وبلاگ
۴ اسفند ۱۳۹۹

علت لرزش موتور چیست و چه باید کرد؟

علت لرزش موتور چیست؟

علت لرزش موتور خودرو یکی از مشکلات رانندگان می باشد. که در این پست به طور مفصل به آن پرداخته شده است. چرا که لرزش موتور ممکن غیر عادی و غیر طبیعی باشد. هنگام کولر گرفتن و یا احساس شدید لرزش موتور هنگام خاموش کردن و هنگام حرکت خود در سربالایی و سرپایینی ممکن است نگران کننده باشد. هنگام شتاب گرفتن و یا حتی انتقال لرزش موتور به اتاق  نیز امری غیر عادی است. پس در صورتی که می خواهید به طور جامع از علت لرزش موتور خودرو بدانید در ادامه همراه ما باشید. ما مهمترین نکات که در هنگام لرزیدن خودرو ممکن است با آن مواجه شوید را مورد بررسی قرار می دهیم.

آیا لرزش کم موتور غیر عادی است؟

لرزش خیلی کم موتور در تمامی خودروها امری طبیعی است. چرا که هنگام چرخش مداوم میل گاردان، چرخ دنده های گیربکس و دیگر قطعه هایی که متحرک هستند؛ باعث ایجاد لرزش در موتور می شود. اما توجه داشته باشید که در صورتی که لرزش موتور خودرو شدید باشد و به صورتی که باعث انتقال لرزش به اتاق خودرو شود و ماشین را تکان دهد. آن وقت است که باید فکری به حال موتور خودرو داشته باشید. پیش از اینکه آسیب جدی به موتور خودرو شما وارد شود.

۱۰ علت لرزش موتور خودرو که باید بدانید:

علت لرزیدن موتور خودرو بسته به موقعیتی که قرار دارد ممکن است متفاوت باشد. به طور مثال علت لرزش موتور خودرو هنگام خاموش کردن با دلیل لرزش موتور در سربالایی رفتن و یا هنگام کولر روشن کردن و … متفاوت می باشد. ۱۰ دلیل لرزش موتور خودرو شامل موارد زیر می باشد که این دلایل، می تواند برای تمامی موقعیت ها یکسان نباشد.

  1. هوای سرد
  2. عیب در دمپر میل لنگ
  3. عیب در سیستم ترمز
  4. آسیب در اتصالات CV
  5. سوختن واشر سرسیلندر
  6. تنظیم نبودن موتور
  7. خرابی سنسور هوا
  8. تنظیم نبودن دلکو سپند
  9. شمع‌های معیوب
  10. عدم سوخت رسانی صحیح

علت لرزش موتور

دلیل لرزش موتور خودرو هنگام شروع حرکت

یکی از دلایل شایع لرزش موتور هنگام حرکت کردن و یا توقف آن، هوای سرد می باشد. در صورتی که میزان لرزش موتور هنگام حرکت کردن کم است، این لرزش عادی است پس نیازی به نگرانی نیست.

بررسی علل رایج ارتعاش موتور خودرو هنگام شتاب گرفتن

یکی از دلایل لرزش موتور خودرو هنگام شتاب گرفتن، آسیب در اتصالات CV و گسستگی در مفاصل مشترک خودرو می باشد. زمانی که شکستگی در اتصالات cv رخ دهد، آب و خاک درون مفاصل قرار می‌گیرند و روغن محافظ، درزهای داخلی را به شدت آلوده می ‌کنند. که در نتیجه باعث ایجاد مشکل در موتور و انتقال لرزش موتور به اتاق خودرو می شود. در چنین شرایطی باید هر چه سریع تر خودرو خود را نزد تعمیرکار ماهر و با تجربه ببرید تا بتوانید مشکلات را مورد بررسی قرار دهید.

علت لرزیدن موتور خودرو در سرعت بالا

شل شدن پایه موتور خودرو؛ اصلی ترین دلیل لرزش موتور در سربالایی و در سرعت بالا می باشد. چرا که پایه‌ های موتور، رابط قرار گرفتن موتور بر روی بدنه اصلی خودرو هستند. در صورتی که هر کدام از ۴ پایه‌ های موتور شل شود باعث ایجاد یک لرزش شدید در موتور خودروی شما می شود.

از دیگر دلایل لرزش موتور خودرو در سرعت بالا، خرابی دمپر میل لنگ می باشد. در صورتی که به هر دلیلی دمپر میل لنگ دچار مشکل شود؛ موتور اتومبیل دچار لرزش می‌شود. در چنین شرایطی نیز حتما از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

علت لرزش  موتور خودرو هنگام خاموش کردن ماشین

اصلی ترین دلیل لرزش خودرو هنگام خاموش کردن؛ معیوب بودن شمع های خودرو است. با تعویض شمع خودرو، لرزش متوقف می شود. تنظیم نبودن دلکو سپند تونه یکی دیگر از دلایل لرزش موتور هنگام خاموش کردن ماشین می باشد. در صورتی که برای تعویض شمع خودرو و تنظیم دلکو سپند به کمک یک متخصص نیاز دارید؛ روی ما حساب کنید.

علت لرزش موتور چیست

علت لرزش موتور هنگام ترمز کردن

در صورتی که در مواقع ترمز کردن شاهد انتقال لرزش به اتاق می شوید؛ احتمالا سیستم ترمز دچار مشکل شده است؛ و این مشکل از موتور ناشی نمیشود. پس برای تعویض لنت ترمز و بررسی سیستم ترمز به سراغ یک تعمیرکار باتجربه بروید.

علت لرزیدن موتور هنگام کولر گرفتن

علت لرزش موتور هنگام کولر گرفتن، می تواند ناشی از عدم سوخت رسانی صحیح باشد. البته این علت، از دلایل شایع لرزش موتور خودرو در تمامی موقعیت ها می باشد. یعنی در صورتی که به دنبال علت لرزیدن موتور هنگام سربالایی رفتن، علت لرزیدن موتور دیزل در حالت درجا و بدون حرکت، شتاب گرفتن، حرکت کردن و … می گردید؛ اول به سراغ بررسی مسیر سوخت رسانی بروید.

به طور کلی در صورتی که در مسیر سوخت رسانی موتور خودرو، گرفتگی داشته و یا احتراق به درستی انجام نشود؛ امکان لرزش موتور خودرو بیشتر می شود.

علت لرزیدن موتور در هنگام حرکت

عیب در دمپر میل لنگ شایع ترین علت لرزش موتور دیزل است. در واقع دمپر میل لنگ، وظیفه ثابت نگه داشتن قطعات موتور را دارد. پس در صورتی که در هنگام حرکت و در حالت کلی لرزش موتور را احساس می کنید؛ برای بررسی دمپر میل لنگ بروید. از دیگر دلایل لرزش موتور در هنگام حرکت، تنظیم نبودن موتور است. به طور کلی پایین بودن دور موتور و عدم هماهنگی با دنده‌ ای که روی آن قرار داریم، یکی از دلایل لرزش موتور خودرو است.

آخرین سخن درباره علت لرزش موتور

موتور یکی از مهمترین قطعات خودرو می باشد. به همین دلیل زمانی که با مشکلاتی برای موتور خود روبرو می شوید باید حتما به یک تعمیرکار با تجربه و حرفه ای کمک بگیرید. در بالا به برخی از دلایلی که ممکن است برای موتور خودروی شما پیش بیاید اشاره شده است. لرزش موتور می تواند یکی از آزار دهنده ترین اتفاقاتی باشد که برای خودرو شما بیفتد و اگر هر چه سریع تر این مشکل را بر طرف نکنید قطا با مشکلات بیشتری روبرو می شوید و هزینه بیشتری را برای تعمیرات باید بپردازید.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

1/5 - (1 امتیاز)
بیشتر بخوانید :  بررسی گیربکس اتوماتیک CVT