وبلاگ
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

چگونه می توان عمر گیربکس را افزایش داد؟

افزایش عمر گیربکس

شاید قصد دارید عمر گیربکس خود را افزایش دهید، می توانید از چندین روش استفاده کنید. کارهای زیاد وجود دارد که شما می توانید با انجام دادن آن ها کارایی گیربکس خود را حفط یا حتی بهبود بخشید. تنها مسئله ای که باید به آن دقت کنید این است که طول عمر گیربکس ها با یکدیگر تفاوت دارند.

همه گیربکس ها بدون توجه به نوع آن ها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. پس مهم نیست که نوع گیربکس شما چیست، در هر صورت شما باید برای افزایش عمر گیربکس خود، نکاتی را رعایت کنید. در ادامه مقاله به بررسی روش های افزایش عمر گیربکس می پردازیم.

اندازه گیربکس خود را بررسی کنید.

اولین اقدام برای افزایش عمر گیربکس، بررسی اندازه گیربکس است. شما باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که گیربکس صنعتی شما اندازه درستی دارد. اگر اندازه گیربکس شما استاندارد نباشد، ممکن است مجبور شوید در مدت زمان کوتاهی تعمیرات زیادی بر روی گیربکس خود انجام دهید.

تعمیرات و تعویض ها بر روی گیربکس می تواند به سرعت انجام شود، به همین دلیل بهتر است از همان ابتدا به اندازه گیربکسی که می خواهید برای کسب و کار خود تهیه کنید دقت کنید و سعی کنید گیربکس با اندازه مناسب و استاندارد برای کسب و کار خود تهیه کنید.

گیربکس خود را به درستی نگهداری کنید.

اگر گیربکسی برای کسب و کار خود تهیه کرده اید، اما هنوز فرصتی برای نصب آن پیدا نکرده اید بسیار مهم است که آن را در محلی مناسب با شرایطی استاندارد نگهداری کنید. معمولا در کاتالوگ گیربکس، توصیه هایی از طرف سازنده وجود دارد که به شما شرایط مناسب برای نگهداری گیربکس را معرفی می کند تا گیربکس شما با زنگ زدگی و پوسیدگی رو به رو نشود.

اگر گیربکس شما قبل از نصب در محلی درست ذخیره شود، پس از قرار گرفتن در جای خود دوام بیشتری خواهد داشت. هنگامی که گیربکس را نصب می کنید، آن را با اجزای محرک به شیوه ای مناسب تراز کنید. زمانی که شما گیربکس خود را به درستی تراز کنید، گیربکس شما مجبور به تحمل بارهای بیش از حد تحمل خود نمی شود و طول عمر آن افزایش می یابد.

زیرپایه گیربکس خود را بررسی کنید.

گیربکس ها هنگام نصب بر روی یک زیرپایه قرار می گیرند. یکی از اصلی ترین و مهم ترین کارها برای افزایش عمر گیربکس، بررسی زیرپایه گیربکس است. پس از نصب گیربکس، اطمینان حاصل کنید که زیرپایه به درستی در جای خود قرار گرفته است و می تواند وزن و نیروی گیربکس را تحمل کند.

اگر گیربکس به درستی بر روی زیرپایه قرار نگرفته باشد و زیرپایه نتواند وزن و نیروی گیربکس را تحمل کند، ارتعاشاتی از طرف زیرپایه به وجود خواهد آمد که این ارتعاشات عمر هر قسمت چرخشی گیربکس را به میزان قابل توجهی کم می کند.

گیربکس را به درستی روغن کاری کنید.

گیربکس های صنعتی اگر روغن کاری مناسبی داشته باشند، عمر بسیار بیشتری دارند. مسئله دیگری که بسیاری از افراد به آن دقت نمی کنند این است که نوع روان کننده ای که با آن گیربکس خود را روغن کاری می کنید نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما مطمئن شوید که روان کننده ای که از آن استفاده می کنید کیفیت بالایی دارد.

عمر گیربکس

 

 

هدف از روغن کاری گیربکس این است که گیربکس همیشه در حالت کارکرد قرار داشته باشد. سعی کنید روان کننده خود را پس از استفاده در محیطی خنک نگه دارید، زیرا ماندگاری و دوام آن بیشتر می شود. سیستم را تا حد امکان خنک نگه دارید و در صورت داشتن محیط گرد و غبار یا مرطوب به فکر فیلتر کردن باشید.

الزامات روغن و گریس را برای گیربکس خود رعایت کنید.

اکثر افرادی که قصد افزایش عمر گیربکس خود را دارند، به اندازه ای که به توصیه های سازنده گیربکس در زمینه روان کننده توجه می کنند، به روغن و گریس و نقش آن در افزایش عمر گیربکس توجه نمی کنند. چرخ دنده های روان کننده باید به صورت دوره ای روغن کاری شوند و بلبرینگ های روان کننده نیز برای دوام بیشتر به گریس نیاز دارند.

بهترین کار این است که از تقویمی استفاده کنید تا به شما یادآوری کند که این روان کننده ها را بررسی کنید، زیرا بررسی آن ها ممکن است در زمان ها و برنامه های مختلف باشد.

گیربکس را به طور مرتب بررسی کنید.

برای جلوگیری از غافلگیری و رخ دادن مشکلات جبران ناپذیر، بهتر است که به طور مرتب گیربکس خود را بررسی کنید. برنامه ریزی منظم برای بررسی های داخلی و خارجی با هدف شناسایی هرگونه ضعف و نگرانی کوچک نقش زیادی در افزایش عمر گیربکس شما خواهد داشت.

خیلی از افراد هنگامی که با مشکلات کوچکی در گیربکس خود رو به رو می شوند، به دلیل جزئی بودن مشکل از آن رد می شوند و توجهی به آن نمی کنند. نکته ای که در این موارد باید به آن دقت کنید این است که مشکلات کوچک را می توان به راحتی اصلاح کرد اما اگر به آن ها از همان ابتدا توجه نکنیم، همین مشکلات کوچک می توانند به نگرانی های بزرگتری تبدیل شوند. مشکلات کوچک بدون تعمیر نیز می تواند طول عمر گیربکس شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

گیربکس همانند هر وسیله دیگری برای حفظ شکل خوب خود و افزایش عمر به نگهداری ها و بررسی های پیشگیرانه نیاز دارد. هرچه گیربکس شما کارآمد تر کار کند، مدت زمان بیشتری برای شما کار خواهد کرد و طول عمر آن افزایش خواهد یافت.

بررسی مرتب گیربکس

برنامه ای مشخص برای تعمیر و نگهداری گیربکس تنظیم کنید.

شما باید یک برنامه مشخص برای تعمیر و نگهداری گیربکس خود تعیین کنید تا گیربکس را تا زمانی که ممکن است در حالت کارآمد نگه دارید. زمانی که لازم است به بررسی قسمت ها و بخش های خاصی از گیربکس بپردازید، آن را در تقویم خود یادداشت کنید. داشتن یک برنامه و پایبندی به آن می تواند تا حد زیادی طول عمر هر گیربکس صنعتی را افزایش دهد.

خلاصه

با توجه به تقاضای روز افزون امروزی در مورد زمان کارکرد و عمر ماشین آلات صنعتی، حفظ تجهیزات در شرایط عملیاتی خوب از اهمیت زیادی برخوردار است. هزینه های خرابی دستگاه ها می تواند به میزان قابل توجهی در بازگشت سرمایه شما تاخیر ایجاد کند.

بیشتر بخوانید :  معرفی بهترین خودرو های برقی دنیا

کلید افزایش عمر گیربکس و بهبود زمان کارکرد، در دستان کارکنان تعمیر و نگهداری است. توجه به روش های نگهداری پیشگیرانه نقشی اساسی در افزایش عمر گیربکس، کاهش هزینه های عملیاتی، بهبود کیفیت محصول و ایجاد محیط کار ایمن تر خواهد داشت.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید