وبلاگ
۱۹ تیر ۱۴۰۰

مقایسه انواع برلیانس

مقایسه انواع برلیانس

مقایسه انواع برلیانس از لحاظ کیفیت، بدنه، موتور و …

شرکت برلیانس اتو (Brilliance Auto Group) یک تولیدکننده و مونتاژ‌کننده مطرح خودرو در چین می‌ باشد. این شرکت از سال ۱۹۹۲ میلادی با تولید مینی‌ بوس شروع به کار کرد. خوب است بدانید که شرکت برلیانس از سال ۲۰۰۳ به بعد و با امضای قرارداد با خودروساز های مطرح دنیا از جمله بی‌ ام‌ و، میتسوبیشی، پورشه، تویوتا و … شروع به مونتاژ خودرو نمود و در حال حاضر یکی از برترین شرکت‌ های خودروساز در چین می‌ باشد.

در سال ۱۳۹۴، شرکت پارس خودرو در پی امضای قرارداد با این شرکت، اقدام به وارد نمودن خودرو های برلیانس به کشور نمود. و در حال حاضر مدل های مختلفی از جمله سدان، کراس‌ آور و هاچ‌ بک توسط پارس خودرو به دست مصرف کنندگان ایرانی می‌ رسد. در این مطلب ضمن آشنایی با  انواع خودروی برلیانس پارس خودرو، به مقایسه انواع آن هم می‌ پردازیم. اگر شما نیز قصد خرید خودروی برلیانس را دارید پس با ما همراه باشید.

آشنایی با خودروی برلیانس H230

لازم به ذکر است که خودروی برلیانس H230 یک خودرو تقریباً اقتصادی از نوع سدان می‌ باشد. این خودرو که طرح ظاهری و خارجی جذابی داشته و فضای داخلی مناسبی برای سرنشینان فراهم می‌ کند. این خودرو از امکانات و آپشن‌ های قدرتمندی بهره می‌ برد.

این خودرو ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ داشته و مجهز به موتور محرکه با قدرت ۱۰۲ اسب بخار می‌ باشد. حداکثر سرعت آن در شرایط ایده‌ آل حدود ۱۸۰کیلومتر بر ساعت و شتاب (صفر تا صد) ۶/۱۱ ثانیه ثبت گردیده است. گیربکس نوع دستی آن دارای ۵ دنده‌ و نیمه‌اتومات آن ۶ دنده‌ ای می‌ باشد. مصرف سوخت H230، حدوداً ۴/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر محاسبه شده است و دیفرانسیل جلو می‌ باشد.

در مقابل طراحی و بدنه ظاهری مناسب و قابل قبول، طراحی و کابین کیفیت متوسطی دارد و از پلاستیک سخت با کیفیت معمولی استفاده گردیده که باعث کاهش جذابیت داخلی آن شده است.

با وجود اینکه این خودرو تنها دارای دو ایربگ جلو (راننده و سرنشین جلو) بوده و فاقد ایربگ جانبی، زانویی و پشت‌ سری و سرنشینان عقب می‌ باشد، نشان ایمنی بالای ۵ ستاره از سازمان C-NCAPP را دریافت نموده است. پس این خودرو از نظر ایمنی برای سرنشینان حرفی برای گفتن دارد.

آپشن ها و امکانات کلی این خودرو (دنده دستی و نیمه‌اتومات) به شرح زیر می باشد:

  • فرمان الکترونیکی
  • ۲ کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو
  • ترمز ABS و EBD
  • سیستم صوتی ۶ بلندگو
  • آینه برقیبا قابلیت تنظیم دقیق
  • تنظیم کننده نور چراغ جلو دستی

مدل نیمه‌ اتومات خودرو H320 دارای سنسور دنده‌ عقب، چراغ مه‌ شکن جلو و سانروف برقی می باشد. هر دو مدل دستی و نیمه‌ اتومات فاقد سیستم کروز کنترل و کنترل سرعت و ضد واژگونی بوده، چراغ مه‌ شکن عقب، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ ای می‌ باشند.

آشنایی با خودروی برلیانس H220

در این قسمت از مقایسه انواع برلیانس به مدل برلیانس h220 می پردازیم. برلیانس H220 مدل هاچ‌ بک برلیانس H230 می‌ باشد. و بسیار شبیه به آن بوده و تنها در ظاهر سپرها و شکل پشت آن متفاوت می باشد. این خودرو ظاهری جوان پسندتر به آن داده است. از لحاظ موتور، امکانات، جنس بدنه و داخل کابین خودرو تفاوتی با مدل H230 ندارد. و قیمت آن نیز بسیار نزدیک می‌ باشد. در نظر داشته باشید محفظه صندوق عقب H220 کمتر از H230 می‌ باشد.

آشنایی با خودروی برلیانس H220

آشنایی با خودروی برلیانس H330

برلیانس H330 که از نوع سدان می‌ باشد، از نظر طراحی و ظاهر در عین وجود شباهت هایی با مدل H230، زیباتر و پیشرفته تر از مدل می‌ باشد. همچنین در بعد طراحی داخلی نیز جذاب تر و زیباتر می باشد. در مقابل قیمت این خودرو تا حدودی بیشتر از مدل های قبلی می‌ باشد و البته آپشن ها و امکانات بیشتری دارد.

موتور این خودرو نسبت به سری‌های قبلی، بهبود یافته و شتاب (صفر تا صد) آن کمی بیشتر از مدل های قبلی (H230 و H220) شده است. پس در مقایسه اناوع برلیانس متوجه شدید که مدل برلیانس h330 زیبایی پر رنگ تر شده است و جوان پسند تر نیز می باشد. همچنین سیستم گیربکس نیز بهبود یافته و عملکرد بهتری بخصوص در سربالایی دارد. اما در نوع نیمه‌ اتومات آن، گیربکس ۴ دنده‌ ای است. که یک نقطه ضعف در مقایسه با نوع قبلی به حساب می‌ آید.

این مدل از خودروی برلیانس نیز همانند دیگر مدل های برلیانس، کم مصرف بوده (۶/۷ لیتر در صد کیلو متر) و دارای استاندارد آلایندگی هوا ۵ یورو می‌ باشد.

در مقایسه با مدل های قبلی، هر دو نوع دستی و نیمه‌ اتومات دارای چراغ مه‌ شکن عقب، سیستم تاشو صندلی عقب و سیستم ضدسرقت خودرو می‌ باشد. فرمان مدل نیمه‌ اتومات مجهز به دکمه های کنترلی و روکش چرم می باشد. همچنین دارای سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ ای بوده و سیستم مالتی‌ مدیای بهتری دارد. علاوه بر این موارد دارای سیستم بالابر شیشه ریموت و تنظمی صندلی راننده در جهات مختلف می‌ باشد.

آشنایی با خودروی برلیانس H320

خودرو برلیانس H320 مدل هاچ‌ بک خودرو قبلی (H330) و با همان امکانات آپشن‌ ها و موتور می‌ باشد و از نظر قیمت نیز به خودرو قبلی بسیار نزدیک می باشد. این خودرو جوان پسندتر بوده اما محفظه صندوق عقب آن فضای کمتری دارد.

آشنایی با خودروی برلیانس C3 Cross

در این قسمت از مقایسه انواع برلیانس به مدل برلیانس c3 cross می پردازیم . این خودرو مدل جدیدتر و پیشرفته‌ تر H320 بوده و ارتفاع و طول آن کمی بیشتر است و ظاهری تقریباً کراس (شاسی‌بلند) دارد. قدرت موتور این مدل برلیانس، نسبت به سایر مدل ها بیشتر بوده (۱۱۴ اسب بخار) و البته مصرف سوخت بالاتری دارد (۶/۷ لیتر در صد کیلومتر). از نظر ظاهر کمی زیباتر از مدل H320 است. اما با توجه به قیمت بیشتر آن، خرید آن از نظر اقتصادی جای بررسی دارد.

امکانات اضافه ای که این مدل نسبت به مدل قبلی اتومات دارد به شرح زیر است:

  • ریل سقفی
  • سیستم تنظیم هوای ورودی به صورت هوشمند
  • رهیاب ماهواره‌ ای
  • سیستم قفل اتوماتیک در سرعت کمتر از ۲۰ کیلومتر در ساعت
  • باز شدن درب خودرو در صورت تصادف
  • کروز کنترل
بیشتر بخوانید :  تعمیر گیربکس هایما s7 + هزینه تعمیر گیربکس هایما s7

ما در این مقاله مقایسه انواع برلیانس را با هم مطالعه کردیم تا شما بتوانید یک انتخاب صحیح و آگاهانه داشته باشید. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید