وبلاگ
۴ تیر ۱۴۰۰

دی لایت چیست؟

دی لایت چیست؟

دی لایت در خودروهای امروزی چه کاربردی دارد و به چه معناست؟ دی لایت چیست؟ چرا از این ابزار استفاده می شود؟ عدم استفاده از دی لایت چه پیامدهایی دارد؟ انواع مختلف دی لایت کدامند؟ و بسیاری سوالات دیگر در مورد دیلایت که با هم مورد بررسی قرار می دهیم. اکنون با ما همراه باشید تا شما را با این ابزار بیشتر آشنا کنیم و کاربردهای آن را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

دی لایت چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانیم دی لایت یا همان Day Light چیست و چه کاربردهایی دارد؟ همان طور که از نام این ابزار مشخص است دی لایت یک نوع چراغ است که بر روی خودرو ها نصب می شود. این چرا در روز مورد استفاده قرار می گیرد. از دی لایت برای هشدار دادن به عابر پیاده و دیگر خودرو ها استفاده می شود. خوب است بدانید که دی لایت ها معمولا نور قوی دارند به همین دلیل در این ابزار از زنون استفاده می شود. در ادامه به برخی از مهمترین کاربردهای دی لایت می پردازیم با ما همراه باشید.

دی لایت چه کاربردهایی دارد؟

شاید یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که آیا از دی لایت برای زیبایی و جذاب تر شدن خودرو استفاده می شود یا کاربردی مهمتر از زیبایی خودرو دارد؟

اگر به این نکته اشاره کنیم خودتان متوجه میزان اهمیت دی لایت خواهید شد. در بسیاری از خودروهای وارداتی دی لایت از آپشن های مهم خودرو محسوب می شود و جالب است بدانید که دی لایت را نمی توان در این گونه خودروها به صورت دستی خاموش کرد. دی لایت ها مصرف برق به شدت پایینی را دارند.

پس در هنگام روشن بودن این چراغ ها اصلا نیازی نیست نگران باتری خودرو خود باشید. دی لایت ها در واقع به این دلیل بر روی خودرو نصب می شوند تا از احتمال تصادفات جلوگیری شود. زیرا در هنگامی که دی لایت بر روی خودروی شما نصب شده باشد عابرین پیاده و دیگر خودرو ها متوجه حضور شما خواند شد.

دی لایت چه کاربردهایی دارد؟

مهمترین ویژگی های نور دی لایت چیست؟

تا به اینجای مقاله خواندیم که دی لایت چیست و چرا تا این حد استفاده از دی لایت به افراد توصیه می شود؟ نور دی لایت شدید و قوی می باشد. استفاده از دی لایت در روز بسیار مفید می باشد. اما استفاده از این مدل چراغ در تاریکی شب به شدت آزار دهنده است. دید راننده های مقابل را می گیرد و ممکن است موجب بروز تصادفات شود. پس این مدل چراغ در روشنایی روز بسیار مفید است و در تاریکی شب به همان میزان خطرناک می باشد.

تکنولوژی دی لایت را بیشتر بشناسید

لازم به دکر است که چراغ های استفاده شده در دی لایت ها بسیار کم مصرف می باشند. این چراغ ها از نوع ال ای دی می باشند و به طور حتم آسیبی به باتری خودروی شما وارد نمی شود. پس نگران باتری خودروی خود نباشید.

خوب است بدانید که دی لایت ها مدل های مختلفی دارند. برخی افراد به دلیل جذاب تر کردن خودروی خود از چراغ های دی لایت بر روی خودروی خود استفاده می کنند. لازم به ذکر است که دی لایت ها انواع مختلفی دارند. دی لایت بیشتر برای خودرویهای ایرانی یک مدل آپشن زیبایی و جذابیت محسوب می شود. در صورتی که بر روی خودروهای وارداتی این گزینه یکی از اصلی ترین گزینه های طراحی خودرو می باشد.

دی لایت ها ظاهری جذاب تر و مدرن تر به خودروی شما می دهد. از وزن نسبتا سبکی بهره مند است و ضد آب نیز می باشد. دی لایت ها توانایی انعاف پذیری بالایی دارند و روشنایی آن ها چند حالته می باشد. یکی از حالت های محبوب دی لایت ها نیز حالت ژله ای ان ها می باشد که بسیار هم پرطرفدار می باشد.

آیا دی لایت ها همیشه باید روشن باشند؟

خوب است بدانید که دی لایت هایی که بر روی خودروهای وارداتی نصب می شوند و از همان ابتدا این قابلیت را دارند را نمی توان خاموش و روشن کرد. یا بهتر است بگوییم این کار به راحتی امکان پذیر نمی باشد و باید برق باتری خودرو را تغییر دهیم. دی لایت ها برق زیادی مصرف نمی کنند و برای جلوگیری از بروز خطر در هنگام رانندگی بسیار مفید می باشند. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم برای خاموش کردن آن ها بی خودی برق خودرو را دست کاری نکنید. همچنین می توانید از زیبایی دی لایت خودرو نیز استفاده کنید و از جذاب شدن خودرو نیز لذت ببرید.

تاثیر دی لایت بر روی قیمت خودرو چیست؟

شاید تصور شما بر این باشد زمانی که دی لایت تا این حد بر روی خودرو و امنیت خودرو تاثیر می گذارد قیمت بالایی هم داشته باشد. اما خوب است بدانید که نصب دی لایت تاثیر زیادی بر روی قیمت خودرو نمی گذارد. در واقع دی لایت بیشتر نقش زیبایی و امنیت را بر عهده دارد و با توجه به قیمت پایین و مصرف کمی که دارد تاثیر زیادی بر روی قیمت خودرو ندارد. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر خودروی شما به دی لایت مجهر نیست حتما این آپشن را به خودروی خود اضافه کنید.

راهنمای خرید دی لایت

اکنون که میزان اهمیت دی لایت را متوجه شدید و تمایل به خرید دی لایت دارید ما می توانیم راهنمای شما جهت خرید دی لایت باشیم. شما می توانید جهت خرید و نصب دی لایت مورد نیاز خود روی استوک یدک حساب کنید. شما می توانید جهت خرید و یا دریافت مشاوره خرید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

آخرین سخن درباره دی لایت

در این مقاله خواندید که دی لایت چیست و چه کاربردهایی دارد. اکنون که از ویژگی های این ابزار آشنا شدید به نظر شما استفاده از دی لایت تا چه میزان می تواند در ایران کاربردی باشد؟ و تا چه میزان این ابزار می تواند از بروز حوادث رانندگی جلوگیری کند؟ اکنون در صورتی که از دی لایت بر روی خودروی خود استفاده کرده اید و تجربه استفاده از این ابزار را داشته اید خوشحال می شویم تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید :  آشنایی با راه‌های پیگیری کارت سوخت هوشمند خودرو

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید