وبلاگ
۵ اسفند ۱۳۹۹

آموزش گام به گام روش هواگیری موتور خودرو

روش هواگیری موتور

روش هواگیری موتور خودرو باید به درستی انجام شود. هواگیری موتور خودرو یا همان هواگیری رادیاتور خودرو، از جمله خدماتی است که فقط باید توسط یک تکنسین با تجربه انجام شود. چرا که هواگیری موتور نیاز به دانش فنی و مهارت مخصوص به خود دارد. با این حال با فرض اینکه از اطلاعات فنی خودرو اطلاعات خوبی دارید؛ قصد داریم شما را با نحوه هواگیری موتور خودرو آشنا کنیم. بهترین روش هواگیری موتور و نکاتی که باید در حین هواگیری رادیاتور موتور دقت شود را در این مقاله می خوانیم. اگر شما نیز با خودروی خود مشکل دارید. اگر نمی دانید در جهت رفع مشکل پیش آمده چه باید کنید. پس با ما همراه باشید تا با هواگیری موتور بیشتر آشنا شوید. ما همیشه در پی آن هستیم که راه های آسان تری را به شما نشان دهیم.

چرا روش هواگیری موتور ضروری است؟

روش هواگیری موتور جز یکی کارهای ضروری است که باید برای موتور و بالا رفتن عملکرد خودرو انجام شود. عمل هواگیری موتور که به هواگیری رادیاتور خودرو هم نامگذاری می شود. به معنای تخلیه هوایی است که زمان تعویض آب رادیاتور وارد شلنگ ها، رادیاتور و موتور می شود. این هوای وارد شده هنگام تعویض آب رادیاتور، بسیار روی عملکرد رادیاتور تاثیر می ‌گذارد به همین دلیل است که هواگیری موتور یا همان هواگیری رادیاتور خودرو ضروری می شود. تا برای بالا بردن عملکرد موتور؛ هیچ گونه هوایی وجود نداشته باشد. نحوه هواگیری موتور از اهمیت بالایی برخوردار است.

چرا هواگیری موتور ضروری است؟

اگر رادیاتور هواگیری نشود چه بلایی سر خودرو می آید؟

در صورتی که رادیاتور هواگیری نشود و برای هواگیری موتور خودرو هیچ اقدامی صورت نگیرید با مشکلات زیادی روبرو می شوید. اگر روش هواگیری موتور درست نباشد به دلیل داغ شدن موتور، از عمر مفید آن کاسته می شود. به تبع عملکرد خودرو به شدت پایین می آید. حالا چرا هوای وارد شده در مخزن باعث داغ شدن موتور خودرو می شود هم جای بحث دارد.

مثلا در صورتی که زمان تعویض آب رادیاتور و یا به دلیل سوراخ بودن شیلنگ ها و … هوا وارد مخزن و سیستم خنک کننده شود؛ هوای محبوس شده؛ به دلیل سبک بودن در بالاترین قسمت و در مجاورت محفظه احتراق قرار می گیرد. از آنجایی هم که هوا برای انتقال حرارت رسانای خوبی نیست؛ این عوالم دست به دست هم می دهند تا دمای سرسیلندر بسیار بالا رود. که در نهایت باعث بالا رفتن دمای حرارت موتور نیز می شود. داغ شدن بیش از حد موتور، سوختن واشر سر سیلندر و… آسیب جدی به موتور وارد می کند. در آخر اگر به موقع مشکل را برطرف نکنید شما را برای تعویض موتور مجبور می کند. پس هواگیری موتور به صورت دوره ای خیلی خیلی بهتر از تعویض موتور خودرو آن هم در این آشفته بازار، به نظر می رسد.

هواگیری رادیاتور موتور را به دست یک متخصص بسپارید

هواگیری رادیاتور موتور امری تخصصی است. که از دست هر کسی بر نمی آید. اکنون در صورتی که بر هواگیری موتور زانتیا، هواگیری موتور پارس tu5، هواگیری موتور پژو، هواگیری موتور پژو ۴۰۵، هواگیری موتور پراید، هواگیری موتور لیفان ایکس ۶۰، هواگیری رادیاتور سمند ef7، هواگیری رادیاتور پراید ۱۳۲ و دیگر برندها به دنبال فردی متخصص می گردید روی تکنسین های ما حساب کنید.

آموزش روش هواگیری موتور خودرو

قبل از اینکه در مورد آموزش روش هواگیری موتور خودرو مراحلی توضیح دهیم باید حتما توصیه کنیم که قبل از شروع کار موتور خودرو نه تنها خاموش شده باشد بلکه باید صبر کرد تا موتور خودرو سرد شود. چرا که اگر در حین کار هواگیری موتور؛ پمپ آب هم مشغول به کار باشد و در لوله ها آب جریان داشته باشد، با باز کردن پیچ برای شروع هواگیری رادیاتور خودرو، موجب نشتی آب از محل پیچ می شود. در چنین شرایطی با نشت آب مشکلات بیشتری را ایجاد می کند.

باز کردن پیچ رادیاتور اولین قدم برای هواگیری رادیاتور ماشین

همانطور که متوجه شدید؛ هواگیری رادیاتور خودرو تنها باید در زمانی انجام شود که موتور ماشین شما برای سرد شدن، چند ساعتی خاموش شده باشد. سپس باید پیچ هواگیری تعبیه شده روی لوله‌ی اتصال موتور به رادیاتور را به آرامی باز شود. تا بخشی از آب موجود دراتصالات رادیاتور خارج شود.

باز کردن پیچ رادیاتور اولین قدم برای هواگیری رادیاتور ماشین

ریختن آب دومین قدم برای اطمینان خاطر خروج هوا از رادیاتور خودرو

در دومین مرحله از روش هواگیری موتور در صورتی که در همان مرحله اول، مشاهده کردید که هوای خارج شده از رادیاتور پیوسته است. پس می توان اطمینان پیدا کرد که کلیه هوا خارج شده است. اما در بیشتر موارد خروج هوا یکنواخت و پیوسته نیست. به همین دلیل با ریختن آب درون رادیاتور؛ کلیه هوای محبوس شده داخل رادیاتور را خارج کنید. در واقع این امر نشان دهنده ی این است که عمل هواگیری موتور خودرو یا همان هواگیری رادیاتور موتور به طور کامل انجام شده است.

وصل کردن پیچ ها و سرپوش در آخرین مرحله هواگیری رادیاتور

بعد از اینکه اطمینان پیدا کردید که کلیه هوا خارج شده است. باید پیچ هواگیری به صورت کامل و بی‌نقص محکم شود. حتما درپوش رادیاتور سر جای خود قرار گیرد. اکنون کلیه تکنسین های ما هم حاضرند تا کار هواگیری موتور پژو؛ هواگیری موتور زانتیا، هواگیری موتور لیفان ایکس ۶۰، هواگیری موتور پراید، هواگیری موتور سانتافه، هواگیری موتور پارس و دیگر برندها را انجام دهند. فاصله ما تا شما تنها یک تماس می باشد. با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

آخرین سخن درباره روش هواگیری موتور

هواگیری موتور یک امر کاملا تخصصی است. اگر گمان می کنید با خواندن چند فایل آموزشی و دیدن چند ویدیو خودتان بتوانید کار هواگیری را انجام دهید سخت در اشتباه هستید. این مورد دیگر جز کارهایی نیست که بتوانید تجربه کنید. این کار کاملا تخصصی و خطرناک می باشد. پس پیش از هر اقدامی حتما خوب فکر کنید. اگر اشتباه کنید خطرات مالی و جانی زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. با اندکی هزینه بیشتر ریسک این خطرات را کم کنید. کافی است با شماره های درج شده در تماس بگیرید. ما همیشه آماده کمک و خدمت رسانی به شما هستیم.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

بیشتر بخوانید :  گران ترین موتورسیکلت های دنیا

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

 

به این مطلب امتیاز دهید