وبلاگ
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

گران ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲

گران ترین خودروهای سال 2022

از لامبورگینی گرفته تا رولز رویس، خودروسازان همیشه به دنبال تولید و ارائه لوکس ترین و شیک ترین خودروها هستند. البته اکثر چنین خودروهایی بودجه زیادی برای خریداری لازم دارند و گران قیمت هستند. البته شما در ازای هزینه بالایی که برای این خودروها پرداخت می کنید، خودرویی شیک و لوکس با طراحی منحصر به فرد و موتور قدرتمند دریافت می کنید.

معمولا زیباترین و لوکس ترین خودروها نسخه های محدودی دارند و هر چند ماه یک بار یک نسخه محدود از یک ابر خودرو عرضه می شود. همچنین معمولا این خودروها با قیمتی بیشتر از مدل های قبلی خود عرضه می شوند. البته علاقه مندان به این خودروها نسخه های محدود این خودروها را به محض عرضه بدون توجه به قیمت بالای آن ها خریداری می کنند. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا لیستی از گران ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ را برای شما تهیه کنیم.

رولز رویس Boat Tail

همه ما به خوبی می دانیم که شرکت رولز رویس به خاطر خودروهای لوکسش شهرت دارد. یکی از جدیدترین خودروهای این شرکت که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، مدل Boat Tail است. خودرو رولز رویس Boat Tail به عنوان جایگزینی برای مدل زرق و برق دار و لوکس Sweptail که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد محسوب می شود. خودرو رولز رویس Sweptail هم زمانی که تولید شد یکی از گران قیمت ترین خودروهای موجود در بازار با قیمت ۱۲٫۸ میلیون دلار محسوب می شد.

البته هنوز قیمت رسمی خودرو رولز رویس Boat Tail اعلام نشده است، اما بر اساس شایعاتی که شنیده می شود برآورد می شود که قیمت این خودرو لوس نزدیک به ۲۸ میلیون دلار باشد. نمای بیرونی خودرو رولز رویس Boat Tail دو رنگ است که معمولا چنین نمایی در بسیاری از خودروها دیده نمی شود.

فضای داخلی رولز رویس Boat Tail همانند دیگر خودروهای رولز رویس طراحی لوکس و شیکی دارد که به یک چتر آفتاب گیر داخلی و یخچال مجهز است. در واقع فضای داخلی خودرو رولز رویس Boat Tail به یک سوییت لوکس شباهت زیادی دارد.

بوگاتی La Voiture Noire

یکی دیگر از گران ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ خودرو بوگاتی La Voiture Noire است. این خودرو با موتور چهار توربو ۸ لیتری W16 عرضه می شود. موتور این خودرو به ۱۴۷۹ اسب بخار مجهز است و گشتاوری با قدرت ۱۶۰۰ نیوتون بر متر تولید می کند.

خودروهای سال 2022 گران

خودروی La Voiture Noire ادای احترامی به تاریخ بوگاتی افسانه ای است. عبارت La Voiture Noire به معنای پیچیدگی و ظرافت است. خودرو La Voiture Noire بوگاتی نماد زیبایی، سرعت، تجمل و تکنولوژی است. قیمت این خودرو ۱۸٫۷ میلیون دلار است که همین مسئله باعث شده است این خودرو در لیست گران قیمت ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گیرد.

بوگاتی Centodieci

زمانی که صحبت از گران ترین خودروهای جهان باشد، بدون شک اسم شرکت بوگاتی به دفعات دیده می شود. یکی دیگر از خودروهای گران قیمت در سال ۲۰۲۲ خودرو بوگاتی Centodieci است. خودرو بوگاتی Centodieci یک خودروی واقعا کمیاب است. این خودرو به وسیله بوگاتی در هفته خودروی Pebble Beach معرفی شد. خودروی بوگاتی Centodieci بر اساس سنت ۱۱۰ ساله شرکت بوگاتی در طراحی و عملکرد عالی و کارآمد است.

بوگاتی گران قیمت ترین خودرو

موتور خودرو بوگاتی Centodieci نسخه ای مدرن از شکل کلاسیک گوه ی و موتور مشهور W16 است. تنها ۱۰ دستگاه از این خودرو تولید می شود. البته ۱۰ نسخه محدود با ظرافت بی عیب و زیبایی خیره کننده نیز این خودرو تولید می شوند. این خودرو یکی از انحصاری ترین خودروهایی است که تاکنون ساخته شده است و قیمت آن ۹ میلیون دلار است.

مرسدس بنز Maybach Exelero

بدیهی است که خودروهایی که در این لیست قرار می گیرند همگی از کیفیت بالایی برخوردارند. خودرو مرسدس بنز Maybach Exelero یک خودروی بی نظیر است. Exelero در سال ۲۰۰۴ به وسیله Fulda، یک بخش آلمانی شرکت Goodyear، ساخته شد تا لاستیک های جدید خود را آزمایش کند.

شرکت مرسدس خودروی Maybach Exelero را به موتور V12 مجهز کرده است. این موتور ۶۹۰ اسب بخار قدرت دارد و می تواند گشتاوری با نیروی ۱۰۲۰ نیوتون بر متر تولید کند. این ابرخودرو با دقت و بدون نقص مهندسی شده است تا از استرس آیرودینامیکی جلوگیری کند. در نتیجه قادر خواهد بود با بیشترین کارایی ممکن به هدف خود دست یابد.

مرسدس بنز Maybach Exelero گران قیمت خودرو جهان

خودروی مرسدس بنز Maybach Exelero یک خودروی قدرتمند و بزرگ با وزن ۲۶۶۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعتی که این خودرو می تواند طی کند، ۳۵۱ کیلومتر بر ساعت است که در مقایسه با دیگر خودروهایی موجود در این لیست، خیره کننده است. خودروی مرسدس بنز Maybach Exelero 100 کیلومتر را تنها در ۴٫۴ ثانیه طی کند. قیمت این خودرو بین ۸ تا ۱۰ میلیون یورو است.

بوگاتی Divo

بازهم خودروی دیگری از شرکت بوگاتی در لیست گران ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ دیده می شود. خودرو بوگاتی Divo یکی از محبوب ترین خودروهای بوگاتی محسوب می شود. این خودرو با وجود این که ویژگی های مشترک زیادی با خودروی Chiron دارد، اما بازهم قیمت بالاتر آن منطقی است.

گران ترین خودروهای جهان در سال 2022

بوگاتی با اضافه کردن چرخ های سبک تر، خنک کننده فیبر کربنی و حذف برخی از صداها، Divo را ۷۷ پوند سبک تر از Chiron کرد. البته قدرت موتور Divo همانند Chiron 1500 اسب بخار است. اما چون خودروی بوگاتی Divo از آرایش آیرودینامیکی متفاوتی برخوردار است، همین مسئله باعث می شود که این خودرو ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را زودتر از خودروی Chiron طی کند. سالانه ۴۰ نسخه از این خودرو تولید می شود که قیمت هرکدام از آن ها ۵٫۸ میلیون دلار است.

لامبورگینی Veneno

یکی دیگر از گران ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲، خودروی Veneno از شرکت لامبورگینی است. لامبورگینی نه تنها پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را با Veneno جشن گرفت، بلکه یک خودروی بسیار خاص و منحصر به فرد را نیز به وجود آورد.

خودروهای گران قیمت جهان

این خودرو به موتور ۶٫۵ لیتری V12‌‌ آونتادور مجهز است که ۷۴۰ اسب بخار قدرت دارد و می تواند گشتاوری با نیروی ۶۰۹ نیوتون متر تولید کند. همین مسئله باعث می شود که این خودرو بتواند در ۲٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. خودرو لامبورگینی Veneno گران ترین خودروی این شرکت است.

بیشتر بخوانید :  روغن‌سوزی در موتور خودرو چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید