وبلاگ
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

مقایسه هیوندای جنسیس و هیوندای آزرا

مقایسه دو خودروی پرطرفدار

کمپانی هیوندای، یکی از معروف ترین تولید کنندگان خودروهای لوکس می باشد. که در حال حاضر محصولاتش را در مدل های زیادی روانه بازار کرده است. جنسیس و آزرا دو خودرو پرفروش از این شرکت می باشد. که به دلیل شهرت این دو خودرو، قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم. پس برای مقایسه هیوندای جنسیس و هیوندای آزرا از تمامی جوانب، در ادامه همراه ما باشید. بعد از خواندن این پست، قطعا برای خرید یکی از دو خودرو می توانید تصمیم بهتری بگیرید. ما همیشه در پی آن هستیم که بهترین گزینه را به شما نشان دهیم.

بررسی تاریخچه و میزان فروش هیوندای جنسیس و هیوندای آزرا

هیوندای جنسیس خودرویی است که از سال ۲۰۰۸ تا کنون در کره جنوبی ساخته می‌ شود. این خودرو توانسته است عنوان یک خودرو لوکس در سگمنت سدان فول سایز را به خود اختصاص دهد. این خودرو لوکس، به محض ورودش به بازار جهانی به خوبی مورد استقبال افراد زیادی از خریداران قرار گرفته است و به صورت انبوه تولید و به فروش رسید.

هیوندای جنسیس در سال ۲۰۱۰ توانست مجوز واردات به کشور های دیگر را دریافت کند. این خودرو از همان سال توسط نماینده رسمی آسان موتور، توانست راهی بازار ایران شود و از فروش و محبوبیت بالایی برخوردار شده است. البته هنوز هم چیزی از محبوبیت این خودرو کم نشده است و همچنان جز یکی از پرفروش ترین خودروها در بازار ایران شناخته شده است.

در مقابل هیوندای آزرا را داریم. که این خودرو به عنوان خودروی لوکس، نخستین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی روی خط تولید این شرکت کره ای رفته است. و در سایز نسبتا بزرگ وارد بازار جهانی شد. تیپ های مختلفی از این خودرو همانند GLS و Limited در بازار ایران وارد شده است. که بسته به نوع تیپ و میزان سلامت خودرو، قیمت های مختلفی دارند. این خودرو همانند هیوندای جنسیس، به محض ورودش به بازار جهانی، از فروش قابل توجهی برخوردار شد و نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرد.

مقایسه هیوندای جنسیس و هیوندای آزرا از نظر طراحی داخلی و خارجی

طراحی های هیوندای آزرا، همیشه آنقدر زیبا و جذاب بودند که در هر نسلش، طرفداران زیادی پیدا می کند. در نسل جدید آن هم همچنان طراحان ، قدرت و فکر خلاقشان را به رخ کشیده اند. از جلو پنجره بزرگ و پر ستاره گرفته تا چراغ های روز، به شکل هوشمندانه‌ ای تعبیه شده اند. اما در مجموع می توان گفت یک طراحی بسیار پر ابهت و خشنی برای آزرا ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده که کاملا سلیقه ای است. طراحی بیرونی جنسیس هم که بیشتر خودروسازان، او را برادر آزرا می نامند؛ زیبا و به روز است و نسبت به آزرا اسپرت تر جلوه می دهد.

در صورتی که در ماشین آزرا را باز کنیم و طراحی داخلی اش را برانداز کنیم؛ با یک شاهکار تمام عیار روبرو می شویم. عناصر داخلی این سدان لوکس آنقدر جذاب طراحی شده اند که جای هیچ حرفی را باقی نمی گذارد. البته طراحی داخلی جنسیس دست کمی از آزرا ندارد. آن هم به نوبه ی خودش جذاب و دلچسب طراحی شده است. داشبورد، کنسول میانی، فرمان و دیگر عناصر در چیدمان و طراحی زیبایی قرار گرفته اند.

مقایسه هیوندای جنسیس و هیوندای آزرا از نظر طراحی داخلی و خارجی
مقایسه هیوندای جنسیس و هیوندای آزرا از نظر طراحی داخلی و خارجی

 

مقایسه هیوندای جنسیس و هیوندای آزرا از نظر مشخصات فنی

در این بخش از مقایسه هیوندای جنسیس و هیوندای آزرا باید بگوییم که هیوندای آزرا در ایران، با پیشرانه ۶ سیلندر با حجم ۲۳۶۰ سی‌سی قادر به تولید ۱۸۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۴۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. حجم مصرفی سوخت این خودرو، ۸٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر، شتاب صفر تا صد آن ۱۰ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۱۳ کیلومتر در ساعت می باشد.

هیوندای جنسیس هم با پیشرانه ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه و حجم ۳۷۷۸ سی‌سی، قادر به تولید قدرت ۲۹۰ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه، و گشتاور ۳۵۸ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است. همچنین حجم مصرفی این خودرو، ۱۰٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر و حداکثر سرعت، ۲۶۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰، ۶٫۹ ثانیه می باشد. با این تفاسیر هیوندای جنسیس، از قدرت و سرعت بیشتری برخوردار شده است. اما از سویی با مصرف سوخت بیشتر آنچنان اقتصادی به نظر نمی رسد.

مقایسه هیوندای جنسیس و هیوندای آزرا از نظر آپشن و امکانات رفاهی

از نظر امکانات رفاهی، هر دو خودرو در سطح قابل قبولی قرار دارند؛ اما آپشن های جنسیس، بیشتر است. از طرفی به دلیل جدید تر بودن خودرو آزرا نسبت به برادرش، از متریال های باکیفیتی استفاده کرده است. تنها نقطه ضعف آزرا جدید در نسخه های وارداتی به ایران می توان به عدم تعبیه انواع سیستم های راداری دانست.

در کل از نظر سیستم های مالتی مدیا، عملکرد آینه، تهویه مطبوع، صندلی، سیستم های هشداردهنده، چراغ ها، صفحه نمایش، رینگ ها و … کاملا پیشرفته می باشند.

مقایسه هیوندای جنسیس و هیوندای آزرا از نظر امکانات و سطح ایمنی

هر دو خودرو به دلیل داشتن سیستم های کنترل سرعت و داشتن سیستم های پیشرفته AEB، DAA ESC، ESS ABS، EBD، HAC، VSM، در تست های ایمنی خود موفق عمل کرده اند. همچنین به دلیل داشتن بدنه های مستحکم به همراه تعداد زیاد ایربگ ها در جنسیس و آزرا می‌ تواند جان مسافران را تا حدود زیادی تضمین کرد. البته تا حدی آزرا را باید برنده این مقایسه اعلام کرد؛ چرا که از تعداد بیشتری از کیسه هوا و سیستم های ترمز بهره می برند.

آخرین سخن درباره مقایسه هر دو خودرو

ما در این مقاله تمامی مزایا و معایب هر دو خودرو را مورد بررسی قرار دادیم. هم خصوصیات خوب و مزایا را گفتیم و هم معایب هر دو خودرو را بررسی کردیم. اینکه انتخاب شما کدام گزینه باشد بستگی به خودتان و میزان مصرفی شما دارد. هر دو خودروی هیوندای جنسیس و هیوندای آزرا جزو خودروهای پرطرفدار می باشد. اما شما می توانید با مقایسه هیوندای جنسیس و هیوندای آزرا بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

در صورتی که شما نیز از یکی از دو خودرو استفاده می کنید می توانید تجربه رانندگی خود را با ما و سایر کاربران در میان گذارید. یا اگر سوالی دارید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید :  موثرترین روش تقویت موتور خودرو

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید