وبلاگ
۹ اسفند ۱۳۹۹

مهمترین تفاوت گیربکس تیپ ترونیک و cvt در چیست؟

تفاوت گیربکس تیپ ترونیک و cvt

کدام گیربکس اتوماتیک برای خودروی شما مناسب تر است؟ گیربکس cvt و یا گیربکس تیپ ترونیک چیست؟ تفاوت گیربکس تیپ ترونیک و cvt در چیست؟ عملکرد کدام گیربکس اتوماتیک بهتر است؟ این مدل گیربکس ها چه مزایا و معایبی دارند؟ برای درک بهتر این موضوعات مهم در ادامه همراه ما باشید. چرا که تمامی مطالبی که در مورد تفاوت گیربکس تیپ ترونیک و cvt در این مقاله درج شده است. همچنین خوب است بدانید مطالب از زبان تکنسین ها در صنعت خودرو بیان شده است. پس با هم در ادامه از گیربکس تیپ ترونیک و cvt بیشتر آشنا می شویم.

آشنایی با گیربکس cvt

گیربکس cvt ( Continuously Variable Transmission)به معنای سیستم انتقال قدرت متغیر می باشد. گیربکس یکی از مهمترین و در عین حال گران قیمت ترین قطعات خودرو می باشد. در گیربکس های CVT دیگر از چرخ دنده های فیزیکی خبری نیست و عملکرد حرکت بر عهده دو پولی و یک تسمه فولادی یا لاستیکی می باشد. با این حساب با این ترکیب در گیربکس cvt، ضریب دنده های بینهایت به وجود آمده است. که این امر به شدت روی میزان مصرف سوخت و راندمان خودرو تاثیر مثبتی گذاشته است. از گیربکس cvt، در خودروهای نیمه اسپرت تا کراس اوورهای بلند قامت در صنعت خودروسازی استفاده می شود. هر اتومبیل گیربکس مخصوص به خود را دارد. پس شما در انتخاب نوع گیربکس آزادی کمتری دارید. در اینگونه مواقع باید به مدل و برند خودروی خود دقت داشته باشید. در ادامه نحوه انتخاب گیربکس را به شما می آموزیم .

آشنایی با گیربکس cvt

از مزیت های گیربکس cvt می توان به ثابت ماندن دور موتور عدم ایجاد هیچی حسی از تعویض دنده در راننده و سرنشینان آن اشاره داشت. در واقع می توان گفت فرق گیبرکس cvt انتقال قدرت یکنواخت ‌تر و و روان ‌تر است. همین امر باعث شده که این مدل گیربکس در میان رانندگان خودروهای اسپورت محبوبیت پیدا کند. البته از سوی دیگر هزینه های بالا برای خرید، تعمیر و نگهداری از آن تفاوت گیربکس cvt با دیگر گیربکس های اتوماتیک شده است.

آشنایی با گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک

گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک؛ یک جعبه دنده ی مجزا نیست. بلکه گیربکس تیپ ترونیک یک تکنولوژی است که به سیستم تعویض دنده های اتوماتیک معمولی امکانات ویژه ای می دهد. عملکرد جعبه دنده های اتوماتیک تیپ ترونیک شبیه به دنده های معمولی اتوماتیک است. اما با این تفاوت که به راننده این اجازه را می دهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده ها کند. به طور کلی این نوع گیربکس اتوماتیک، از هوشمندی و دقت بسیار خوب بهره مند شده است. در ادامه با هم به سراغ اینکه کدام گیربکس اتوماتیک بهتر است و چه تفاوت هایی با هم دارند؛ می رویم.

چند تفاوت گیربکس تیپ ترونیک و cvt

با خواندن تفاوت گیربکس تیپ ترونیک و cvt و بررسی مزایای cvt، بهتر میتوانید نتیجه بگیرید که کدام گیربکس اتوماتیک بهتر است. پس با هم می خوانیم.

میزان مصرف سوخت، اولین تفاوت گیربکس مدل تیپ ترونیک و cvt:

از بین تمامی انواع گیربکس های اتوماتیک؛ گیربکس های CVT میزان مصرف سوخت کمتری دارد. چرا که همیشه ضریب دنده ها را با توجه به بهترین حالت ممکن تنظیم می کنند. زیرا می خواهند دور موتور در بهینه ترین حالت ممکن کار کند. در واقع می توان گفت اصلی ترین فرق گیربکس cvt میزان مصرف سوخت کاملا بهینه است.

تعویض دنده نرم تر، بهتر و با سرعت تر، دومین تفاوت گیربکس تیپ ترونیک و cvt

از دیگر تفاوت های بین گیربکس های اتوماتیک، تعویض دنده نرم تر و با سرعت بیشتر است. از بین تمامی جعبه دنده های اتوماتیک؛ گیرکس اتوماتیک تیپ ترونیک، در تعویض دنده ها سرعت و دقت بالاتر و نرم تری دارد.

وزن کمتر، یکی از مزیت های مهم گیربکس cvt

در بین انواع گیربکس های اتوماتیک، گیربکس cvt دارای وزن کمتری هستند. خودرو هایی که از این نوع گیربکس اتوماتیک استفاده می کنند؛ وزن پایین تری پیدا می کنند.در بین انواع گیربکس های اتوماتیک، گیربکس تیپ ترونیک دارای وزن بیشتری هستند.

هزینه نگهداری، از دیگر تفاوت گیربکس cvt و تیپ ترونیک

هزینه نگهداری گیربکس تیپ ترونیک بسیار بالا است. در بین تمامی انواع گیربکس های اتوماتیک؛ هزینه نگهداری گیربکس cvt کمتر است اما با این حال باز هم هزینه هایی دارد.

تفاوت گیربکس تیپ ترونیک و cvt از نظر پیچیدگی

نداشتن پیچیدگی بسیار بالای گیربکس های اتوماتیک تیپ ترونیک نسبت به گیربکس های cvt از دیگر تفاوت این دو نوع گیربکس های اتوماتیک است. این پیچیدگی در زمان بروز مشکل و نیاز به تعمیر کار حرفه ای خود را نشان می دهد.

تفاوت گیربکس تیپ ترونیک و cvt از نظر پیچیدگی

نوع روغن مورد استفاده در گیربکس ها، از دیگر تفاوت گیربکس cvt و تیپ ترونیک

از بین تمامی انواع گیربکس های اتوماتیک، گیربکس cvt به استفاده از روغن های خاص و گران قیمت نیاز دارد. این یکی از دلایلی است که باعث شده طرفداران cvt کمی ریزش پیدا کنند. تا اینجا شما با ساختار گیربکس تیپ ترونیک و cvt  و فرق گیربکس cvtبا دیگر گیربکس های اتوماتیک و ۶ تفاوت گیربکس cvt و تیپ ترونیک آشنا شدید. اکنون در صورتی که برای تعمیر، نگهداری و هر نوع کمکی به دنبال یک متخصص خودرو می گردید؛ روی ما حساب کنید. برای این کار تنها کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

آخرین سخن درباره تفاوت انواع مدل های گیربکس که باید بدانید:

گیربکس یکی از مهمترین قطعات خودرو می باشد. گیربکس به جعبه دنده نیز معروف است. شما می تواند گیربکس خودروی خود را تغییر دهید. اما به یاد داشته باشید که هر مدل گیربکس برای خودروی خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر نمی توانید انتخاب کنید که کدام گیربکس برای خودروی شما مناسب تر است بهتر است کار را به کارشناسان و تعمیرکاران ما بسپارید. برای این کار تنها کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. ضمن دریافت مشاوره رایگان می توانید گیربکس مورد نظر خود را خریداری و نصب نمایید. ما همیشه به دنبال آن هستیم که بهترین و مناسب ترین گزینه را به شما معرفی کنیم.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بخوانید :  مهم ترین رکوردهای خودرویی سال 2022

بیشتر بدانید : 

1/5 - (1 امتیاز)