وبلاگ
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید

مقایسه هیوندای النترا و مزدا 3 جدید

اگر قصد خرید خودروی هیوندا یا مزدا ۳ را دارید قبل از هر چیز این مقاله را مطالعه کنید. در این پست به سراغ مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید رفته ایم. این دو خودروی پرطرفدار را از نظر طراحی داخلی و خارجی، مشخصات فنی، آپشن ها و میزان امنیت آن ها مورد مقایسه قرار داده ایم. اکنون در صورتی که قصد خرید یکی از این دو خودروها را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر و تصمیم گیری بهتر، در ادامه همراه ما باشید.

تاریخچه ای از هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید

قبل از اینکه به مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید بپردازیم لازم است شما را با سال رونمایی آن ها و نسل های هر دو خودرو آشنا کنیم. در ابتدا به سراغ هیوندای النترا می رویم. این خودرو، از محصولات شرکت معروف خودروسازی کره‌ ای می باشد. که همواره مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. خط تولید این خودرو پرفروش از سال ۱۹۹۰ میلادی آغاز شده است. و تاکنون در شش نسل مختلف راهی خیابان‌ ها در سراسر جهان شده است. در مقابلش مزدا ۳ را داریم که به نوبه ی خودش، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

تولید این خودرو از سال ۲۰۰۳ میلادی آغاز شده است. تا تولید نسخه جدید از مزدا ۳ از سال ۲۰۱۰ ادامه پیدا کرده است. در حال حاضر مزدا ۳ در ایران به دو شکل نامگذاری می شود: مزدا ۳ قدیم و مزدا ۳ جدید و یا نیو. که ما در این مقاله مزدا ۳ جدید را مورد بررسی قرار می دهیم.

مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید از نظر طراحی داخلی و خارجی

خودروی مزدا ۳ جدید نیز در قالب یک خودروی سدان چهار و یا هاچ بک پنج در بازار عرضه شده است. که در طراحی ظاهری نسبت به نسخه قبلی خود تغییرات زیادی نداشته است. اما چیزی که همیشه در ظاهر بیرونی اش جدید و خاص به نظر می رسد، استفاده از چرخ های ۱۶ اینچی فولادی و آینه بغل های الکتریکی می باشد.

در طراحی نمای بیرونی خودرو مزدا ۳ جدید از خطوط مواج فراوانی استفاده شده ایت. که این امر موجب، عضلانی‌ تر و جذاب تر شدن آن شده است. در مقابلش، هیوندای النترا قرار دارد. که به دلیل استفاده فراوان از خطوط اغراق‌ آمیز و حجم‌ دهنده بسیار اسپرت و جوان پسند شده است.

مقایسه هیوندای النترا و مزدا 3 جدید از نظر طراحی داخلی و خارجی
مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید از نظر طراحی داخلی و خارجی

مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید از نظر طراحی داخلی باید بگوییم که داخل کابین خودروی مزدا ۳ جدید در مقایسه با دیگر خودروهای کلاس هاچ بک از کیفیت ساخت بهتری برخوردار شده است. داخل کابین مزدا ۳ جدید نیز شاهد یک طراحی نسبتا قدیمی و ساده ای هستیم که تنها نکته مثبت آن در مقایسه با هیوندای النترا، کیفیت عناصر درونی اش می باشد.

کابین ها به نحوی طراحی شده اند که آن را به یک خودرو خانوادگی جادار تبدیل کرده است. در صورتی که از مزدا ۳ جدید بگذریم و به داخل خودرو هیوندای النترا برویم با فضای خلاقانه و جوان پسندی مواجه می شویم. اما پایین بودن کیفیت متریال آن ها، نقطه منفی این خودرو می باشد. تا جایی که نمی تواند انتظارات همه مشتریان از این سدان نسبتا گران‌ قیمت را برآورده کند. از نظر اندازه و راحتی سرنشنیان باید بگوییم که این خودرو برای حضور ۴ سرنشین بزرگسال با قد متوسط مناسب به نظر می‌ رسد.

مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید از نظر مشخصات فنی

در این بخش به سراغ بررسی مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید از نظر پیشرانه و قدرت موتور، میزان سرعت، گشتاور، اسب بخار و مصرف سوخت رفته ایم. در ابتدا به سراغ قدرت هیوندای النترا می رویم. پیشرانه این خودرو، ۴ سیلندری ۱٫۸ لیتری می باشد. که قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۶ نیوتن متر را تولید می کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ هیوندا النترا برابر با ۱۰٫۵ ثانیه می باشد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوختش، ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

در مقابل مزدا ۳ جدید از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱٫۹ لیتری بهره مند شده است. که توانایی تولید ۱۴۷٫۵ اسب‌ بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن‌ متر گشتاور را دارد. ۲۰۴ کیلومتر برساعت این خودرو تقریبا مانند هیوندای النترا و شتاب صفر تا ۱۰۰ و میزان مصرف سوختش بهتر از هیوندای النترا می باشد. در یک نگاه کلی هر دو خودرو، از توانایی یکسانی برخوردار شده اند. اما به دلیل گشتاور بیشتر و عملکرد جعبه دنده مزدا ۳ جدید، از چالاکی بیشتری نسبت به رقیب کره‌ ای خود بهره مند شده است.

مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید از نظر آپشن ها و امکانات

در مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی با خیالی راحت می توان گفت که هر دو خودرو در سطح قابل‌ قبولی قرار دارند. و نسبت به قیمت بالایی که دارند، انتظار های مشتریان را برآورده می کنند. اما در صورتی‌ که بخواهیم در یک جمع‌ بندی کلی در مورد کیفیت آپشن‌ ها و امکانات رفاهی این دو خودرو داشته باشیم. قطعا هیوندای النترا برنده این رقابت خواهد بود. اما انتخاب نهایی با شما می باشد. شما باید با توجه به نیاز خود بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.

مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید از نظر ایمنی

نوبتی هم باشه نوبت مقایسه هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید از نظر ایمنی می باشد. در این بخش باید بگوییم که هر دو خودرو از امنیت بسیار خوبی برخوردار شده اند. قابل ذکر است که مزدا ۳ جدید در سال ۲۰۰۹ موفق شد که ۵ ستاره ایمنی را از موسسه EURONCAP کسب نمایند. در مقابل، هیوندای النترا هم موفق به کسب ۵ستاره ایمنی از سازمان NHTSA (سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌‌های ملی آمریکا) شد.

از جمله تجهیزات این دو خودرو می توان به ترمزهای دیسکی مجهز به ABS-EBD- EBA / کنترل کشش و پایداری، ۶ کیسه هوا، قفل ایموبلایزر، سیستم قفل دوبله- ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

آخرین سخن درباره دو خودروی هیوندای النترا و مزدا ۳ جدید

ما در این مقاله تلاش کردیم هر دو خودروی هیوندا و مزدا را از نظر ظاهر و کیفیت کار و راحت استفاده کننده با هم مقایسه کنیم. در صورتی که شما نیز تجربه استفاده از هر یک از خودروها دارید می توانید در بخش نظرات با ما در میان گذارید. اگر سوالی در مورد هر یک از خودرو ها دارید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید :  گیربکس اکسنت

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید