وبلاگ
۲۸ اسفند ۱۴۰۰

سریع ترین خودروهای جهان کدامند؟

سریع ترین خودروهای جهان

با پیشرفت فناوری، حوزه ی تولید خودرو نیز دچار تحولات شده است. به گونه ای که شرکتهای سازنده ی خودرو، به ساخت خودروهای سریع پرداخته اند. در طی سال های اخیر، خودروهای سریع و پر سرعتی تولید شده اند و در بازار به فروش رسیده اند. به دلیل آن که یکی از مهم ترین فاکتورهای علاقه مندان به خودرو، سریع ترین خودرو است، خودروسازان برتر به این فاکتور توجه نشان داده اند و در رقابت با یکدیگر، خودروهای پرسرعت را روانه ی بازار کرده اند. شاید درباره ی سریع ترین خودروهای جهان، اطلاعات زیادی نداشته باشید. ما در این مقاله، می خواهیم درباره ی سریع ترین خودروهای جهان بپردازیم. با ما در این مقاله ی جذاب همراه باشید.

معرفی سریع ترین خودروهای جهان

ما در این قسمت می خواهیم به بررسی سریع ترین خودروهای جهان بپردازیم. فهرست ده خودروی با سرعت، به شرح زیر است:

۱- خودروی اس اس سی تاتورا: یکی از سریع ترین خودروهای جهان، اس اس سی تاتورا است. این خودروی سوپر اسپورت، محصول کشور آمریکا است. سرعت این خودرو ۵۱۴ کیلومتر بر ساعت است. شبلی تواتارا در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۰ توانست، نام این خودرو را در گینس به عنوان سریع ترین خودروها، به نام خود ثبت کند. لقب این خودرو، هیولای سریع است. موتور این هیولا به شکل وی انگلیسی است و دارای ۸ سیلندر است. توان موتور این خودرو، ۱۷۵۰ اسب بخار است. ظرفیت این موتور، ۵ هزار و ۹۰۰ سی سی است. برای این که این موتور را تقویت کنند، از توربو شارژ و مواد خاصی استفاده می کنند. این مدل خودرو، دارای آپشن های متعددی است. از مهم ترین آن، وجود پنل نیروی نگهدارنده است. این عامل باعث می شود که خطری سرنشینان آن را در سطح جاده، تهدید نکند.

۲- خودروی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس: این خودرو یکی دیگر از پرسرعت ترین خودروهای جهان است. کشور سازنده ی این خودرو، فرانسه است. سرعت این خودرو ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت است. شیرون در پیست اهرا-لیسن فولکس واگن این رکورد را به نام خود ثبت کرد. طبق گفته های مدیرعامل این شرکت، از این مدل خودروی پر سرعت، فقط ۳۰ عدد خودرو تولید شده است. موتور این خودرو، ۸ لیتر حجم دارد و دارای ۱۶ سیلندر و ۴ توربو است. مقدار قدرتی که این موتور دارد، ۱۵۷۸ است بخار است. رینگ های این خودرو، منیزیمی و دارای بدنه ای با فیبر کربن است. این خودرو ۲۵ برابر خودروی پراید قوی است.

سریع ترین خودروهای جهان

۳- خودروی هنسی ونوم اف فایو: یکی دیگر از پر سرعت ترین خودروها، خودروی هنسی ونوم است. قدرت این خودرو، ۱۶۰۰ اسب بخار است. مقدار سرعت این خودرو، ۴۸۴ کیلومتر بر ساعت است. شرکت هنسی بار دیگر با ساخت این خودرو، نشان داد که همچنان تمرکزش بر ساخت خودروهایی با سرعت بالا است. شاسی و بدنه ی این خودرو، از الیاف کربن است. این خودرو ارتفاعش کم است. مقدار مقاومت این خودرو، در برابر هوا ( ضریب درگ) ۰/۳۳ است. سرعت این خودرو از صفر به ۳۰۰ کیلومتر در طی ۱۰ ثانیه اتفاق می افتد. به گونه ای که در طی ۲۰ ثانیه، سرعت این خودرو به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. مقدار خودرویی که این شرکت تولید کرده است، ۲۴ عدد است.

۴- خودروی کوینیخزگ آگرا: این خودروی پرسرعت محصول کشور سوئد است. این خودرو در سال ۲۰۱۱، به عنوان بهترین خودروی سال شناخته شده است. پس باید گفت که این خودروی پرسرعت دارای قدمتی زیاد است. رنگ بدنه ی این خودرو، آبی است. نوع ترمز آن کربن سرامیکی و نوع رینگ آن فیبر کربن است. فیبر کربن بسیار سبک وزن است. کابین این خودرو آبی رنگ و آلکانترا است و به زیبایی ظاهری آن افزوده است. این خودرو دارای ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو است. قدرت موتور این خودرو ۱۱۶۰ اسب بخار و ۱۲۸۰ گشتاور نیوتون متر است. وزن این خودروی پرسرعت، ۱۲۹۵ کیلوگرم  است.

۵- خودروی هنسی ونوم جی تی: این خودروی پرسرعت، دارای گیربکس ساده ی دستی است. این ساده بودن، بر قیمت آن نیز تاثیر گذاشته است. دارای ۸ سیلندر ۷ لیتری توربوشارژ است. طرز کار آن به گونه ای است که، به وسیله ی جعبه دنده دستی ۶ ساعته، توان خروجی آن ۱۴۵۱ اسب بخار و ۱۲۸۷ پوند فوت گشتاور را به چرخ های خودرو منتقل می کند.

سریع ترین خودروهای جهان

۶- خودرو ریماک سی تو: این مدل خودرو، توسط کشور کرواسی تولید می شود. سرعت این خودرو، ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت است. از ویژگی های مهم این خودرو، داشتن چهار موتور مجزا است. توانایی این چهار موتور، ۱۸۸۸ اسب بخار و گشتاور آن ۲۳۰۰ نیوتن متر است. از دیگر ویژگی آن، بارگذاری نقشه ی پیست های مختلف جهان بر روی سیستم مسیریاب خودرو است. این امر باعث می شود که، اطلاعات پیچ ها و ترمز گیری در اختیار راننده ی خودروی ریماک قرار گیرد. جالب است بدانید که، لقب این خودرو، غول کروات است. نیروی لازم برای موتورها، به وسیله ی یک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی تامین می شود.

۷- خودروی مک لارن اسپید تیل آلبرت: از دیگر سریع ترین خودروهای جهان، خودروی مک لارن است. این خودروی انگلیسی، از پوششی استتاری یورتایپ MVY02 تقلید شده است. موتور ۸ سیلندری آن از نوع توربو هیبریدی است. توانایی موتور آن ۱۰۳۵ اسب بخار است. سرعت آن ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت است.

۸- خودروی لامبورگینی اونتادورSVJ : یکی دیگر از سریع ترین خودروهای جهان، لامبورگینی اونتادور است. این خودروی پرسرعت، از بهترین خودروهای شرکت لامبورگینی ایتالیا است. این مدل از لامبورگینی، دارای موتوری ۵/۶ لیتری است. توانایی آن ۷۷۰ اسب بخار است. سرعت این خودرو، ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است. ویژگی مهم آن، قدرت عالی در چسبندگی به زمین و بازدهی عالی آن در رانندگی است.

سریع ترین خودروهای جهان

۹- خودروی اس اس سی آلتیمیت آئرو: این ابر خودرو توسط کشور آمریکا تولید می شود. این خودرو دارای دو موتور دوقلوی توربینی ۸ سیلندری است. زیر کاپوت آن، یک موتور شورلت کوروت C5R است. این موتور دارای سامانه ی سوپر شارژ است. موتور آن دارای ۱۰۴۶ اسب بخار است. نیروی گشتاور آن، ۱۱۱۳ نیوتون متر است. این خودرو، در گروه آیرودینامیک ترین خودروهای جهان قرار گرفته است.

۱۰- خودروی بوگاتی ویرون سوپر اسپورت: این خودروی پر سرعت، توسط کشور فرانسه تولید می شود. موتور ۱۶ سیلندری آن دارای ۴ توربوشارژ و ۱۱۸۴ اسب بخار است. سرعت این خودرو، ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت است. ویژگی های موتور این خودرو باعث شده است که، عملکرد خودرو عالی باشد. شرکت ویرون از این محصول تنها ۳۰ دستگاه تولید کرده است و در بازار به فروش رسانده است. وزن این خودرو، ۱۸۸۸ کیلوگرم است و جنس بدنه ی آن از کربن است. این عامل باعث افزایش سرعت خودرو و تضمین امنیت ساکنان آن شده است.

بیشتر بخوانید :  باطری حالت جامد چیست؟(بررسی کامل)

پرسرعت ترین خودروی جهان

 

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید