وبلاگ
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

قدرتمندترین موتورسیکلت های دنیا در سال ۲۰۲۲

قدرتمندترین موتور سیکلت دنیا

قدرتمندترین موتورسیکلت های دنیا در سال ۲۰۲۲

داشتن یک موتورسیکلت قوی آرزوی هر شخص علاقه مند به موتور است. و همچنین یکی از دلایل اصلی آن قدرت و شتاب ظالمانه آن است. اگر عاشق قدرت و سرعت هستید و به این فکر می کنید که در حال حاضر قوی ترین موتورسیکلت های جهان کدامند، پس این مقاله برای شما مناسب است. در این بخش قوی ترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی میکنیم.

 

BMW K1200S – TOP SPEED: 174 MPH.1:

کمپانی BMW این موتور را به گونه ای طراحی کرده که وزن سبک و چابکی داشته باشد، بنابراین کار با آن را بسیار آسان کرده است. منبع قدرت این موتور ، یعنی موتور آن ۱۱۵۷ سی سی چهار سیلندر خطی با یک گیربکس داخلی است. این موتورسیکلت می تواند از صفر تا شصت را  تنها در ۳٫۲ ثانیه طی کند. ترمزهای EVO آن به همراه ABS یکپارچه BMW Motorrad به محبوبیت این موتورسیکلت می افزایند.

۲٫BMW S1000 RR – TOP SPEED: 190 MPH:

این موتور دارای یک موتور ۱۶ سوپاپ ۹۹۹ سی سی با بادامک ورودی جدید و سوپاپ های ورودی سبک تر در مقایسه با نسل قبلی خود است. BMW S1000 با اینکه از قدرت زیادی برخوردار است وزن خیلی کمی دارد. وزن موتور ۴ کیلوگرم کمتر از موتور قبلی است. این موتور می تواند ۰ تا ۶۰ را در ۲٫۷ ثانیه طی کند.

۳٫ MV AGUSTA F4 1000R – TOP SPEED: 185 MPH: 10003

قدرت خام چیزی است که این موتورسیکلت را به جلو می راند و آن را در بین موتورسواران دلنشین می کند. هندلینگ این موتور فوق‌العاده است و مانند چاقو از گوشه‌ها بریده می‌شود. دارای یک موتور کوتاه و یک میل لنگ سبک است که اطمینان حاصل می کند که شتاب هرگز مشکلی ایجاد نکند. ۰ تا ۶۰ این موتور فقط در ۲٫۷ ثانیه است.

سریعترین موتورسیکلت های دنیا در سال ۲۰۲۲

موتورسیکلت ‌ها به دلیل دارا بودن وزن کمتر، داشتن موتور قوی تر و همینطور سیستم خنک سازی که در آن‌ ها تعبیه شده است، از سرعت و شتاب بیشتری نسبت به ماشین ها برخوردار هستند. همانطور که می‌دانید برندهای مختلفی اقدام به تولید موتور سیکلت می‌کنند و هر کدام از آن‌ها به دنبال این هستند که بهترین موتورسیکلت را روانه بازار کرده و مشتریان بیشتری به دست بیاورند. در ادامه این مطلب ، سریع ترین موتورسیکلت از هر برند را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. کاوازاکی نینجا H2R: این موتورسیکلت با دارا بودن یک موتور ۹۹۸ سی سی خنک شده می تواند بسیار سریع حرکت کند. دارای سیستم های KTRC (کنترل کشش کاوازاکی)، KIBS (سیستم ترمز ضد قفل هوشمند کاوازاکی)، KEBC(کنترل ترمز موتور کاوازاکی) و KLCM(ماژول کنترل بار کاوازاکی) می باشد. این سیستم ها علاوه بر محافظت، به عملکرد روان موتور کمک می کنند. کاوازاکی نینجا H2R در ۲٫۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می رسد. حداکثر قدرت این موتور ۱۹۷٫۳ اسب بخار در ۱۱۰۰۰ RPM است.
  2. کاوازاکی نینجا ZX 14r: کاوازاکی نینجا ZX-14R در رتبه دوم در میان ده موتور برتر جهان قرار دارد. با حداکثر سرعت ۲۰۸٫۱ مایل در ساعت، دومین موتور سریع تا به امروز است. این سوپر اسپرت می تواند در ۲٫۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سری Ninja به دلیل نوآوری ها و تحقیقات پیشرفته مدت هاست که به عنوان یکی از سریع ترین موتور های جهان شناخته میشوند.
  3. سوزوکی GSX-R – ۱۸۶ mph (300 km/h): سوزوکی GSX-R مجموعه ای از موتورسیکلت های اسپرت است که توسط سازنده ژاپنی سوزوکی ساخته شده است. این موتورسیکلت یکی از ۱۰ موتورسیکلت برتر جهان در سال ۲۰۲۲ محسوب میشود. علاوه بر این، اولین موتورسیکلت تک سیلندر GSX-R، ۱۲۵ سی سی GSX-R 125 در Intermot 2016 معرفی شد.

بهترین موتورسیکلت های دنیا در سال ۲۰۲۲

موتورسیکلت ‌های بسیار زیادی برای رونمایی و نمایش در سال ۲۰۲۲ توسط برندهای متفاوت، ساخته و طراحی شدند. از برند های معتبر و معروفی که برخی از این موتورسیکلت های شگفت انگیز را ساخته‌اند، می‌توان به برند های هوندا، سوزوکی، بی ام و، تریومف و بوئل اشاره کرد. در ادامه با بهترین موتورسیکلت های سال ۲۰۲۲ در جهان آشنا خواهید شد.

  1. سوزوکی HAYABUSA – TOP SPEED: 248 MPH : این موتور یک موتور ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر، کوتاه زمان است. سوپاپ دوگانه دریچه گاز این هیولا بهترین عملکرد موتور را در هر زمانی برای شما تضمین می کند. این موتور به شما این امکان را می دهد که تنظیمات آن را با سیستم ride-by-wire همراه با انتخابگر حالت رانندگی سوزوکی به حالت مطلوب تغییر دهید. سوزوکی هایابوسا ۰ تا ۶۰ را در ۲٫۶ ثانیه طی میکند.
  2. هوندا CBR 1100XX پرنده سیاه : پرنده سیاه یک موتورسیکلت احیاگر است که گذشته باشکوه خود را برای ساختن یک موتور بهتر ترک کرده است. هوندا CBR 1100XX بلک برد با رسیدن ۰ تا ۶۰ در حدود ۲٫۸ ثانیه، ابزار دقیقی است که برای سرعت در نظر گرفته شده است. و قدرت این وسیله حداکثر ۱۵۳ اسب بخار در ۱۰۰۰۰ RPM است.
  3. آپریلا RSV4 Plant : آپریلیا RSV4 Plant یکی دیگر از بهترین موتورسیکلت ‌های سوپراسپرت جهان در سال ۲۰۲۲ است. این موتور می تواند تا حداکثر قدرت ۲۱۷ اسب بخار را در دقیقه و حداکثر ۱۲۵ نیوتن متر در هر دقیقه را تولید کند. سرعت این سوپراسپرت به راحتی از مرز ۳۰۰ کیلومتر در ساعت عبور می کند و همچنین آپریلیا ادعا می کند حداکثر سرعت این هیولا ۳۰۵ کیلومتر در ساعت است. آپریلیا RSV4 Factory قدرت شگفت انگیزی در شتاب گرفتن دارد که همین امر آن را به یکی از سریع ترین و محبوب ترین موتورسیکلت ها در جهان تبدیل می کند.

جمع بندی

همانطور هم که قبلا اشاره شد داشتن یک موتورسیکلت سریع و با شتاب بالا آرزوی هر شخص علاقه مند به موتور است. از طرفی دیگر وجود مدل های مختلف و متنوع موتورسیکلت و همینطور وجود شرکت های

سازنده زیاد باعث شده تا افراد نتوانند موتور مورد نظر و دلخواه خود از بین موتورسیکلت های موجود انتخاب کنند. به همین علت در این مقاله سعی شده تا برخی از بهترین، سریع ترین و قوی ترین های موتورسیکلت های موجود در جهان در سال ۲۰۲۲ را به طور کامل مورد نقد و بررسی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید :  تعویض واتر پمپ پراید

اگر فرد تازه کاری هستید و تازه میخواهید وارد دنیای موتورسواری شوید بهتر است چندین مورد را درنظر داشته باشید. مواردی مانند وزن، قیمت، سال ساخت، سیستم موتور و شرکت سازنده مو موتور تور مواردی هستند که حتما باید به طور کامل بررسی شوند.

افراد تازه کار به هیچ عنوان نباید به سراغ موتور های سریع و با شتاب بالا بروند چرا که تجربه کافی برای کنترل کردن سرعت های زیاد را دارا نمی باشند. و ممکن است برای آن ها خطرناک باشد در همان اول کار خسارات های جبران ناپذیری را برای شما ایجاد کنند.

برای افراد تازه موتور های قوی مانند BMW K1200S، MV AGUSTA F4 1000R پیشنهاد میشوند این موتور ها دارای قدرت بیشتری نسبت به بقیه موتورسیکلت ها هستند و از ایمنی بیشتری نیز برخوردارند.

اگر تجربه کافی در موتورسواری دارید موتور های سریع با شتاب بالا مانند کاوازاکی نینجا H2R، سوزوکی GSX-R، به شما پیشنهاد میشود چرا که این موتور ها از سرعت و شتاب بسیار زیادی برخوردار هستند و می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید