وبلاگ
۷ خرداد ۱۴۰۱

نیکلاس لطیفی کیست؟

نیکلاس لطیفی کیست؟

نیکلاس لطیفی راننده فرمول ۱ کانادایی متولد ۲۹ ژوئن ۱۹۹۵ در مونترال، کبک است.او در سال ۲۰۱۹ در دنیای فرمول ۱ شهرت زیادی پیدا کرد، زیرا راننده تمام وقت ذخیره ویلیامز شد و در طول فصل در شش جلسه FP1 شرکت کرد.

نمایش‌های او در فرمول ۲ نیز چشم‌ها را به خود جلب می‌کرد، زیرا در حالی که او توسط نیک دی وری در رقابت برای عنوان قهرمانی شکست خورد، در چهار مسابقه پیروز شد و چهار بار دیگر روی سکو ایستاد و رتبه دوم را در جدول رده‌بندی تضمین کرد.

لطیفی پس از فصل قوی خود، به عنوان راننده ویلیامز تایید شد تا در کنار جورج راسل برای فصل ۲۰۲۰ فرمول ۱ مسابقه دهد. در حالی که او در سال نوپایی خود نتوانست امتیاز کسب کند و شنبه ها به طور کامل توسط هم تیمی خود شکست می خورد، اما نشانه هایی از یک راننده آینده دار، به ویژه در روزهای مسابقه، از خود نشان داد. نکات برجسته سال اول او شامل سه مسابقه P11 در اتریش، مونزا و ایمولا بود. با توجه به اینکه او کندترین خودروی جدول را رانندگی می کرد، به دلیل عملکردش در آنها به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفت.

دوران حرفه ای نیکلاس لطیفی

لطیفی برای اولین بار در ۵ می ۲۰۱۶ یک خودروی فرمول ۱ را سوار شد و ۱۴۰ دور در سیلورستون در لوتوس E20 با موتور رنو انجام داد. اولین آزمایش او در ماشین آلات مدرن فرمول ۱ در ۱۷ می ۲۰۱۷ در تست پس از مسابقه در بارسلون انجام شد و رنو R.S.17 را رانندگی کرد و ۱۴۱ دور را انجام داد.

برای سال ۲۰۱۸، لطیفی یک راننده آزمایشی برای فورس ایندیا شد و اولین بازی خود را در FP1 در مسابقه خانگی خود در کانادا انجام داد و در آن فصل چهار بار دیگر در FP1 ظاهر شد. او در سال ۲۰۱۹ به ویلیامز رفت تا به عنوان راننده ذخیره آنها عمل کند و شش جلسه FP1 دیگر را در اختیار داشت.

لطیفی تعهدات ویلیامز خود را با وظایف F2 خود در سال ۲۰۱۹ انجام داد و در رانندگی برای DAMS، لطیفی نزدیکترین رقیب به Nyck de Vries در مبارزه عنوان قهرمانی بود. این کانادایی در مسابقات بحرین، آذربایجان، اسپانیا و مجارستان در حال قهرمانی بود که متاسفانه به مقام نایب قهرمانی رسید. در این مسابقات، دی وریس با ۲۶۶ امتیاز از لطیفی که ۲۱۴ امتیاز گرفته بود پیشی گرفت.

رانندگی های لطیفی FP1 برای ویلیامز در سال ۲۰۱۹ تا حدودی به عنوان یک آزمون آزمایشی برای صندلی ای بود که کوبیکا آن را خالی می کرد و در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۹، در هفته آخر مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹، لطیفی توسط به وسیله به عنوان راننده مسابقه در سال ۲۰۲۰ تایید شد.

ادامه همکاری نیکلاس لطیفی با ویلیامز

این بازیکن کانادایی قبل از شروع فصل ارزش خود را به ویلیامز ثابت کرد و پس از از دست دادن حامیان اصلی یونیلور و شرکت نفت لهستانی اورلن، چندین اسپانسر را با خود به تیم آورد. ویلیامز از طریق او و پدرش قراردادهای حمایت مالی جدیدی با بانک سلطنتی کانادا، سوفینا فودز و لاوازا امضا کرد.

این واقعیت که او پول زیادی به تیم آورد باعث شد بسیاری ادعا کنند که او یک راننده حقوق بگیر است، اما هنگامی که اولین مسابقه در P11 در اتریش شروع شد، او بلافاصله ثابت کرد که برای صعود آماده است، از حوادث مختلف اجتناب می کند و هیچ اشتباهی برای اتمام کار انجام نمی دهد.

او در طول فصل به عملکرد خوب خود ادامه داد و در دو نوبت دیگر تنها یک مکان خارج از امتیازات را به پایان رساند و به سختی مرتکب اشتباهی شد. با این حال، زمانی که نوبت به سرعت کامل رسید، با هم تیمی خود، جورج راسل، در هر جلسه مقدماتی که هر دو برای ویلیامز رانندگی می‌کردند، شکست خورد و فقط در بحرین، جک آیتکن، بازیکن راسل را شکست داد.

با این حال، این فصل،‌ فصل خوبی برای لطیفی محسوب می شد و همین مسئله موجب شد که ویلیامز برای حفظ او در سال ۲۰۲۱ اقدام کند.

ادامه همکاری نیکلاس لطیفی با ویلیامز

نیکلاس لطیفی در فصل ۲۰۲۱

فصل ۲۰۲۱ برای لطیفی بسیار آرام بود، اما هنگامی که او واقعاً با FW43B کلیک کرد، شروع به ارائه بهترین عملکردهای حرفه ای خود در F1 کرد.

اولین امتیاز او در فرمول ۱ به گرندپری پر هرج و مرج مجارستان می رسد، جایی که پس از چندین برخورد در شروع و آب و هوای متغیر، لطیفی در یک مرحله خود را در جایگاه های سکو می دید.

اگرچه او نتوانست آن جایگاه را حفظ کند، با این وجود یک پایان عالی P7 را به دست آورد و شش امتیاز حیاتی برای تیم ویلیامز خود در نبرد برای P8 در مسابقات قهرمانی سازندگان به دست آورد. لطیفی آن را با پایان دادن به P9 در دور بعدی در بلژیک دنبال کرد، جایی که مسابقه پس از دو دور پشت سر خودروی ایمنی به دلیل باران شدید با پرچم قرمز همراه بود.

اگرچه لطیفی دوباره در این فصل امتیازی کسب نکرد، اما سطح عملکرد او در نیمه دوم کمپین به طور کلی به راسل نزدیک‌ تر شد، و ویلیامز را به اندازه‌ای تحت تأثیر قرار داد که او را برای سال ۲۰۲۲ حفظ کرد و الکس آلبون به عنوان هم تیمی جدیدش آمد.

نیکلاس لطیفی در گرندپری سائوپائولو

در گرندپری سائوپائولو، لطیفی برای اولین بار از راسل سبقت گرفت. او دوباره از راسل را در راهیابی به گرندپری آخر فصل ابوظبی جلو زد، اگرچه در حالی که در مراحل پایانی مسابقه با میک شوماخر در رقابت بود، به دیوار اصابت کرد و تصادف شدیدی کرد.

این تصادف باعث ایجاد یک رشته بحث برانگیز از وقایع شد که در نهایت به قهرمانی جهان به وسیله مکس ورشتاپن ختم شد و لطیفی بعداً فاش کرد که تهدید به مرگ به صورت آنلاین دریافت کرده است.

نیکلاس لطیفی

پدر نیکلاس لطیفی مایکل لطیفی سرمایه دار است و مادرش مارلینا نام دارد. پدر او در سال ۲۰۰۶ شرکت سوفینا فودز را تأسیس کرد که یک تولید کننده محصولات حیوانی فرآوری شده در مارکهام واقع در انتاریو است و رئیس و مدیرعامل آن شد.

از طریق شرکت سرمایه گذاری Nidala (BVI) Limited که تحت کنترل لطیفی است، او ۲۰۰ میلیون پوند در گروه مک لارن سرمایه گذاری کرد و او را به ۱۰ درصد سهامدار تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید :  بهترین تعمیرگاه های خودرو در تهران (خارجی)

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید