وبلاگ
۳۰ فروردین ۱۴۰۱

کم مصرف ترین خودروهای جهان

کم مصرف ترین خودروی بنزینی جهان

کم مصرف ترین خودروهای جهان :

آشنایی با کم مصرف ترین خودروهای جهان برای اغلب ما انسانها جذاب است. شاید هرگز به این خودروها دسترسی نداشته باشیم و یا از پس هزینه های خرید آنها بر نیاییم، اما جذابیت موضوع حس کنجکاوی هر انسانی را بر انگیخته می کند. البته در این بین شاید بعضی از افراد نیز واقعا قصد خرید یکی از کم مصرف ترین خودروهای دنیا را داشته باشند. با توجه به جذابیت هایی که این موضوع دارد، قصد داریم در این مطلب شما را با کم مصرف ترین خودروهای بنزینی جهان آشنا کنیم.

با توجه به اینکه مصرف زیاد بنزین مشکلات فراوانی به دنبال دارد، شناخت کم مصرف ترین خودروهای بنزینی جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. مصرف زیاد بنزین علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست، موجب آلودگی هوا نیز می شود. همین عوامل باعث شده تا شرکت های سازنده خودرو در دنیا تمام تلاش خود را بکنند تا بتوانند کم مصرف ترین خودروهای دنیا را تولید و روانه بازار نمایند. در ادامه قصد داریم به ۱۰ مورد از خودروهای کم مصرف شرکت های مختلف خودروسازی در دنیا اشاره کنیم.

میتسوبیشی میراژ ES مدل ۲۰۲۰ از کم مصرف ترین خودروهای جهان

کمپانی بزرگ و معتبر میتسوبیشی در سال ۲۰۲۰ با ارائه میراژ ES به بازار توانست یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان را عرضه کند. این خودرو از سه سیلندر ۱٫۲ لیتری بهره می برد. این خودرو دارای ۸۷ اسب بخار می باشد. گشتاور تولید شده توسط موتور این خودرو ۱۰۰ نیوتن متر است. کمپانی میتسوبیشی این ماشین را در مدل های مختلفی از جمله هاچ بک، سدان و… تولید می کند. مصرف سوخت این خودرو در شهر ۶٫۵ و در جاده یا همان بزرگراه تقریبا یک لیتر کمتر یعنی ۵٫۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است

هوندا سیویک EX سدان مدل ۲۰۲۰ یکی از کم مصرف ترین خودروهای بنزینی جهان

شرکت هوندا یکی از شرکت های مطرح در زمینه خودروسازی است. خودروهای سدان، هاچ بک و… که ساخت شرکت هوندا هستند، مصرف سوخت پایینی دارند. هوندا سیویک EX سدان مدل ۲۰۲۰ بهترین محصول شرکت هوندا از نظر مصرف سوخت به شمار می رود. این خودرو در شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۳۵ لیتر مصرف سوخت دارد. این رقم برای جاده یا بزرگراه به ۵٫۶ لیتر می رسد. اگر میانگینی برای مصرف سوخت این خودرو بخواهیم در نظر بگیریم چیزی در حدود ۶٫۵ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

کم مصرف ترین خودرو های جهان

هیوندای النترا اکو ۲۰۲۰ از جمله کم مصرف ترین خودروهای جهان

النترا اکو یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان می باشد. پیشرانه این خودرو قدرتی مساوی با ۱۲۸ اسب بخار دارد. مصرف سوخت النترا اکو در شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۱۲ لیتر می باشد. این خودرو در بزرگراه مصرف کمتری دارد و این عدد معادل ۵٫۷۳ لیتر می باشد. اگر میانگینی برای مصرف سوخت النترا مدل اکو بخواهیم تعریف کنیم، می توانیم بگوییم در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶٫۵ لیتر مصرف می کند.

کم مصرف ترین خودروی بنزینی

هوندا فیت ال ایکس ۲۰۲۰ یکی دیگر کم مصرف ترین خودروهای بنزینی جهان

خودروی فیت ال ایکس ۲۰۲۰ یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان به شمار می رود. البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم فقط نسخه ال ایکس این ماشین که جعبه دنده CVT دارد، مصرف بسیار کمی دارد. نیروی پیشرانه این خودرو قدرتی معادل ۱۲۸ اسب بخار دارد. مصرف سوخت این ماشین در شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۱۲ می باشد. این ماشین در مسیرهای بین شهری یا بزرگراه به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵٫۸۸ لیتر مصرف سوخت دارد. اگر میانگینی برای این خودرو بخواهیم بیان کنیم باید بگوییم مصرف ۶٫۵ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر دارد.

کم مصرف ترین خودروی جهان

کیا ریو ۲۰۲۰ یکی دیگر از کم مصرف ترین خودروهای جهان

کیا ریو ۲۰۲۰ یکی از کم مصرف ترین خودروهای بنزینی جهان به شمار می رود. البته باید توجه داشته باشیم مدل هاچ بک این خودرو که جعبه دنده CVT دارد از سایر مدل ها کم مصرف تر است. نیروی پیشرانه این ماشین معادل ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد. مصرف سوخت برای کیا ریو ۲۰۲۰ در مسیرهای شهری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۰۱ لیتر است. این مقدار برای جاده های بین شهری یا بزرگراه ها ۵٫۷۳ لیتر می باشد. میانگین مصرف سوخت کیا ریو ۲۰۲۰ عددی معادل ۶٫۵۳ لیتر می باشد.

خودروهای کم مصرف جهان

تویوتا کرولا ۲۰۲۰

تویوتا یکی از معتبرترین شرکت های سازنده خودرو در دنیا به شمار می رود. کرولا ۲۰۲۰ یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان به شمار می رود که توسط این کمپانی تولید و روانه بازار شده است. نیروی پیشرانه این خودرو برابر با ۱۶۸ اسب بخار می باشد. گشتاور تولید شده توسط این خودرو نیز برابر با ۲۰۴ نیوتن متر است. مصرف سوخت کرولا ۲۰۲۰ در سطح شهر ۷٫۳۵ و در بزرگراه ۵٫۷۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. میانگین مصرف تویوتا کرولا نیز ۶٫۷۲ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر به شمار می رود.

تویوتا کرولا 2020

تویوتا یاریس ۲۰۲۰

یکی دیگر از کم مصرف ترین خودروهای بنزینی جهان یاریس ۲۰۲۰ می باشد. جالب است که این خودرو نیز از محصولات کمپانی بزرگ تویوتا محسوب می شود. می توان نتیجه گرفت که تویوتا در زمینه خودروهای کم مصرف توانسته موفقیت های چشمگیری را کسب نماید. این خودرو دارای ۱۰۶ اسب بخار است. مصرف سوخت یاریس ۲۰۲۰ در سطح شهر ۷٫۳۵ و در جاده یا بزرگراه ۵٫۸۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. اگر بخواهیم به طور میانگین عددی برای مصرف سوخت این ماشین معرفی کنیم چیزی در حدود ۶٫۷۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

نیسان ورسا ۲۰۲۰ از جمله کم مصرف ترین خودروهای بنزینی جهان

نیسان را می توان یکی از معتبر ترین شرکت های خودروسازی دنیا دانست. ورسا ۲۰۲۰ یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان بوده که محصولی از شرکت نیسان به شمار می رود. نیسان ورسا دارای نیروی پیشرانه با قدرت ۱۵۴ اسب بخار می باشد. مصرف سوخت نیسان ورسا ۲۰۲۰ در سطح شهر ۷٫۳۵ و در بزرگراه ۵٫۸۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت، می باشد. میزان مصرف سوخت نیسان مدل ورسا را اگر به طور میانگین بخواهیم بیان کنیم حدود ۶٫۷۰ لیتر می باشد. با وجود قدرت و کیفیت بسیار بالایی که این خودرو دارد، مصرف سوخت بسیار کمی دارد.

بیشتر بخوانید :  علت جا نرفتن دنده خودرو

کیا سراتو فورته FE مدل ۲۰۲۰

کیا یکی از شرکت هایی است که توانسته خودروهای بسیار با کیفیتی را به بازار عرضه نماید. کیا سراتو فورته FE مدل ۲۰۲۰ یکی از کم مصرف ترین خودروهای جهان به شمار می رود که از محصولات کمپانی کیا به شمار می رود. سراتو FE 2020 دارای نیروی پیشرانه با قدرت ۱۴۷ اسب بخار است. میزان مصرف سوخت برای سراتو فورته FE 2020 در سطح شهر ۷٫۵ و در بزرگراه ۵٫۷ لیتر در ازای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتری است. میانگین مصرف سوخت برای کیا سراتو فورته FE مدل ۲۰۲۰ برابر با ۶٫۷۲ لیتر برای مسافت ۱۰۰ کیلومتری می باشد.

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۰

سومین محصول کمپانی تویوتا که توانسته خود را در لیست کم مصرف ترین خودروهای جهان قرار دهد، تویوتا کمری می باشد. تویوتا کمری یکی از زیباترین محصولات شرکت تویوتا نیز به شمار می رود. ترکیب زیبایی و مصرف کم باعث شده تا این خودرو مشتریان بسیار زیادی در دنیا داشته باشد. میزان مصرف سوخت تویوتا کمری ۲۰۲۰ در شهر به ازای ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۸٫۱ لیتر است. این مقدار برای بزرگراه به ۵٫۷ لیتر کاهش می یابد. میانگین مصرف سوخت را اگر برای تویوتا کمری مدل ۲۰۲۰ بخواهیم بیان کنیم، ۶٫۹ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت، می باشد.

 

 

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

 

به این مطلب امتیاز دهید