وبلاگ
۱۹ تیر ۱۴۰۰

کارنامه خودرو و هرآنچه راجب به آن باید بدانید – نظری استوک

کارنامه خودرو

کارنامه خودرو چیست؟

یکی از مهم‌ ترین کار ها، جهت خرید و فروش خودروی دست دوم، کارشناسی خودرو می باشد. شخصی که قصد دارد ماشین دست دوم خریداری کند؛ باید از تمامی معایب آشکار و پنهان آن خودرو مطلع شود و آن را روی برگه ای ضمیمه کند. به این برگه که در آن کلیه مشخصات فنی و ظاهری یک ماشین دست دوم فروشی به همراه امضا طرفین درج شده است؛ کارنامه خودرو گفته می‌ شود.

اما اینکه کارنامه خودرو، چه کسی تنظیم می‌ کند و تنظیم کننده کارنامه خودرو تا چه حد قابل اعتماد دو طرف است، بسیار اهمیت دارد. حال در صورتی که شما هم قصد خرید و یا فروش یک ماشین دوم را دارید؛ پس بهتر است در ادامه همراه استوک یدک باشید تا همه چیز در مورد کارنامه خودرو و نحوه تنظیم کارنامه خودرو دست دوم بدانید. با ما باشید تا شما را با این برگه با ارزش بیشتر آشنا کنیم.

کارنامه خودرو را چه کسی باید تنظیم کند؟

یکی از مهم‌ ترین و رایج‌ ترین سوالات در مورد کارنامه خودرو این است که چه کسی باید آن را تنظیم کند. در جواب به این پرسش باید بگوییم که یک کارشناس خودرو، علاوه بر اینکه باید دارای مدارک فنی مهندسی، دانش و مهارت بسیار بالایی باشد؛ باید فرد مورد اعتماد و بی طرفی باشد. متاسفانه فروشندگانی هستند که برای کارشناسی خودرو، خریدار را قانع می‌ کنند تا به نزد یک تعمیرکار ساده و یا فردی غیرحرفه ای بروند. اما بهتر است خریدار در چنین مواقع ای هوشیار باشد و خودش یک کارشناس قابل اعتماد و باتجربه پیدا کند تا یک کارنامه خودرو با تمامی جزئیات شفاف و کامل تنظیم شود.

کارنامه خودرو چیست

چرا تنظیم کارنامه خودرو دست دوم زمان خرید و فروش اهمیت دارد؟

همانطور که گفته شد، وجود یک کارشناس بی طرف، مورد اعتماد و خبره، می‌ تواند معامله خریدار و فروشنده را شفاف‌تر کند. در واقع با درج کلیه مشخصات یک خودرو دست دوم و تضمین کیفیت آن‌ ها و … بی شک در تعیین قیمت نهایی خرید آن موثر مواقع می‌ شود و دیگر جای هیچ چک و چانه ای چه از طرف خریدار و چه فروشنده باقی نمی‌ ماند.

خوشبختانه متخصصان خودرو در سال‌ های اخیر آنقدر حرفه‌ ای شده‌ اند که حتی می‌ توانند با یک نگاه اجمالی، یک خودروی تصادفی رنگ خورده را تشخیص دهد و شما را از افتادن در دام سودجویان و دلالان خودرو، نجات دهند.

در کارنامه خودرو چه چیزهایی درج می‌ شود؟

در زمان کارشناسی خودرو توسط تیم و یا فردی خبره، تمام قطعات، وضعیت فنی، آپشن‌ ها، بخش‌ های بیرونی و درونی از جمله بدنه، صندوق عقب، آینه‌ ها، سپر، لاستیک‌ ها، موتور و گیربکس، تعلیق، فرمان، ترمز، سیلندر، باتری، پمپ آب، پمپ بنزین، پمپ ترمز، پمپ فرما و پمپ کلاج، جعبه فرمان، چراغ راهنما، چراغ سقف، سیستم‌ های صوتی و کیسه هوا، داشبورد، در های خودرو، بررسی کابین و داخل خودرو، راحتی و کیفیت صندلی‌ ها، نور و چراغ‌ ها و تمانی بخش‌ های فنی، تجهیزات، آپشن‌ های داخلی و تزئینات خودرو و … مورد بررسی قرار می‌ گیرد. قابل ذکر است که تمانی بخش‌ ها، در تست و آزمایش های متنوعی، کیفیت سنجی می‌ شود.

مواردی که در هنگام کارشناسی فنی خودرو دست دوم بسیار اهمیت دارد

بعضی از موارد و بخش‌ های یک خودرو بیشتر از هر بخش دیگری اهمیت بیشتری دارد. و اغلب فروشنده‌ ها، با پنهان کردن صدمه‌ هایی که به این بخش ها وارد شده.سعی بر گمراه کردن خریداران می‌ کنند. یکی از آن ها، کیلومتر شمار خودرو می باشد.

 متاسفانه هستند فروشندگان و دلالانی که کیلومتر شما ماشین دست دوم را دست کاری می کنند و سر خریداران کلاه می‌ گذارند که خوشبختانه، این تقلب قطعا در کارشناسی خودرو، فاش می‌ شود.

یکی دیگر از بررسی‌ هایی که باید با نهایت دقت انجام شود؛ سپر و گلگیر ماشین دست دوم می باشد. از آنجایی که در تصادفات ابتدا این بخش ها درگیر می‌ شوند، بنابراین مهم است که این قسمت از خودرو را با وسواس بیشتری توسط کارشناس خودرو بررسی می گردد.

باز هم متاسفانه دلالان حرفه‌ ای با تعمیر دقیق و بی نقص ماشین های تصادفی، خریداران را فریب می‌ دهند و معامله را به نفع خود تمام می‌ کنند. ولی اگر خریدار هوشیار باشد و قبل از خرید و رفتن به پای معامله، ماشین دست دوم را کارشناسی کند؛ از این رو دیگر خبری از کلاهبرداری و فریب دلالان نخواهد بود.

پس عزیزانی که قصد خرید و یا فروش ماشین دست دوم را دارند؛ بهتر است به یک مرکز معتبر و تخصصی جهت کارشناسی خودرو رجوع کنند تا پس از بررسی های لازم توسط کارشناس، کارنامه خودرو دست دوم تنظیم و معامله ی خوب و استانداردی بین طرفین ایجاد شود.

در کارنامه خودرو چه چیزهایی درج می‌شود؟

عدم کلاهبرداری با تنظیم کارنامه خودرو دست دوم

خرید و فروش خودرو دست دوم همیشه با دردسر و اعصاب خوردگی‌ های زیادی روبرو می باشد. از یک سوی خریدار خودرو دست دوم، دغدغه‌ اش این است که سرش کلاه نگذارند و یک خودرو سالم با قیمت مناسب بخرد. از سویی هم فروشنده تمام تلاشش را می‌ کند تا خودرو دست دومش را با بالاترین قیمت به فروش برساند. همین تفاوت هدف، قطعا چالش های زیادی را به معامله وارد می‌ کند. از همین رو، کارشناسی خودرو و تنظیم کننده کارنامه خودرو می‌ تواند نجات بخش باشد. چرا که این کارنامه خودرو دست دوم است که قیمت را مشخص و شفاف و خیال طرفین را راحت می‌ کند.

خریداران عزیز، دقت داشته باشید که اگر برای خرید خودرو دست دوم، به بهانه‌ ی عدم پرداخت هر چقدر هم کم، قید کارشناسی را بزنید؛ با این قیمت‌ هایی که این روز ها سر به فلک کشیده؛ ممکن است ضرر زیادی کنید و سرمایه تان را به باد دهید.

پس توصیه اکید می‌ کنیم که قبل از خرید ماشین دست دوم، به همراه فروشنده به یک کارشناس خبره و بی طرف رجوع کنید. تا بعد از تنظیم کارنامه خودرو، هیچ حرف و حدیثی پشت آن ایجاد نشود. و در نهایت معامله، باب میل طرفین به طور کاملا شفاف بدون هیچ کم و کاستی انجام شود و رضایت خریدار و فروشنده را به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید :  سیستم هوارسانی خودرو چیست؟

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید