وبلاگ
۲۵ مرداد ۱۴۰۰

عیب یابی سیستم برق بی ام و

عیب یابی سیستم برق بی ام و

در این پست به طور ویژه و تخصصی اما با زبانی قابل فهم و ساده به سراغ عیب یابی سیستم برق بی ام و رفته ایم. از آنجایی که ماشین بی ام وی جز خودرو های لوکس و پیشرفته محسوب می‌ شود و دارای به روزترین تکنولوژی‌ ها می باشد. از این رو نمی‌ توان به استفاده از شیوه‌ های سنتی و قدیمی سیستم برق آن را عیب یابی و تعمیر کرد.

با این تفاسیر عیب یابی سیستم برق بی ام به دانش و دستگاه‌ های به روزی واسطه است و تعمیرکار باید با ابزار های پیشرفته همچون سیستم دیاگ نیز به سیستم برق بی ام و را بررسی کند. حال در صورتی که شما هم می‌ خواهید در مورد نحوه عیب یابی سیستم برق بی ام و و ابزار های مورد نیاز برای اینکار آشنا شوید؛ پس در ادامه همراه استوک یدک باشید.

بررسی سیستم برق بی ام و

همانطور که گفته شد؛ بی ام و جز یکی از لاکچری ترین خودرو ها در دنیا محسوب می‌ شود و از آپشن‌ های پیشرفته و متعددی بهره مند شده است. این آپشن‌ ها و امکانات با به روزترین تکنولوژی‌ ها طراحی شده و همگی به سیستم برق وابسته هستند.

به طور مثال سیستم کروز کنترل، سیستم هشدار و رادار جانبی (هشدار نقاط کور + هشدار خروج از خط)، هدآپ دیسپلی (HUD)، اتو پارک، شارژر وایرلس تلفن همراه، سیستم مالتی پلیر، سیستم آینه‌ های برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، ، گرم‌کن غربیلک فرمان، سنسور نور، سنسور باران، شیفتر های تعویض‌دنده پشت غربیلک فرمان سیستم Stop و Start خودرو، تنظیم حالت رانندگی چهار حالته، صندلی‌ های برقی مجهز به گرمکن، پرده برقی شیشه عقب، چراغ‌ های جلو و عقب و … همگی به سیستم برق بی ام و وابسته می باشند. و در صورت ایجاد کوچکترین مشکل در سیستم برق این خودرو، هیچ یک از آپشن‌ ها و امکانات پیشرفته کار نخواهند کرد. به همین دلیل در صورت رویت نشانه‌ های خرابی سیستم برق بی ام و باید به سراغ عیب یابی و تعمیر آن پرداخت.

بررسی سیستم برق بی ام و

تعمیر و عیب یابی سیستم برق بی ام و چگونه است؟

در صورتی که می‌ خواهید سیستم برق بی ام و را عیب یابی کنید پس باید به سراغ یک فرد متخصص و یا تعمیرگاهی که مجهز به دستگاه دیاگ می باشد؛ بروید. چرا که عیب یابی سیستم برق بی ام و به روش‌ های معمولی که برای خودرو های عادی به کار گرفته می‌ شود؛ انجام نخواهد شد.

در حقیقت نحوه عیب یابی سیستم برق بی ام و کاملا توسط یک دستگاه دیاگ بی ام و انجام می‌ شود. چرا که هر یک از خودرو های لوکس دارای یک دیاگ مخصوص به خود است و از آنجایی که قیمت این دستگاه برای عیب یابی بالا می باشد؛ از این رو ممکن است تمامی تعمیرگاه‌ ها به چنین دستگاهی مجهز نباشد. اما در هر حال کار عیب یابی سیستم برق بی ام و با دستگاه دیاگ کار دشواری نبوده و هر برقکاری که مسلط به دانش کامپیوتری و نرم افزاری باشد می تواند با این دستگاه کار کند و به عیب یابی سیستم برق این خودرو بپردازد.

تعمیر و عیب یابی سیستم برق بی ام و

دستگاه دیاگ خودرو چیست؟

دیاگ برگرفته از واژه Diagnostic است که به دستگاه‌ هایی که به کامپیوتر خودرو و میکروکنترلر ها متصل می‌ شوند و عملیات عیب یابی را به وسیله‌ های داده‌ های ورودی و کد های صادر شده نیز انجام می‌ دهد گفته می‌ شود. در واقع این دستگاه تمامی خطا های موجود در خودرو را تشخیص داده و بر روی صفحه نمایش کامپیوتر از طریق یک نرم افزار مشخص به نمایش در می‌ آورد. لازم به ذکر است که کدها به معنای یک عیب در خودرو است که برای تمامی خودرو های لوکس همچون بی ام و، پورشه، بنز و … یکسان می‌ باشد.

نحوه عیب یابی سیستم برق بی ام و با دستگاه دیاگ چگونه است؟

نحوه عیب یابی سیستم برق بی ام و با دستگاه دیاگ به این صورت است که ابتدا دستگاه دیاگ را به پورت یا درگاهی در خودرو بی ام و به نام او بی دی متصل کرد تا این دستگاه بتوانند اطلاعات میکروکنترلر را دریافت و سپس به صورت کد به نمایش در آورد.البته پورت‌ های او بی دی در هر خودرو در جایگاه‌ های مختلفی قرار دارند. به طور مثال ممکن است زیر کاپوت، در کنسول میانی و یا زیر داشبورد قرار داشته باشد.

لازم به ذکر است که شما با نصب نرم افزار دیاگ خودرو بر روی گوشی موبایل نیز هم می‌ توانید کد های خطا را بیابید و سیستم برق بی ام و را عیب یابی کنید. اما باید با کد های آن آشنایی داشته باشید. یکی از نرم افزار اصلی و مهم برای عیب یابی سیستم برق بی ام و نرم افزار ISTA می باشد. از این نرم افزار علاوه بر عیب یابی سیستم سیم کشی و برق بی ام و برای شناسایی قطعات و کالیبراسیون نیز هم استفاده می‌ شود.

نحوه عیب یابی سیستم برق بی ام و با دستگاه دیاگ

بررسی تمامی مشکلات برقی خودرو بی ام و با دستگاه دیاگ

با دستگاه دیاگ می‌ توانید تمامی مشکلات الکتریکی و برقی خودرو بی ام و را بیابید و حتی با استفاده از بعضی از نرم افزار ها برخی از آن مشکلات را برطرف کنید. لازم به ذکر است که این دستگاه نمی‌ تواند مشکلات فیزیکی و خرابی قطعات را چک کند. تنها داده‌ هایی که وارد میکروکنترلر خودرو بی ام و می‌ شود؛ قابل خواندن می باشد. اما از آنجایی که ای سی یو خودرو بی ام وی بسیار پیشرفته است؛ از این دستگاه دیاگ داده‌ های بیشتری را به نمایش در می‌ آورد.

در حقیقت این دستگاه هرگونه ایرادات برقی در سنسور های اکسیژن، سنسورهای دور موتور، سنسور دریچه گاز و … و کلیه وضعیت های آپشن‌ ها از جمله وضعیت سیستم‌ های تهویه، وضعیت چراغ‌ های جلو و عقب، وضعیت باتری ماشین، وضعیت سیستم کنترل دما، وضعیت سیم کشی و … را ؛ با استفاده از کد های مشخصی بر روی صفحه نمایش کامپیوتر و یا موبایل به نمایش می‌ گذارد و تعمیرکار با دانش نرم افزاری و کد خوانی مشکلات رخ داده را مشاهده و سپس به رفع آن‌ ها می‌ پردازد.

بیشتر بخوانید :  آشنایی با تمامی انواع جعبه دنده اتومبیل

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید