وبلاگ
۳ اسفند ۱۳۹۹

ساعت گیربکس چیست و چه کاربردی دارد؟

ساعت گیربکس چیست

قبل از اینکه بدانید ساعت گیربکس چیست و چه وظیفه ای دارد؛ بهتر است ابتدا در مورد گیربکس خودرو اطلاعات بیشتری بدانیم. و بعد از آن به سراغ بررسی ساعت گیربکس اتومات، آنالیز ساعت گیربکس اتوماتیک انواع ماشین ها از جمله ساعت گیربکس سانتافه، ساعت گیربکس مگان، ۲۰۶، ماکسیما و دیگر برندها برویم. اگر شما نیز تمایل دارید که اطلاعات خود را در زمینه خودرو و تعمیرات اتومبیل بیشتر کنید. پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را بخوانید. سعی کنید حتی یک خط از آن را نیز از قلم نیندازید. زیرا نکات مهمی را به شما می گوییم.

در ادامه توضیحات مفصلی در مورد گیربکس اتوماتیک و بعد از آن انواع ساعت های گیربکس را بررسی کرده ایم؛ بنابراین در صورتی که می خواهید اطلاعات فنی خودرو خود را بالاتر ببرید و گزینه مناسبی را برای خود انتخاب نمایید در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بدانید ساعت گیربکس چیست؟

ساختار گیربکس اتوماتیک در صنعت خودروسازی

قبل از بررسی کامل ساعت گیربکس و اینکه بدانیم ساعت گیربکس چیست، باید بگوییم که گیربکس اتوماتیک به جعبه دنده هم معروف است. این مدل گیربکس اصلی ترین سیستم انتقال دهنده در خودرو می باشد. که شامل قطعاتی همچون کلاچ، جعبه دنده و دیفرانسیل است. به طور کلی گیربکس اتوماتیک توان و فشار ایجاد شده را از موتور به یک محور تحت بار منتقل می کند. خوب است بدانید که گیربکس به راننده اجازه می دهد تا خودرو خود را با سرعت ‌های مختلف کنترل کند.

امروزه در بیشتر خودروها، از گیربکس های اتوماتیک استفاده می شود. گیربکس اتوماتیک، سیستم کلاچ گیری کاملا حذف شده و راننده بدون هیچگونه دخالت فیزیکی، دنده ها را عوض می کند. اکنون که ساختار و عملکرد گیربکس اتوماتیک را متوجه شدید؛ به سراغ بررسی سرعت گیربکس می رویم.

ساختار گیربکس اتوماتیک در صنعت خودروسازی

عملکرد و وظیفه ساعت گیربکس چیست؟

ساعت گیربکس اتوماتیک که به مغز گیربکس هم معروف است. خوب است بدانید که ساعت گیربکس از قطعاتی مثل سوپاپ و کانال روغن تشکیل شده است. وظیفه آن این است که توسط روغن گیربکس، کلیه کارهای گیربکس را کنترل کند. جالب است بدانید که ساعت گیربکس اتومبیل، از پوسته ای که بر روی آن تمامی کانال های مربوط به روغن جهت انتقال فشار و در داخل پوسته آن کنترل ولو قرار دارد ساخته شده است. لازم به ذکر است که حرکت و تغییر مکان سوپاپ که باعث تنظیم فشار روغن گیربکس، فرستادن روغن به کلاچ ها، سروها ، توربین و تعویض دنده در مناسب ترین حالت باعث عملکرد صحیح گیربکس اتوماتیک می شود.

در صورتی که بخواهید اهمیت عملکرد ساعت گیربکس چیست؟ خوب است بدانیدکه کنترل گیربکس که توسط ساعت گیربکس اتوماتیک انجام می شود؛ شامل کنترل مقدار ضریب دنده و کنترل فشار می باشد. به همین دلیل هم ساعت گیربکس بسیار قطعه مهمی در جعبه دنده محسوب می شود. پس جز قطعات مهم اتومبیل نیز محسوب می شود.

تنظیم ساعت گیربکس چگونه انجام می شود؟

به مرور زمان که در شیر برقی و سوپاپ ها اصطکاک ایجاد می شود و شیارهایی به وجود می آیند. در چنین شرایطی سوپاپ نمی تواند به بهترین شکل عمل جابه جایی روغن را انجام دهد. که به همین واسطه در ساعت گیربکس اتوماتیک دچار مشکل می شود. تشخیص دقیق این مشکل هم فقط توسط تعمیرکاری ماهر و در حوزه گیرکبس اتوماتیک امکان‌پذیر خواهد بود.

به همین دلیل است که باید ساعت کردن گیربکس و یا همان تنظیم کنترل والف گیربکس خودرو را به دست فردی کاربلد و حرفه ای بسپارید. زیرا در صورتی که اشتباهی در تعمیر ساعت گیربکس پیش بیاید به سایر قطعات خودرو نیز آسیب می رسد که در چنین شرایط هزینه بیشتری برای تعمیرات باید بپریدازید. به یاد داشته باشید که تنظیم ساعت گیربکس کار هر کسی نیست؛ برای اینکار حتما باید از یک متخصص و فنی کار کمک بگیرید. تا به اینجای مقاله متوجه شدید که ساعت گیربکس چیست؟ در ادامه زمان تعویض روغن گیربکس را نیز با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

تنظیم ساعت گیربکس چگونه انجام می شود؟

راهنمای خرید ساعت گیربکس

در صورتی که برای تنظیم و یا خرید ساعت گیربکس ماکسیما، خرید ساعت گیربکس سانتافه، ساعت گیربکس مزدا ۳، ساعت گیربکس مگان و دیگر برندها به دنبال شرکتی معتبر و متخصصین باتجربه می گردید. می توانید با خیالی راحت روی متخصصین ما حساب کنید. همچنین باز هم توصیه می کنیم که برای تنظیم ساعت گیربکس اتوماتیک از تکنسین های ما کمک بگیرید.

برای این کار تنها کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید کارشناسان ما بهترین و مناسب ترین گزینه را به شما معرفی می کنند. اگر حتی نمی دانید ساعت گیربکس چیست هم، نگران نباشید! ما به دنبال رفع نیاز شما هستیم. با ما همه چیز را می دانیدو

چه زمانی به تنظیم ساعت گیربکس نیاز می شود؟

در اکثر مواقع که آلارم و یا ارور عدم روغن در ماشین مشاهده می شود. باید راننده هر چه سریع تر برای تنظیم ساعت گیربکس به نزدیک ترین تعمیرگاه رجوع کند. در واقع به طور کلی روغن گیربکس برای تنظیم ساعت گیربکس به میزان کافی ریخته شود. اما در صورتی که بیش از حد تعیین شده روغن گیربکس ریخته شود. گیربکس خودرو به هیچ عنوان نمی‌ تواند فشار مناسبی را به سوپاپ ‌های خودرو وارد کند.

برای تنظیم ساعت گیربکس اتومات از یک فرد خبره کمک بگیرید

متاسفانه امروزه بسیاری از افرادی که تجربه و دانش فنی لازم برای کار با خودرو را دارند نیز خودشان را متخصص می نامند. در صورتی که کار تنظیم ساعت گیربکس، به دانش و مهارت وابسته است. برای این کار اینکه بدانید ساعت گیربکس چیست و چه وظیفه ای دارد کافی نیست. در صورتی که برای تنظیم ساعت گیربکس سانتافه، تنظیم ساعت گیربکس مگان، تنظیم ساعت گیربکس ماکسیما، تنظیم ساعت گیربکس مزدا۳، تنظیم ساعت گیربکس سراتو، تنظیم ساعت گیربکس ۲۰۶ و دیگر برندها به دنبال یک تکنسین باتجربه می گردید. به راحتی می توانید روی کمک ما حساب کنید. ما با داشتن تیمی باتجربه و مسلط به فنون خودرو برای ارائه خدماتی نظیر تنظیم ساعت گیربکس، تنظیم روغن گیربکس، تعمیر گیربکس آماده هستیم. تنها کافی است با شماره های درج شده بر روی سایت تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  راهنمای خرید خودرو کارکرده (صفر تا صد)