وبلاگ
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعمیر کمپرسور کولر پژو ۲۰۶

تعمیر کمپرسور کولر ۲۰۶ نیاز به تجربه و مهارت در این حوزه دارد. کمپرسور کولر تجهیزی است که در سیستم خنک کننده خودرو نقش مهمی بر عهده دارد. هرگونه خرابی و عیب در کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ می‌تواند روی عملکرد کلی کولر تاثیر داشته باشد. البته تعمیر کمپرسور کولر خودرو در بسیاری از اوقات امکان‌پذیر نیست. در این شرایط باید به فکر خرید کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ و جایگزین کردن آن بود. در این مطلب از استوک یدک به بررسی کمپرسور پژو ۲۰۶ و تعمیر آن می‌پردازیم.  

اهمیت کمپرسور کولر پژو ۲۰۶

عملکرد کولر خودرو به کارایی و عملکرد کمپرسور آن وابسته است. در واقع وجود کمپرسور برای کولر تمام خودروها از جمله پژو ۲۰۶ الزامی می‌باشد. ماده‌ی مبرد که به عنوان بخش اصلی خنک کننده در کولرهای گازی شناخته می‌شود باید در حرکت باشد. برای این منظور کمپرسور ابتدا این گاز را فشرده کرده و سپس در سیستم خنک کننده به حرکت در می‌آورد. اگر کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ خراب باشد گاز مبرد از حرکت متوقف شده و دیگر باد سردی تولید نمی‌شود. این یعنی عملکرد کولر در خودرو به کلی تحت تاثیر قرار گرفته و مختل می‌شود. با این همه تعمیر کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ کار ساده‌ای نیست و به تخصص و مهارت نیاز دارد.

انواع کمپرسور کولر پژو ۲۰۶

کمپرسورهای کولر خودرو با وجود وظیفه یکسان، دارای انواع مختلفی هستند. در پژو ۲۰۶ از دو مدل کمپرسور پیستونی و روتاری استفاده شده است. بسته به تیپ پژو ۲۰۶ و سال تولید آن یکی از این دو نوع کمپرسور کولر به کار رفته است.  بنابراین در زمان خرید کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ باید بدانید کدام مدل در خودروی شما به کار رفته است. در ادامه این بخش به معرفی این دو مدل کمپرسور کولر خودروهای ۲۰۶ می‌پردازیم.

۱- کمپرسور پیستونی کولر خودرو 

اساس فعالیت این کمپرسور بر مبنای حرکت پیستون و سیلندر طراحی شده است. با حرکت مداوم پیستون مایع مبرد و خنک کننده فشرده می‌شود. این مایع فشرده شده در سیستم خنک کننده خودرو به حرکت درآمده و تبدیل به گاز می‌شود. توجه داشته باشید که مدل پیستونی از کمپرسورها بیشتر در خودروهای پژو ۲۰۶ قدیمی به کار رفته است. نوع این قطعه در پروسه تعمیر کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ نقش زیادی دارد.

۲- کمپرسور روتاری کولر خودرو 

در این نوع کمپرسور از یک روتر چرخان برای فشرده کردن مایع مبرد کمک گرفته می‌شود.  این نوع از کمپرسورها اغلب در پژو ۲۰۶ و دیگر خودروهای جدیدتر استفاده شده است. در این مدل از کمپرسور پمپ به کمک برق فعالیت می‌کند. قیمت و بازده کمپرسورهای روتاری از مدل پیستونی بیشتر می‌باشد. 

۳- کمپرسور مرکزی در کولر پژو ۲۰۶

در این مدل از کمپرسورهای کولر خودرو سه پره و یک روتر به کار رفته است. سرعت بالای چرخش این پره‌ها موجب فشرده شدن هوا در سیستم خنک کننده خودرو می‌گردد. در اغلب خودروهایی که سیستم تهویه خودکار دارند از این مدل کمپرسور استفاده می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یکی از خودروهایی است که از این مدل کمپرسور کولر در آن استفاده شده است. 

هر یک از این کمپرسورهای کولر خودرو دارای معایب و مزایای خاصی هستند. بسته به مدل پژو ۲۰۶ یکی از این کمپرسورهای کولر انتخاب و نصب می‌شود.

برای تعمیر کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ چه باید کرد؟

خراب بودن کمپرسور کولر می‌تواند روی دیگر بخش‌ها نیز اثرات منفی به جا گذارد. از این رو باید نسبت به عیب‌یابی و تعمیر به موقع آن تلاش کرد. قبل از اینکه نسبت به تعمیر این تجهیز در کولر خودرو اقدام شود باید بررسی‌هایی را انجام داد. فراموش نکنید که تعمیر کمپرسور کولر خودروها نیاز به مهارت و تجربه دارد. همچنین در بسیاری از اوقات عملا امکان تعمیر این قطعه از سیستم خنک کننده ماشین وجود ندارد. پس ابتدا مطمئن شوید که کمپرسور کولر ۲۰۶ خراب شده و باید تعمیر شود. خودرو را روشن کرده و به صدایی که از کمپرسور کولر آن تولید می‌شود توجه کنید. کلاچ در کولر هنگام فعالیت آن باید درگیر شود. پس اگر زمانی که کولر روشن است کلاچ درگیر نشده باید به فکر تعمیر یا تعویض کمپرسور باشید. مورد بعدی که در تعمیر کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ اهمیت دارد حرکت درست قرقره آن است. کمپرسور کولر را روی تند قرار داده و قرقره را مورد بررسی قرار دهید. عوامل و بخش‌های مختلفی از کمپرسور کولر ۲۰۶ می‌توانند آسیب دیده و خراب شوند. گاهی تعویض این بخش‌ها به تنهایی مشکل کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ را رفع می‌کند. 

چرا کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ خراب می‌شود ؟

دلایل بسیار متنوعی برای خراب شدن کمپرسور کولر خودروها از جمله پژو ۲۰۶ وجود دارند. برخی از این دلایل که توسط تکنسین باید مورد بررسی قرار بگیرند عبارتند از:

  • عیوب کلاچ خودرو
  • وجود فاصله بین کلاچ و پولی
  • معیوب بودن دریچه سیستم تهویه
  • خرابی رله کمپرسور پژو ۲۰۶
  • خراب بودن ترموستات

می‌باشند. چنانچه تکنیسین‌های متخصص در این حوزه موفق به تعمیر کمپرسور کولر خودرو نشوند باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. 

خرید کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ 

اگر اقدامات مختلف برای تعمیر کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ موثر نبود چاره‌ای جز جایگزینی آن باقی نمی‌ماند. در این شرایط برای صرفه‌جویی اقتصادی می‌توانید به سراغ خرید کمپرسور کولر استوک پژو ۲۰۶ بروید. خرید لوازم استوک خودرو از مراکز فروش معتبر نظیر استوک یدک مزایای زیادی به همراه دارد. خرید کمپرسور با قیمت مناسب و اقتصادی و صرفه‌جویی در زمان از جمله این مزایا هستند. تضمین کارایی و اصل بودن کمپرسور و لوازم استوک پژو ۲۰۶ در سایت استوک یدک مزیت دیگر آن می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام موجودی کمپرسورهای استوک پژو ۲۰۶ با کارشناس فروش مجموعه تماس بگیرید. استوک یدک عرضه کننده لوازم و کمپرسورهای استوک انواع خودروهای داخلی و خارجی می‌باشد. 

کلام پایانی

فرآیند تعمیر کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ پیچیده و البته تخصصی می‌باشد. به همین دلیل بهتر است به سراغ تعمیرگاه‌های مجاز و معتبر در این حوزه کاری بروید. خرابی این قطعه از سیستم خنک کننده خودرو دارای علت‌های بسیار مختلفی است. بنابراین تشخیص درست عامل خرابی کمپرسور در تعمیر آن نقش مهمی دارد. چنانچه نیاز به جایگزینی کمپرسور کولر پژو ۲۰۶ هست می‌توانید از طریق سایت استوک یدک اقدام به خرید کنید. کیفیت بالا و تضمین اصالت کالا از مزایای خرید از این مجموعه لوازم یدکی خودرو است. 

بیشتر بخوانید :  ردیاب دیاگ خودرو چیست؟

سوالات متداول

۱- انواع کمپرسورهای پژو ۲۰۶ کدام است؟

در این خودرو از سه مدل مختلف از کمپرسور کولر استفاده شده است. کمپرسورهای پیستونی، روتاری و مرکزی در مدل‌های مختلف پژو ۲۰۶ تعبیه شده‌اند.

۲- برای خرید کمپرسور دست دوم پژو ۲۰۶ به کجا مراجعه کنیم؟

بهتر است کمپرسورهای دست دوم پژو ۲۰۶ را از مراکز فروش معتبر تهیه کنید. خرید از فروشگاه‌های شناخته شده‌ای نظیر استوک یدک گزینه و انتخاب بسیار مناسبی هستند. شما می‌توانید به راحتی لوازم استوک مورد نظر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید. 

 

به این مطلب امتیاز دهید