وبلاگ
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعمیر کمپرسور کولر آزرا

یکی از سدان‌های ۶ سیلندر و وارداتی در ایران که محبوبیت زیادی دارد خودروی آزرا است. ایمنی بالا و امکانات خوب از ویژگی‌های این خودروی کره‌ای محسوب می‌شود. در این مطلب از استوک یدک درباره مشکلات و تعمیر کمپرسور کولر آزرا اطلاعات مفیدی را ارائه خواهیم کرد. در صورت نیاز به کمپرسور استوک کولر آزرا با کارشناسان فروش مجموعه تماس بگیرید. 

معرفی کوتاهی از خودرو آزرا

این خودرو در نسخه‌ها و مدل‌های متنوع و مختلفی تولید و عرضه شده است. از نظر پیشرانه آزرا جزو خودروهای قوی و شاخص در کشور ما به حساب می‌آید. ۲۳۵ اسب بخار قدرت با گشتاوری حداکثر ۳۰۴ نیوتن بر متر حاصل فعالیت این پیشرانه می‌باشد. امکانات و آپشن‌های این خودرو نیز در نسخه‌ها و مدل‌های مختلف با هم کمی فرق دارد. با این همه از نظر کلی و کیفی می‌توان نمره خوبی به خودروی آزرا داد. در ساخت برخی از نسخه‌های این خودرو از نسل جدید کمپرسورهای کولر استفاده شدهاست. در واقع بعد از سال ۲۰۱۱ کمپانی خودروساز هیوندا و کیا از کمپرسورهای جدیدی در سیستم خنک‌کننده خودروها استفاده نموده‌اند. در ادامه با کمپرسور کولر در این خودروی وارداتی کره‌ای بیشتر آشنا خواهیم شد. 

کمپرسور کولر آزرا

کمپرسور در کولر هر خودرویی از قطعات و اجزای اصلی و مهم به حساب می‌آید. در آزرا نیز برای کارکرد درست و استاندارد کولر باید کمپرسور آن به درستی عمل کند. در نسخه‌های مختلف این خودرو از کمپرسورهای متفاوتی استفاده شده است. این تفاوت در پروسه تعمیر کمپرسور کولر آزرا نقش مهمی ایفا می‌کند. برخی از کمپرسورهای کولر آزرا داری پیستون و سیلندر هستند. در واقع فشرده سازی مبرد از طریق پیستون‌ها در کمپرسور انجام می‌گیرد. نسل جدید کمپرسورهای مورد استفاده در آزرا با نان سواچ پلیتی شناخته می‌شوند. این کمپرسورهای کولر بدون کلاچ مغناطیسی طراحی شده‌اند و به وسیله سلونوئید کمپرسور نیز کنترل می‌شوند. بنابراین برای تعمیر این مدل از کمپرسورهای کولر آزرا باید به سراغ تعمیرکارهای متخصص بروید. 

عمر کمپرسور کولر آزرا

هر تجهیز و وسیله‌ای از جمله کمپرسور کولر آزرا دارای یک عمر مفید مشخص است. طول عمر مفید کمپرسور کولر خودروها نیز به میزان استفاده و شرایط نگهداری از آن‌ها مرتبط است. نسل جدید کمپرسورهای مورد استفاده از کولر آزرا در حدود ۳ سال عمر مفید دارند. البته این عدد می‌تواند تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار گرفته و تغییر کند. بیشتر کمپرسورهای مورد استفاده در کولر خودروها از جمله آزرا قابلیت تعمیر زیادی ندارند. در نتیجه بعد از تمام شدن عمر مفید باید آن‌ها را کمپرسورهای جدید جایگزین نمود.  

تعمیر کمپرسور کولر آزرا

بسته به علت خراب شدن کمپرسور تکنیسن‌ها اقدامات لازم برای تعمیر را انجام می‌دهند. بنابراین عیب‌یابی بخش مهمی از پروسه تعمیر کمپرسور کولر خودرو به شمار می‌رود. البته در بسیاری از مواقع اقدامات تعمیری در کمپرسورهای کولر خودروی آزرا موقتی هستند. به این معنا که بعد از مدتی دوباره مشکل قبلی ایجاد شده و مستلزم صرف هزینه تعمیر است. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان خبره در این حوزه معتقد هستند در صورت خرابی کمپرسور آزرا نباید به دنبال تعمیر آن بود. بلکه بهترین راه جایگزین نمودن کمپرسور خراب با نمونه جدید آن است. توجه داشته باشید که پروسه تعویض کمپرسور آزرا نیز به مهارت و تخصص نیاز دارد. پس حتما به سراغ تعمیرکارهای باتجربه و متخصص بروید تا پروسه نصب دوباره کمپرسور کولر به درستی انجام گیرد. 

تعویض کمپرسور کولر آزرا

در بخش اشاره کردیم که در اغلب اوقات امکان تعمیر کمپرسور کولر آزرا وجود ندارد. به طوری که حتی در صورت تعمیر امکان بروز مجدد مشکل در کمپرسور کولر آزرا وجود دارد. برای تعویض کمپرسور کولر این خودرو وارداتی باید به دنبال نمونه‌های اصل باشید. کمپرسورهای تقلبی زیادی در بازار وجود دارند که از نظر کارایی وکیفیت برای استفاده در خودروی آزرا مناسب نیستند. البته از نظر قیمت کمپرسور کولر آزرا از قطعات یدکی گران محسوب می‌شود. همچنین لازم است تا همراه با کمپرسور کولر آزرا نسبت به تعویض کندانسور آن نیز اقدام کنید. چرا که گرفتگی‌هایی که در کندانسور کولر این خودرو ایجاد می‌شود باعث خراب شدن کمپرسور نو خواهد شد. این موارد را تعمیرکاران مجاز و باتجربه به شما در زمان تعویض کمپرسور آزرا می‌گویند. 

خرید کمپرسور کولر آزرا

برای خرید کمپرسور کولر این خودرو باید به نوع کمپرسور خودروی خود توجه کنید. همچنین باید به سراغ مراکز فروش معتبر و شناخته شده برای خرید کمپرسور کولر آزرا بروید. چرا که همیشه احتمال کلاهبرداری و فروش کمپرسورهای کولر تقلبی و یا معیوب در بازار وجود دارد. خرید این تجهیز هنگامی که تعمیر کمپرسور کولر آزرا جواب نداد برای کار کردن سیستم سرمایش ضروری است. یکی دیگر از دغدغه‌های مهم در زمان خرید کمپرسور کولر آزرا قیمت نسبتا بالای آن است. برای این مشکل و گرانی این تجهیز در سیستم سرمایش کولر آزرا نیز راه‌کارهای وجود دارد. 

خرید کمپرسور کولر استوک آزرا

برای اینکه ناگزیر به پرداخت قیمت‌های سنگین لوازم یدکی خودرو نباشید خرید قطعات استوک یک راه حل مناسب است. اما خرید لوازم و قطعات استوک نیز ریسک‌های خاص خود را دارد. چرا که ممکن است قطعات بی‌کیفیت و معیوب را به جای تجهیزات سالم استوک خریداری کنید. راه حل این مشکل نیز مراجعه به مراکز فروش قطعات استوک معتبر در کشور است. سایت استوک یدک با سال‌ها فعالیت مستمر در زمینه فروش لوازم استوک خودروهای داخلی و خارجی سایتی معتبر محسوب می‌شود. کافی است با کارشناس فروش سایت استوک یدک تماس گرفته و استعلام کمپرسور کولر مورد نظر را بگیرید. علاوه بر کمپرسور کولر آزرا سایر قطعات و لوازم یدکی جانبی استوک نیز در سایت استوک یدک به فروش می‌رسد. 

قیمت تعمیر کمپرسور کولر آزرا

قیمت تعمیر کمپرسور کولر این خودرو بسته به میزان خرابی آن متفاوت است. گاهی نیاز به جایگزین کردن برخی از اجزای کمپرسور کولر خودرو وجود دارد که روی هزینه نهایی کار اثر می‌گذارد. همچنین دستمزد تعمیرکارهای حرفه‌ای بیشتر از افراد آماتور است. با این همه توصیه می‌شود حتما به سراغ تکنیسین‌ها و تعمیرکارهای حرفه‌ای در زمینه کمپرسور کولر آزرا بروید. 

سخن پایانی

در این مطلب از استوک یدک عرضه کننده انواع لوازم استوک خودروهای داخلی و خارجی به کمپرسور کولر آزرا پرداختیم. تعمیر کمپرسور کولر آزرا در بسیاری از اوقات امکان پذیر نبوده و چاره‌ای جز تعویض باقی نمی‌ماند. در این شرایط می‌توانید به سراغ کمپرسور کولر آزرا دست دوم بروید تا از هزینه‌ها بکاهید. البته به شرط آن که فروشنده تضمین‌های لازم در خصوص کیفیت و اصالت کمپرسور فروخته شده را ارائه کند. 

بیشتر بخوانید :  چرا گیربکس زوزه می‌کشد؟

سوالات متداول

۱- وظیفه کمپرسور کولر آزرا چیست؟

کمپرسور در کولر آزرا نیز مانند سایر خودروها وظیفه انتقال و فشرده سازی مبرد را بر عهده دارد.

۲- برای تعمیر کمپرسور کولر آزرا چه باید کرد؟

برای تعمیر کمپرسور این خودروی وارداتی باید به سراغ بهترین تکنیسین‌ها رفته و خدمات مورد نظر را دریافت کنید. چرا که پروسه تعمیر این کمپرسورهای کولر بسیار پیچیده بوده و اغلب موفقیت آمیز نیست. 

به این مطلب امتیاز دهید