وبلاگ
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

بهترین خودرو های اسپورت سال ۲۰۲۲

بهترین خودروهای اسپرت

با وجود این که SUV ها و خودروهایی اینچنینی از مزیت های مختلفی برخوردارند و ویژگی های خوب زیادی دارند، اما خودروهای اسپرت همیشه جایگاهی ویژه در بازار دارند. با وجود این که خودروهای اسپرت از طیف وسیعی از اندازه ها، طرح بندی ها و خروجی های قدرت تشکیل شده اند، اما همه ما به خوبی می دانیم که اصلی ترین و مهم ترین ویژگی یک خودرو اسپرت که ما را مجاب به خرید آن می کند، میزان لذت رانندگی کردن با آن است.

مزیت خودروهای اسپرت این است که تقریبا با هر بودجه ای می توانید یک خودروی اسپرت برای خود تهیه کنید. شما می توانید با هزینه نسبتا معمولی به خرید خودروی مزدا MX-5 اقدام کنید. مصرف سوخت در خودرو مزدا MX-5 به صرفه است و این خودرو همانند خودروهای اسپرت سنتی، گیربکس عقب است. البته، اگر کمی هزینه بیشتری بپردازید، می توانید خودروی اسپرت آئودی TT را خریداری کنید. همچنین دیگر خودروهای اسپرت مثل خودرو تویوتا Supra تنوعی گسترده از سبک ها و ویژگی های مختلف رانندگی را در اختیار علاقه مندان به خودروهای اسپرت قرار می دهد.

البته اگر به دنبال خودروی اسپرتی هستید که نسبت به دیگر خودروهای اسپرت منحصر به فردتر و خاص تر باشد، می توانید سراغ خودروهایی مثل پورشه ۷۱۸ باکستر و آلپاین A110 بروید. این خودرو های از شتاب و قدرت بالایی برخوردار هستند و هندلینگ این خودروها به حدی جذاب و قوی است که رانندگی با این خودروها را برای هر راننده ای سرگرم کننده و جذاب می کند.

بهترین خودروهای اسپرت سال ۲۰۲۲

همانطور که بیان کردیم، با وجود این که تنوع بازار خودرو نسبت به گذشته به مراتب بیشتر شده است، اما هنوز خودروهای اسپرت طرفداران خاص خود را دارند. از آن جا که خودروهای اسپرت انواع مختلفی دارند و تنوع بین آن ها زیاد است، انتخاب خودرو اسپرت مناسب مخصوصا در سال ۲۰۲۲ که این تنوع به مراتب افزایش یافته، کار دشوار و پیچیده ای است.

ما در این مقاله سعی کرده ایم تا بهترین خودروهای اسپرت سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را در زمینه خودرویی که می خواهید خریداری کنید،‌ اتخاذ کنید. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

مزدا MX-5

اگر بخواهیم لیستی از بهترین خودروهای اسپورت سال ۲۰۲۲ تهیه کنیم، حتما باید نامی از خودروی مزدا MX-5 ببریم. یکی از مزیت های اصلی خودروی مزدا MX-5 قیمت نسبتا پایین این خودرو است و این که شما تقریبا با هر بودجه ای می توانید این خودرو را خریداری کنید. از آن جا که در بازار امروزی، اکثر خودروهای اسپرت دیفرانسیل جلو هستند، خودروی اسپرت مزدا MX-5 که دیفرانسیل عقب است، خودروی منحصر به فردی به شمار می آید.

مزدا MX-5 که یک موتور بنزینی ۱٫۵ یا ۲ لیتری گازدار دارد، ممکن است که به عنوان یک خودرو برای رانندگی روزمره پیشنهاد مناسبی نباشد، اما اگر هندلینگ تیز و لذت بخش در خودروهای اسپرت برای شما ویژگی مهمی است، حتما خودرو مزدا MX-5 را زیر نظر داشته باشید.

خودروهای اسپرت سال 2022

اگر بخواهیم مزیت دیگری از مزدا MX-5 را بیان می کنیم، می توانیم راجع به صندلی های آن صحبت کنیم. صندلی های این خودرو پشتیبانی قوی دارند و کابین آن بسیار راحت است. البته سرنشینان قد بلند ممکن است در خودرو مزدا MX-5 چندان راحت نباشند.

پورشه ۹۱۱

جدید ترین خودرو اسپرت پورشه به نام پورشه ۹۱۱ را می توان کامل ترین مدلی که پورشه ارائه داده است، دانست. خودرو پورشه ۹۱۱ خودرویی سریع، منحصر به فرد و کاملا قابل استفاده در زندگی روزمره است که همین مزایا آن را به یکی از بهترین خودروهای اسپورت سال ۲۰۲۲ تبدیل می کند.

محصول فعلی مدل های Carrera S و ۴S به همان سرعت Carera GTS از نسل قبلی است. همچنین تعدادی از نسخه های کوپه، کابریولت و تارگا از نسل ۹۹۲ برای انتخاب وجود دارد. البته در بین نسخه های مختلف خودرو پورشه ۹۱۱، مدل توربو S هم وجود دارد که از ۶۴۱ اسب بخار برخوردار است. علاوه بر این، مدل توربو S خودرو پورشه ۹۱۱، ۶۲ مایل در ساعت را تنها در ۲٫۷ ثانیه طی می کند و می تواند حداکثر سرعت ۲۰۵ را مدیریت کند.

بهترین اسپرت خودرو 2022

اگر بخواهیم بین مدل ها متفاوت پورشه ۹۱۱ یکی را معرفی کنیم، مدل کوپه Carrera S انتخاب ما است. مدل کوپه Carrera S که دیفرانسیل عقب است، به ۴۴۴ اسب بخار مجهز است و علامت تجاری آن flat-six می باشد. این خودرو به گیربکس استاندارد PDK دو کلاچه مجهز است که همین مسئله باعث می شود که تعویض دنده ها در این خودرو به سرعت انجام شود.

آلپاین A110

همه ما به خوبی می دانیم که آلپاین از تاریخچه ای غنی از اتومبیل های مسابقه ای و اسپرت دیفرانسیل عقب برخوردار است. حال جدیدترین خودرو اسپرت آلپاین را می توان یکی از بهترین خودروهای اسپورت سال ۲۰۲۲ دانست. خودرو آلپاین A110 که جدیدترین خودرو این کمپانی است، ظاهری شبیه به مدل نمادین برند فرانسوی دهه شصت با همین نام دارد.

خودرو آلپاین A110 که به موتور چهار سیلندر توربوشارژ وسط، گیربکس دو کلاچه و شاسی کاملا مجهز برخوردار است، یکی از مدرن ترین خودروهای اسپرت امروزی محسوب می شود. در واقع، خودرو آلپاین A110 بهترین انتخاب برای رانندگانی است که می خواهند تجربه لذت بخشی در رانندگی به دست آورند.

خودرو اسپرت جدید بهترین

خودرو آلپاین A110 مجهز به ۲۴۹ اسب بخار و موتور ۱٫۸ لیتری است. ممکن است فکر کنید که این ارقام چندان بالا نیستند و شتاب این خودرو قوی نیست. اما ۲۴۹ اسب بخار برای خودرویی که تنها ۱,۰۹۸ کیلوگرم وزن دارد، مقدار مناسبی است. خودروی آلپاین A110 نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم سبک تر از آئودی TTS است و همین وزن کم باعث می شود که تجربه رانندگی در این خودرو لذت بخش باشد.

BMW M3/M4

اگر به ظاهر بحث برانگیز این دو خودرو دقت نکنیم، می توانیم بگوییم که آخرین نسخه های BMW یعنی M3 Salon و M4 کوپه مثل خودروهای قدیمی BMW تسلطی انکار ناپذیر بر جاده و پیست ها دارند. در دو مدل اخیر BMW تغییرات زیادی صورت گرفته است. چهار چرخ متحرک و موتور شش سیلندر توربو شارژ دو قلو S58 دو مورد از برجسته ترین تغییراتی هستند که بر روی مدل های M3 و M4 صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید :  ارزان ترین و گران ترین پیکاپ های بازار ایران

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید