وبلاگ
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3

کدام خودرو برای شما مناسب تر است؟

در این پست به سراغ بررسی و مقایسه دو خودروی پرطرفدار یعنی پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 رفته ایم. و به قول معروف ، زیر و بمشان را بیرون کشیده ایم. تا شمایی که قصد دارید یکی از دو خودرو پرطرفدار را خریداری کنید، تصمیم بهتری بگیرید. اکنون در ادامه با ما باشید تا با هم به مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3، از نظر طراحی داخلی و خارجی، مشخصات فنی، آپشن ها و امکانات رفاهی و همچنین یکی از مهم ترین فاکتور ها یعنی میزان ایمنی، برویم. ما با شماییم تا بتوانید ایده آل ترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

بررسی اجمالی پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 و مقایسه میزان فروش آن ها

خوب است بدانید که پژو ۲۰۰۸ یکی از محصولات مشترک شرکت های ایران خودرو و پژو می باشد. که از سال ۱۳۹۶ تاکنون در بازار ایران و جهان عرضه شده است. و به محض ورودش، توجه بسیاری از خریداران را به خودش جذب کرده است. و در همان سال از میزان فروش قابل توجهی برخوردار شد. البته مدلی که توسط این دو شرکت، مونتاژ می‌ شود و وارد بازار ایران شده ؛ نسخه فیس‌ لیفت این خودرو می باشد. قابل ذکر است که اصطلاح فیس لیفت خودرو زمانی به کار می‌ رود که یک شرکت خودروسازی محصول مونتاژ شده ی خود را از نظر طراحی داخلی، خارجی و جلوه‌ های بصری بهبود می‌ بخشد.

در مقابل این خودرو کراس آور پرطرفدار قرار دارد. این خودرو یک هاچبک شهری چابک به اسم سیتروئن C3 است. که از سال ۲۰۰۲ توسط شرکت سیتروئن در بازار جهانی عرضه شده است. این خودرو جایگزین مدل سیتروئن سی ۲ است. و در حال حاضر نسل سومش که در سال ۲۰۱۶ تولید شد، در ایران وارد شده است. اکنون این خودرو با قیمتی بالا در بازار ایران به فروش می رسد. به باور کارشناسان بازار خودرو استایل خاص این تازه وارد فرانسوی، مشتریانی خاصی را به سمت خود مجذوب می کند.

بررسی اجمالی پژو 2008 و سیتروئن C3 و مقایسه میزان فروش آن ها
بررسی اجمالی پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 و مقایسه میزان فروش آن ها

مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر طراحی داخلی و خارجی

در مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر طراحی خارجی و داخلی باید بگوییم که هر دو خودرو از ماشین های لوکس و به روز، با طراحی بسیار زیبای می باشند. و هر کدام از آن ها طرفداران خاص خودش را دارند. به طور مثال بدنه پژو ۲۰۰۸ با یک جلو پنجره کروم بزرگ با آرم پژو در وسط و همچنین چراغ های کشیده در سپر جلو طراحی شده که اسپرت و جوان پسند به نظر می رسد. در مقابل خودروی سیتروئن C3 را داریم که از طراحی بسیار ظریف تری در قسمت جلوی خودرو برخوردار شده است. هم چنین از قسمت نمای عقب نیز ظاهری بسیار مدرن دارد.

در مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر طراحی داخلی باید بگوییم که هر دو خودرو، برای خانواده های سه یا چهار نفره فضای کافی را ارائه می دهند. به همین دلیل اکثر خانواده های پرجمعیت قید خرید آن را می زنند. ولی در صورتی که از نظر ابعاد کوچک باشند ولی از نظر زیبایی ، حرف برای گفتن زیاد دارند. البته کابین خودرو پژو ۲۰۰۸ نیز در نگاه اول لوکس تر و مدرن تر از سیتروئن C3 به نظر می رسد. از سویی هم سیتروئن سبکی ساده، مطابق بر الگوهای کلاسیک دارد که افراد خاصی را جذب خود می کند.

مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر مشخصات فنی

هر دو خودرو بر روی یک پلت فرم به نام PSA PF1 ساخته شده اند. که با توجه به پلتفرم؛ ساختاری دیفرانسیل جلو و نسبتاً قدیمی را ارائه می دهند. همچنین هر دو خودرو پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر حجم موتور، قدرت پیشرانه، تعداد و ساختار سیلندر، دیگر مشخصات فنی تفاوتی ندارند. هر دو از پیشرانه ۱۶۰۰ سی سی ۴ سیلندری که توانایی تولید ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتن‌متر را دارند، استفاده می کنند. مصرف سوخت ترکیبی هر دو خودرو هم ۶٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد. تنها تفاوتشان در شتاب صفر تا صد است که سیتروئن C3 در وضعیت بهتری قرار دارد.

مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر آپشن و امکانات رفاهی

در این بخش باید بگوییم که از نظر آپشن‌ و امکانات رفاهی، هر دو خودرو در یک وضعیت یکسانی قرار گرفته اند. هر دو خودرو به چراغ عقب LED، چراغ جلو هالوژن مجهز به تنظیم ارتفاع نور دستی؛ چراغ روشنایی در روز، سنسور نور، مه‌شکن جلو و عقب، سیستم‌های مولتی مدیا پیشرفته، صندلی راننده ۶ حالته دستی و سرنشین جلو ۴ حالته دستی، صندلی های قابلیت تاشوندگی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، سنسور پارک عقب، هشدار نبستن کمربند ایمنی، دوربین عقب، کروز کنترل با قابلیت محدود کننده سرعت، سنسور باران، فرمان کمک برقی با تنظیم تلسکوپی، خنک کننده داشبورد و ….مجهز هستند. تا به اینجای مقاله با هر دو خودرو تا حدود زیادی آشنا شدید. اما اصلی ترین مورد بازمی گردد به امنیت دو خودرو که در ادامه با هم مورد مطالعه قرار می دهیم.

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3 از نظر آپشن و امکانات رفاهی
مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر آپشن و امکانات رفاهی

مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر ایمنی

نوبتی هم باشه نوبت مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 از نظر سطح ایمنی می باشد. خوشبختانه هر دو خودرو از سطح ایمنی قابل قبولی بهره مند شده اند. قابل ذکر است که در سال ۲۰۱۳ میلادی نسل اول پژو ۲۰۰۸ ۵ ستاره ایمنی را از موسسه یوروانکپ کسب کرد و در مقابلش، خودرو سیتروئن C3 نیز هم در سال ۲۰۱۷ توانست در تست های تصادفات همان موسسه ۴ ستاره را دریافت کند. با توجه به این اعداد، می توانیم برنده ی این بخش از مقایسه را پژو ۲۰۰۸ اعلام کنیم.

آخرین سخن درباره مقایسه دو خودرو

در کلام آخر هم بهتر است بگوییم، ما تفاوت چندانی بین این دو خودرو نمی بینیم. در صورتی که قصد خرید یکی از دو خودرو را دارید بهتر است طبق سلیقه ی خود یکی را انتخاب کنید. ما به طور کامل هر دو خودرو را مورد مقایسه قرار دادیم. اما تصمیم و انتخاب نهایی با شماست. در صورتی که شما تجربه استفاده از هر یک از خودرو ها را دارید می توانید تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان گذارید. در صورتی که سوالی در ذهن دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. ما همیشه در پی ارائه بهترین ها به شماییم.

بیشتر بخوانید :  همه چیز درباره شمع و کوئل خودرو ها

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید