وبلاگ
۱۳ آذر ۱۴۰۲

خرید خودرو از بورس کالا : چطور از بورس کالا خودرو بخریم؟

خرید خودرو از بورس کالا

خرید خودرو از بورس کالا روشی است برای شفاف شدن معاملات بازار خودرو که از تابستان ۱۴۰۱ اجرایی شده است. خودروهای متنوعی در بورس کالا برای فروش عرضه شده‌اند. به همین دلیل حق انتخاب زیادی رای خریداران ماشین در بورس کالا وجود دارد. در حال حاضر دو روش مختلفی برای خرید خودرو از طریق بورس کالا وجود دارد. روش اول خرید حضوری خودرو و روش دیگر خرید الکترونیکی آن است. در این مطلب از گروه استوک یدک مراحل کار خرید ماشین از بازار بورس کالا را شرح خواهیم داد.

شرایط مورد نیاز برای خرید خودرو از طریق بورس کالا:

برای خرید خودرو از بازار بورس کالا شرایطی نیاز است. در واقع افراد متقاضی باید در چهارچوب این شرایط برای خرید خودروی مورد نظر خود از بورس کالا اقدام کنند. شرایط مورد نیاز شامل موارد زیر می‌باشد:

–         داشتن کد بورس برای خریداران خودرو از بورس کالا الزامی است.

–         دریافت کد بورسی بازار فیزیکی برای سهام‌داران بازار بورس جهت خرید خودرو الزامی است.

–         خرید خودرو از بورس کالا باید از سامانه‌های معتبری نظیر سامانه کارگزاری‌های رسمی انجام گیرد.

–         داشتن حساب وکالتی برای متقاضیان خرید خودرو از بازار بورس ضروری است. افراد باید به همراه معرفی نامه دریافت کد بورسی بازار فیزیکی با یکی شعب بانکی مراجعه نمایند. سپس برای افتتاح حساب وکالتی به منظور خرید ماشین از بورس کالا اقدام کنند.

–         واریز مبلغ مورد نیاز برای خرید خودرو باید یک روز قبل از عرضه کالا به حساب وکالتی واریز شود. در غیر این صورت امکان خرید خودرو از طریق بورس کالا برای فرد متقاضی وجود ندارد.

بعد از تحقق تمام شروط گفته شده می‌توانید از طریق بورس کالا خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.

اعلام نمودن شماره حساب وکالتی به بورس کالا:

در بخش قبلی اشاره کردیم که اعلام شماره حساب وکالتی برای خرید خودرو از این بازار ضروری است. در این بخش به شما خواهیم گفت چطور شماره حساب وکالتی خود را به بورس کالا اعلام کنید. اولین گام برای اعلام شماره حساب وکالتی جهت خرید خودرو وارد شدن به سایت mofid.ebgo.ir می‌باشد. بعد از وارد شدن به سامانه باید روی گزینه‌ای به نام اعلام شماره حساب وکالتی کلیک نمایید. سپس کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادرهای مربوطه درج کرده و کد امنیتی را وارد کنید. در انتها نیز روی گزینه‌ی ادامه کلیک کرده تا ثبت شماره حساب وکالتی شما در بازار بورس کالا انجام شود.

دریافت کد بورسی به منظور خرید خودرو از بورس کالا:

یکی دیگر از مراحل مورد نیاز جهت خرید ماشین از بازار بورس کالا اخذ کد بورس کالا است. در این بخش نحو دریافت کد بورس کالا را به شما آموزش خواهیم داد. در اولین گام باید به سامانه‌ی خرید آنلاین کالای کارگزاری مفید وارد شوید. نشانی این سامانه mofid.ebgo.ir است. در مرحله بعد بر روی گزینه اخذ کد آنلاین در بورس کلیک کرده و وارد قسمت مربوط به آن شوید. در این بخش شماره‌ی موبایل و کد ملی فرد متقاضی را وارد کنید. کد امنیتی درج شده روی صفحه را وارد کرده و گزینه ادامه را انتخاب نمایید. کدی ۵ رقمی در این مرحله به شماره موبایل اعلام شده ارسال می‌شود. کد را در کادر مربوط به آن وارد کرده و روی گزینه‌ی تایید کلیک کنید. در این مرحله فرمی مربوط به اطلاعات کاربر روی صفحه نمایش داده می‌شود. اطلاعات مورد نیاز در فرم را درج کرده و گزینه ادامه را کلیک کنید. بعد از تکمیل اطلاعات فردی فرمی برای درج نشانی محل سکونت شخص متقاضی روی صفحه ظاهر می‌شود. این فرم را نیز به دقت تکمیل کرده و گزینه ادامه را کلیک کنید. در این بخش لازم است اطلاعات شغلی متقاضی در فرم نمایش داده شده به درستی درج گردد. با کلیک روی گزینه ادامه وارد بخش بعدی که درج اطلاعات مالی مورد نیاز است می‌شوید. سپس اطلاعات بانکی را در بخش مربوط به آن وارد کرده و نشانگر موس را روی گزینه ادامه بفشارید. آپلود اسناد مورد نیاز و پذیرش قوانین و مقررات بورس خرید کالا مرحله پایانی کار است.

شیوه‌ی خرید خودرو از بورس کالا چگونه است؟

هدف از ارائه خودرو در بازار بورس کالا عرضه ماشین با قیمت مناسب می‌باشد. برای خرید خودرو از طریق بازار بورس کالا دو راه پیشبینی شده است. در این بخش هر دو روش برای خرید خودرو از این بازار را آموزش خواهیم داد.

۱- روش حضوری خرید خودرو از بازار بورس کالا:

در این شیوه باید به یکی از کارگزاری‌های رسمی بورس اوراق بهادار مراجعه کنید. در این مراکز فرم‌هایی در اختیار شما گذاشته می‌شود که لازم است به دقت تکمیل گردد. سپس در کارگزاری رسمی بورس اوراق بهادار کد مشتری برای شما صادر خواهد شد.

۲- روش الکترونیکی خرید خودرو از بازار بورس کالا:

در این شیوه لازم است تا وارد سامانه آنلاین کارگزاری مفید شوید. نشانی این سامانه در بخش‌های قبلی این مقاله درج شده است. سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و کد امنیتی درج شده روی صفحه را وارد کنید. بعد از وارد شدن به بخش خرید ماشین این امکان که خودروی مورد نظر خود را خریداری کنید وجود دارد.

نکات مهم در خرید خودرو از بورس کالا:

در این بخش به نکاتی اشاره می‌کنیم که در زمان خرید خودرو از طریق بازار بورس کالا باید بدانید.

–          خودروهای موجود در بورس کالا مستقیما از طریق تولیدکنندگان عرضه می‌شود. در نتیجه با قیمتی مناسب و پایین‌تر از بازار آزاد خودرو به دست مصرف کننده می‌رسد.

–         اطمینان خرید خودرو در این بازار بیشتر از سایر بازارهای فیزیکی می‌باشد.

–         جلسات معامله حراج باز نیز در بازار بورس کالا جهت معامله خودرو برگزار می‌گردد. این جلسات هنگامی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد به منظور فروش خودرو در بورس کالا برگزار می‌شود. در این جلسات امکان خرید خودرو با قسمت منصفانه از بورس کالا وجود دارد.

پیشنهاد می‌شود قبل از معامله در بازار بورس در زمینه افزایش سرمایه در بورس مطالعه بفرمایید.

کلام پایانی:

در این مطلب از استوک یدک چگونگی خرید خودرو از بورس کالا را آموزش داده‌ایم. در نتیجه با مطالعه بخش‌های مختلف این مقاله می‌توانید ماشین مورد نظر خود را از این بازار خریداری کنید.

بیشتر بخوانید :  علت روشن نشدن کولر ماشین

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید