وبلاگ
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو

مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو

نوبتی هم باشه نوبت مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو، می باشد. همانطور که در پست های دیگر دو خودرو پرطرفدار را با هم مقایسه می کردیم، این بار هم به سراغ مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو از نظر مشخصات فنی، طراحی داخلی و خارجی، امنیت و امکانات رفاهی رفته ایم. پس برای اینکه در مورد این دو خودرو پرطرفدار همه چیز را بدانید؛ ادامه مطلب را بخوانید. ما به شما کمک می کنیم که بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

خلاصه ای از تاریخچه کیا سورنتو و تویوتا پرادو

کیا سورنتو، خودرویی است که از سال ۲۰۰۲ تولید و در ۴ نسل وارد بازار جهانی شده است. این خودرو از نسل دومش یعنی در سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ وارد ایران شده است. از همان زمان تا کنون طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده است. نسل چهارم این خودرو که در اواسط سال ۲۰۲۰ رونمایی شد، با چهره ای متفاوت از نسل های قبل، بیشتر طرفدارانش را سورپرایز کرد.

چرا که در این مدل، نقص های قبلی خود را برطرف کرد. و با بزرگتر شدن ابعادش، به ویژه تغییر سایز کابین ها و فضای درونی، خانواده های پرجمعیت را به سمت خود کشاند. طرفداران زیادی برای خود پیدا کرد.

در کنار کیا سورنتو، رقیبی سرسخت به نام تویوتا پرادو در میدان وجود دارد. که در ایران بسیار پرطرفدار می باشد. نسل اول که به عنوان SUV شهری در سال ۱۹۸۴ عرضه شده است. آن را به عنوان یک خودرو شاسی بلند تمام عیار نامگذاری کردند. این شرکت در سال ۲۰۰۲، برای اولین بار در اروپا خودرویی ۴ سیلندره عرضه کرده است.

متاسفانه ورود این خودرو محبوب و پرفروش به ایران، به دلیل ایجاد قوانین گمرکی و ممنوعیت ورود خودروهایی با پیشرانه ۲ و نیم لیتری، از سال ۲۰۱۴ به بعد، دیگر وارد ایران نشد. اما جالب است بدانید که همچنان، خرید و فروش تویوتا پرادو دست دوم در بازار خودرو ایران ادامه دارد . این خودرو رقیب سرسخت خودروهای شاسی بلند دیگری همچون خودروهای شرکت کیا قرار دارد.

مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو از نظر طراحی داخلی و خارجی

برای مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو از نظر طراحی داخلی و خارجی باید همین ابتدای کار یک امتیاز زیادی به کیا سورنتو بدهیم. زیرا با وجود آنکه بیش از ۱۰ سال از آغاز طراحی اولیه تویوتا پرادو می‌ گذرد اما این خودرو همچنان هوا خواه دارد. این خودرو با خودروهای پرفروش و جدیدی مثل کیا سورنتو مقایسه می شود. ظاهر بیرونی این پرادو، هنوز هم که هنوزه زیبا و اسپرت به نظر می رسد. و گذر زمان نتوانسته اصالت و اعتبار پرادو را در مقایسه با شاسی بلندهای جدید کره‌ای و چینی را کم کند.

این خودرو که با داشتن چراغ هایی با حالت تند و تیز و نوار کرومی و همچنین استفاده از برخی حجم پردازی‌ ها در نمای جانبی پرادو و همچنین حالت برجسته نواحی اطراف گلگیرها سبب شده تا ظاهری نسبتا خوش‌ تراش و پر ابهت به خود بگیرد.

در مقابل پرادو، که خودرو کیا سورنتو قرار دارد. از نظر طراحی ظاهری زیبایی برخوردار شده است. و همانند پرادو حالت عضلانی و پرحجمی به خود گرفته است. طراحی جلو هر دوی این خورو ها، دارای ابهت است و از نظر زیبایی نمی توان دقیق گفت که کدام بهتر است.

مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو از نظر طراحی داخلی و خارجی
مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو از نظر طراحی داخلی و خارجی

اما طراحی بیرونی خودروی کیا سورنتو یک طراحی کاملاً اروپایی است. و آرامش و زیبایی را در عین بزرگ بودن خودرو نشان می‌ دهد. و این ویژگی مثبت سبب شده تا افراد زیادی به سمت خودرو کیا سورنتو بروند.

در مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو از نظر طراحی داخلی، جا دارد بگوییم که هر دوی این خودروها، با داشتن کابین های بزرگ و جادار، مورد توجه بسیاری از خانواده های پرجمعیت واقع شده اند. اما از نظر زیبایی کیا سورنتو، برنده این مقایسه می شود.

چرا که طراحی داخلی پرداو، نسبتا زمخت و غیر سیال است. و چیدمان و ظاهر عناصر داخلی آن مثل داشبورد، کنسول میانی، فرمان و … قدیمی و کلاسیک است. اما کیا‌ سورنتو تمامی امکانات داخلی خودرو را در اوج ظرافت و زیبایی تعبیه کرده است.

مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو از نظر مشخصات فنی

در این بخش به سراغ مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو از نظر مشخصات قدرت موتور، پیشرانه، میزان سرعت رفته ایم. در ابتدا به سراغ خودرو قدیمی تر یعنی پرادو می رویم. این خودرو با پیشرانه ۲۷۰۰ سی‌سی بنزینی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گیربکس ۶ دنده‌اتوماتیک، سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت را ایجاد می کند.

در مورد کیا سورنتو وضعیت کمی بهتر است. چرا که این خودرو با یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی با ظرفیت ۲۴۰۰ سی‌سی بنزین، همراه با یک گیربکس ۶ دنده‌اتوماتیک قابلیت تولید ۱۸۸ اسب‌ بخار نیرو را دارد. و حداکثر سرعتش ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت است. قطعاً در این مقایسه، سورنتو یک خودروی قوی تری است.

مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو از نظر آپشن ها و امکانات رفاهی

در مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو از نظر آپشن ها و امکانات رفاهی بهتر است بگوییم هر دو خودرو دارای امکانات خوبی می باشند. اما به طور کلی؛ آپشن های تویوتا پرادو برای یک خودروی آفرود و آپشن های خودرو کیا سورنتو برای یک خودروی شاسی‌ بلند شهری طراحی‌ شده است.

مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو از نظر امنیت

نوبتی هم باشه نوبت مقایسه تویوتا پرادو و کیا سورنتو از نظر امنیت می باشد. در این باره باید بگوییم که هر دو خودرو از تجهیزات ایمنی مناسبی دارند. مانند کیسه‌ های هوا ترمزهای ضد قفل و سیستم‌ های هشدار دهنده برخوردار شده اند. و خوشبختانه هر دوی این خودرو ها ۵ ستاره ایمنی از موسسه تحقیقات و تصادفات اروپا دریافت کرده اند.

البته خودروی کیا سورنتو، به تازگی موفق به کسب بالاترین نمره در تست‌ های تصادف و استحکام مؤسسه ایمنی بزرگراه آمریکا شده است که با این حساب از نظر امنیت چیزی کم ندارند.

آخرین سخن درباره تویوتا پرادو و کیا سورنتو

ما در این مقاله تلاش کردیم که دو خودروی پرطرفدار تویوتا پرادو و کیا سورنتو را از همه نظر با هم مقایسه کنیم. تا شما بتوانید یک انتخاب مناسب و یک خاطره خوب تجربه کنید. در صورتی که تجربه استفاده از هر یک از خودروها را دارید می توانید با ما در بخش نظرات در میان گذارید.

بیشتر بخوانید :  چگونه ماشین را اسپرت کنیم؟

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

5/5 - (1 امتیاز)