مدت زمان زیادی از آن استفاده کند؟

خرید یک دوچرخه بزرگتر که کودک بتواند مدت بیشتری از آن استفاده کند شاید اقتصادی به نظر برسد اما معایب خودش را دارد.

اهمیت ایمنی و ارتفاع در خرید دوچرخه کودک

اگر کودک شما هنگام ایستادن بالای لوله بالا نمی‌تواند زمین را لمس کند یا نمی‌تواند به راحتی به فرمان یا ترمزها دسترسی داشته باشد، این دوچرخه برای برای او امن نیست. چرا که قادر به کنترل، توقف و هدایت آن نخواهند بود. به همین ترتیب، اگر دوچرخه برای کودک شما خیلی کوچک باشد، متوجه خواهید شد که زانوهای او به دسته‌ی فرمان برخورد می‌کند.

اهمیت راحتی در خرید دوچرخه کودک

در هنگام خرید دوچرخه برای کودک خود راحتی را مدنظر قرار دهید. اگرچه کودکان انعطاف‌پذیرتر از بزرگسالان هستند، اما قطعا اگر با دوچرخه‌سواری راحت نباشند خیلی زود آن را رها می‌کنند. همان‌طور که شما دوست دارید دوچرخه سواری لذت بخش باشد، آن‌ها هم دوست دارند و اگر دوچرخه راحتی نداشته باشند برایشان چندان سرگرم کننده نخواهد بود.

بیشتر بخوانید :  گیربکس PDK چیست؟

اگر بودجه اضافی برای خرید هر سال یک دوچرخه جدید ندارید راه‌های دیگری برای صرفه‌جویی وجود دارد. بسیاری از دوچرخه‌فروشی‌ها دوچرخه‌های کارکرده و استوک را با قیمت مناسب می‌فروشند. به خاطر داشته باشید که وقتی یک دوچرخه برای کودکی کوچک می‌شود همیشه بچه‌ای هست که برای او مناسب باشد.

کلام آخر

به هر حال اگر تصمیم به خرید دوچرخه برای کودک خود دارید، حتما برای آن برنامه‌ریزی کنید. ممکن است برخی از دوچرخه‌فروشی‌ها دقیقا دوچرخه مورد نظر شما را در انبار نداشته باشند، اما اگر زمان کافی به آن‌ها بدهید، می‌توانند آن را سفارش دهند. علاوه‌براین، حتما به فکر خرید یک کلاه ایمنی و یک لباس دوچرخه‌سواری نیز باشید تا یک تجربه لذت‌بخش را برای فرزند خود بسازید.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید