وبلاگ
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعمیر کمپرسور کولر سوناتا

تعمیر کمپرسور کولر سوناتا موضوع این مقاله از استوک یدک تامین‌کننده قطعات استوک خودروهای خارجی و داخلی در کشور است. کمپرسور کولر خودروها از جمله سوناتا از قطعات حساس محسوب می‌شود. بنابراین باید در نگهداری و انجام به موقع سرویس‌های آن توجه بیشتری به خرج داد. کمپرسور کولر از اجزای مختلفی ساخته شده است. بنابراین ایرادات آن می‌تواند هم جزئی و مربوط به قطعات داخلی کمپرسور و یا کلی باشد.

معرفی کوتاهی از سوناتا 

یکی از تولیدات بسیار موفق در کمپانی هیوندا بدون شک ساخت خودروی سوناتا است. نسل اولیه در این خودرو با الهام و استفاده از پلتفرم میتسوبیشی ساخته شده است. تعداد محدودی از این ماشین در دورانی که محدودیت واردات خودروی خارجی برداشته شده بود به ایران وارد شد. نسخه‌های سوناتای موجود در ایران مربوط به نسل پنجم این ماشین کره‌ای می‌باشند. امروزه سوناتاهای جدید و در نسل هفتم به بازارهای جهانی عرضه شده‌اند. به دلیل محدود بودن تعداد این خودرو در کشور پیدا کردن قطعات یدکی برای آن سخت است. همین امر خرید قطعات این تجهیز برای تعمیر کمپرسور کولر سوناتا را کمی دشوار می‌کند.

کولر و کمپرسور کولر سوناتا

در بسیاری از خودروها سیستم تهویه مطبوع و کولر برای مطبوع‌سازی هوای کابین استفاده می‌شوند. این سیستم معمولا از اجرا و قسمت‌های مختلفی همچون فن، اواپراتور، کندانسور و کمپرسور تشکیل می‌شوند. در این بین خراب بودن هر بخش از سیستم تهویه مطبوع خودرو موجب از کار افتادن کل آن می‌شود. از میان قطعات مختلف این سیستم کمپرسور کولر سوناتا در حکم قلب مجموعه می‌باشد. بنابراین عملا کولر خودروی سوناتا بدون این بخش کارایی نخواهد داشت. نکته مهم اینکه اجزای داخلی کمپرسور سوناتا به صورت نو در بازار ایران موجود نیست. بنابراین برای تعویض قطعات خراب کمپرسور کولر سوناتا باید به سراغ لوازم استوک بروید. البته با مراجعه به تعمیرگاه‌های تخصصی احتمال تعمیر کمپرسور کولر سوناتا بسیار زیاد است. 

 

آشنایی با کمپرسور کولر سوناتا

در تولید خودروی سوناتا از قطعات و تجهیزات باکیفیتی استفاده شده است. به همین خاطر کمپرسور کولر این خودروی کره‌ای کارایی و عمر مفید زیادی دارد. با این همه ممکن است بر اثر ضربه و در تصادفات به کمپرسور آن آسیب‌های جدی وارد شود. اجزای به کار رفته در کمپرسور کولر سوناتا عبارتند از:

  • بوبین
  • فولی کلاچ سر
  • پیستون‌های کمپرسور
  • محور دوار یا شیم‌های کمپرسور کولر سوناتا
  • شفت اسپیرال
  • پوسته
  • شیر برقی

می‌باشند. فعالیت این قطعات در کنار هم باعث می‌شود تا کولر و سیستم سرمایشی سوناتا به درستی کار کند. 

عملکرد کمپرسور کولر هیوندا

کمپرسور که با نام متراکم کننده نیز شناخته می‌شود بخش بسیار مهمی از کولر سوناتا است. این بخش به کمک تسمه به قطعه‌ای به نام میل لنگ در خودرو وصل می‌شود. گاز خنک کننده کولر سوناتا در حالت کم فشار وارد کمپرسور آن می‌شود. کمپرسور کولر این گاز را متراکم کرده و سپس به سمت کندانسور هدایت می‌کند. بنابراین از کار افتادن کمپرسور به معنای ناقص شدن این سیکل کاری کولر خودرو است. تعمیر کمپرسور کولر سوناتا می‌تواند این سیکل کاری کولر دوباره فعال کند. نکته مهم اینکه کمپرسور کولر بر تنها بر گازها اثر متراکم کننده داشته و روی مایعات بی‌اثر است. کمپرسور کولر سوناتا از کیفیت و ساخت بسیار خوبی برخوردار بوده و به راحتی خراب یا معیوب نمی‌شود. این یک مزیت و امتیاز بزرگ در بسیاری از خودروهای ساخت کره می‌باشد. 

نشانه‌های خراب شدن کمپرسور کولر سوناتا چیست؟

آشنایی با نشانه‌های خراب شدن کمپرسور کولر سوناتا به تعمیر به موقع آن کمک می‌کند. هرچه زودتر برای تعمیر کمپرسور کولر اقدام شود نتیجه‌ی بهتری حاصل خواهد شد. نشانه‌هایی که در سیستم خنک کننده خودروی سوناتا باید جدی گرفته شوند عبارتند از:

  • خنک نشدن کابین هنگام روشن بودن کولر
  • کاهش میزان سرمای کولر 
  • کم شدن توان کولر
  • شنیدن صداهای عجیب از کمپرسور کولر ( تشخیص منبع صداهای نامتعارف از خودرو به تجربه نیاز دارد.)
  • کم شدن ناگهانی باد کولر

می‌باشند. هرچه سریع‌تر برای رفع این مشکلات اقدام کنید احتمال حل شدن مشکل کمپرسور کولر سوناتا بیشتر است. 

تعمیر کمپرسور کولر سوناتا

خرابی‌های ایجاد شده در کمپرسور کولر سوناتا معمولا به یکی از اجزاء آن مربوط می‌شود. به عنوان مثال شیر برقی این تجهیز خراب می‌شود و کل سیستم با مشکل مواجه می‌گردد. در این شرایط تعمیرکاران خبره تلاش می‌کنند تا در وهله اول قطعه آسیب دیده را تعمیر کنند. اما غالبا مجبور به تعویض قطعه معیوب در کمپرسور کولر سوناتا می‌شوند. در این شرایط چاره‌ای جز خرید قطعات جایگزین برای تعمیر کمپرسور کولر سوناتا وجود ندارد. به کمک قطعات باکیفیت و مرغوب می‌توان کارایی و عملکرد مطلوبی را بعد از تعمیر این بخش از کولر مشاهده کرد. اما اگر مشکل جدی‌تر از این حرف‌ها باشد باید به سراغ خرید کمپرسور جدید برای کولر سوناتا رفت.  

خرید کمپرسور کولر سوناتا

خرید کمپرسور کولر سوناتا می‌توان به صورت کلی یا تهیه قطعات آن باشد. هنگام خرید این بخش از کولر سوناتا توجه داشته باشید کالای تقلبی و بی‌کیفیت خریداری نکنید. همچنین تا جایی که امکان دارد از خرید کمپرسور کولر سایر خودروها برای خودروی سوناتا خودداری کنید. قطعات کمپرسور سوناتا در بازار ایران تنها به صورت استوک یافت می‌شود. بنابراین باید فروشندگان معتبر و خوشنام قطعات و لوازم استوک در داخل کشور را بشناسید. 

خرید کمپرسور کولر سوناتا استوک

تامین قطعات و کمپرسور کولر سوناتا به صورت استوک در ایران راحت‌تر است. در خرید لوازم استوک خودرو باید به سراغ فروشندگان معتبر و شناخته شده بروید. زیرا احتمال خرید قطعات معیوب و ناسالم در بازار قطعات استوک زیاد است. از فروشنده تضمین‌های لازم برای سالم بودن کمپرسور کولر خریداری شده را دریافت کنید. با جایگزین قطعات استوک تعمیر کمپرسور کولر سوناتا با موفقیت انجام می‌شود. استوک یدک نامی آشنا و معتبر در زمینه تامین قطعات استوک خودروهای داخلی و خارجی در کشور است. کافی است با کارشناسان سایت تماس گرفته و برای خرید کمپرسور کولر استوک سوناتا ثبت سفارش نمایید. 

سخن پایانی

خودروی سوناتا یکی از تولیدات موفق و البته پرفروش کره در ایران می‌باشد. برای تعمیر کمپرسور کولر سوناتا باید به مراکز تعمیرگاهی مجاز و معتبر مراجعه نمایید. اگر به قطعات یا کمپرسور کولر جایگزین نیاز بود با ما در استوک یدک تماس بگیرید. قطعات و لوازم یدکی اصل و با ضمانت سلامت و قیمت‌های منصفانه را در سایت این مجموعه خواهید یافت. 

بیشتر بخوانید :  گیربکس هایما چیست و ساخت کجاست؟

سوالات متداول

۱- اجزای اصلی کمپرسور کولر سوناتا چیست؟

بوبین- فولی کلاچ سر، پیستون- شیر برقی و شافت اسپیرال از اجزای اصلی این تجهیز هستند. 

۲- کمپرسور در کولر سوناتا چه کاری انجام می‌دهد؟

متراکم کردن گاز مبرد و هدایت آن به کندانسور از وظایف مهم کمپرسور در کولر سوناتا است.

۳- برای خرید کمپرسور کولر سوناتا استوک و اصل به کجا مراجعه کنیم؟

سایت استوک یدک مرجعی مطمئن برای خرید کمپرسور کولر سوناتا در کشور است. برای استعلام قیمت و اطلاع از موجودی کالا با کارشناس فروش استوک یدک تماس بگیرید.  

 

 

 

  

به این مطلب امتیاز دهید