وبلاگ
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان

مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان

خودروی هیوندا و فولکس را بیشتر بشناسید

در این پست به سراغ بررسی و مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان،رفته ایم. ما این دو خودرو پرفروش را از تمامی جوانب مورد بررسی قرار داده ایم. پس برای مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان از نظر طراحی داخلی و خارجی، مشخصات فنی، آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی در ادامه همراه ما باشید. قطعا بعد از خواندن این مطلب می توانید به راحتی جهت انتخاب و خرید یکی از این دو خودرو، تصمیم بگیرید.

خلاصه ای از تاریخچه و میزان فروش هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان

قبل از اینکه به سراغ مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان برویم، بهتر است شما را با تاریخچه ظهور و میزان فروش این دو خودرو پرطرفدار آشنا کنیم. ابتدا به سراغ بررسی هیوندای سانتافه می رویم. این خودرو که یکی از مدل های شاسی بلند های لوکس است، در سال ۲۰۰۲ وارد بازار جهانی شده است. و از همان ابتدا در دل بسیاری از خریداران و خودروسازان جا پیدا کرد. در حال حاضر هیوندای سانتافه ۲۰۱۸ یکی از جدیدترین مدل هایی است که در کشور ما مورد استقبال بسیاری از جوانان قرار گرفته است.

در مقابلش با فولکس واگن تیگوان رو به رو هستیم. این خودرو یکی از گران‌ قیمت ترین مدل‌ ها در میان همکلاس های خود در بازار ایران می باشد. با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۶ وارد بازار ایران شد؛ اما به محض ورودش، به فروش نسبت خوبی دست پیدا کرد. به طور کلی در این بخش از مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان از نظر میزان فروش، باید بگوییم که هر دو خودرو از فروش قابل توجهی در ایران بهره مند شده اند. اما متاسفانه این روز ها بازار ماشین های وارداتی از جمله هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان، با افزایش قیمت بی سابقه رو به رو شده است. و همین امر باعث کم شدن میزان فروششان در ایران شده است. شاید در آینده قیمت خودروها ثابت شود و دوباره خودرو وارد کشور شود.

مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان از نظر طراحی داخلی و خارجی

به جرات می توان گفت که ماشین تیگوان بدون هیچ نقصی در ظاهرش، جز یکی از بهترین‌ گزینه ها در کلاس خود قرار گرفته است. جالب است بدانید که این خودرو، در دل تمامی قشر ها چه جوان و چه افراد مسن جا پیدا کرده است. در واقع هماهنگی طراحی و هارمونی آن، خطوط برجسته، طراحی چراغ ها هر فردی در هر سنی که باشد را راضی می کند. طراحی خارجی فولکس واگن تیگوان ۲۰۱۹ به بعد بسیار مدرن می باشد. و به دلیل کمتر شدن فاصله‌ ی کف خودرو تا سطح زمین آن را اسپرت تر از نسل های قبل جلوه می دهد.

در مقابلش هیوندای سانتافه را داریم که ظاهر بدنه اش، مطابق با سلیقه ایرانیان طراحی شده است. و از نظر طراحی بدنه، چراغ ها، سپر جلویی نمره ی بسیار خوبی دریافت می کند. تناسب رینگ ها با بدنه آن، از جمله ویژگی های مثبت سانتافه ۲۰۱۸ می باشد. اما در مقایسه با فولکس واگن تیگوان تا حدی قدیمی تر به نظر می رسد. در صورتی که بخواهیم در این مقایسه یه خودرو را برنده اعلام کنیم؛ آن خودرو فولکس واگن تیگوان است. اما باز هم همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان از نظر طراحی داخلی و خارجی
مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان از نظر طراحی داخلی و خارجی

از نظر بدنه و ظاهر بیرونی این دو خودرو که بگذریم و به درونشان برویم، می توانیم تفاوت های زیادی را احساس کنیم. اولین مورد، کابین های هر دو خودرو می باشد. که در فولکس واگن تیگوان، که در عین سادگی بسیار زیبا طراحی شده اند. اما در سانتافه حالتی قدیمی پیدا کرده است. اما سانتافه با داشتن ۷ صندلی نسبت به تیگوان با ۵ صندلی در بین خانواده های پرجمعیت محبوبیت زیادی دارد.

مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان از نظر مشخصات فنی

در این بخش از مقاله به سراغ مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان از نظر مشخصات فنی رفته ایم. به طور خلاصه باید بگوییم که ماشین هیوندای سانتافه پیشرانه ای ۴ سیلندری با حجم ۲۳۵۹ سی سی دارد. که توانایی تولید ۱۸۸ اسب بخار قدرت و در دور موتور ۴۲۵۰ دور در دقیقه ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. مصرف سوخت هیوندای سانتافه ۱۱٫۲ لیتر می باشد. فولکس واگن تیگوان به یک پیشرانه ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۹۹۲ سی سی می باشد. که قابلیت تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد با این ارقام کاملا شفاف می باشد. که هیوندای از قدرت بالاتری برخوردار شده است. اما به دلیل صرف سوخت زیاد صرفه اقتصادی ندارد.

مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان از نظر آپشن و امکانات رفاهی

سانتافه و تیگوان هر دو خودروی لوکسی می باشند که از امکانات رفاهی برخوردار شده اند. اما تجهیزات تیگوان در مقایسه با سانتافه بیشتر و قوی تر عمل می کند. از جمله تجهیزات تیگوان و سانتافه نیز می‌ توان به سیستم کروز کنترل، دکمه استارت خودرو به همراه سیستم ورود بدون کلید و قفل امنیتی، فرمان برقی، گرمکن صندلی های جلو و عقب، فرمان حساس به سرعت، سیستم ترمز کمکی در سرپایینی DBC سیستم اتوپارک به همراه سنسور کنترل فاصله، سقف پانوراما، دوربین عقب، نشان دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی در سربالایی HAC، سیستم ترمز کمکی در سرپایینی DBCو … اشاره کرد. که آپشن های قابل توجهی نیز می باشد.

مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان از نظر آپشن و امکانات رفاهی
مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان از نظر آپشن و امکانات رفاهی

مقایسه هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان از نظر ایمنی

هیوندای از امکانات ایمنی قابل قبولی بهره مند شده اند. این خودرو دارای چندین سنسور میزان و کنترل سرعت نیز است و رانندگی امن تری را برای سرنشینان رقم بزند. در مقابلش، تیگوان وجود دارد که در ایمنی دست کمی از هیوندای ندارد. قابل ذکر است که امتیاز امنیت تیگوان به گفته‌ی ANCAP پنج ستاره می باشد. ما در این مقاله دو خودرو پر طرفدار هیوندا سانتافه و فلکس واگن تیگوان را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. تا شما بتوانید یک خرید ارشمند و مناسب خودتان را تجربه کنید.

اگر شما مالک هر یک از خودرو ها می باشید خوشحال می شویم تجربه استفاده شما را نیز بشنویم. برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در بخش نظرات با ما در میان گذارید. اگر سوالی در مقایسه این دو خودرو دارید نیز می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید :  بهترین خودروهای شاسی بلند ایران(راهنمای خرید)

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید