وبلاگ
۱ اسفند ۱۳۹۹

گیربکس al4 چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

گیربکس al4 چیست

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید این است که گیربکس al4 چیست و در کجاها کاربرد دارد؟ خوب است بدانید که گیربکس های مدل al4 ساخت شرکت رنو از کشور فرانسه می باشد. این مدل گیربکس در واقع جز بهترین گیربکس های اتوماتیک محسوب شده است. سنسور های گیبرکس al4 ، مدل دنده اتوماتیک آن و به طور کلی ساختار اتومات گیربکس al4 باعث جلب نظر بسیاری از خودروسازان و خودرو داران شده است. اکنون در صورتی که می خواهید همه چیز را در مورد گیربکس al4، مزایای گیربکس al4 ، بهترین مدل روغن گیربکس al4 و نحوه تعمیر آن و به طور کلی می خواهید بدانید گیربکس al4 چیست در ادامه همراه ما باشید. ما مهمترین نکات که باید در هنگام خرید و انتخاب گیربکس در نظر داشته باشید را به شما می گوییم. شما می توانید با ما و در کنار ما دانش فنی خودروی خود را افزایش دهید. اما لطفا تا زمانی که تخصص کافی در زمینه خودرو کسب نکرده اید کار را به تعمیرکاران حرفه ای بسپارید.

ساختار گیربکس al4 به اجزای زیر تقسیم می شود:

  • مبدل گشتاور گیربکس (روغن گیربکس، توربین و … )
  • پمپ هیدرولیک جعبه دنده یا همان پمپ روغن گیربکس
  • کامپیوتر مرکزی (ECU)و سنسورهای گیربکس al4
  • شیرهای برقی یا سنولوئید
  • کلاچ، ترمز گیربکس اتوماتیک
  • دیفرانسیل داخلی
  • انواع دنده‌های گیربکس اتوماتیک

دنده اتومات گیبرکس al4 چیست؟

قبل از اینکه به مشخصات و مزایای گیربکس al4 بپزدازیم باید بدانید که در ساختار جعبه دنده اتومات al4، یعنی بهترین گیربکس اتوماتیک، از سیستم مبدل گشتاور همراه با کنترل الکترونیکی بهره برده شده است. که در این تکنولوژی مدیریت همه چیز به شکل الکتروهیدرولیک انجام می شود. این نوع گیربکس اتوماتیک، یک گیربکس عرضی پنج دنده ای می باشد. چهار دنده در گیبرکس al4 برای حرکت به سمت جلو و یک دنده جهت حرکت به سمت عقب تعبیه شده است.

 

قیمت انواع گیربکس al4

مشخصات دنده اتوماتیک گیربکس al4

همانطور که خواندید گیربکس al4 دارای ۴ دنده اتومات رو به جلو می باشد. دنده یک با سرعت صفر تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کند. دنده دو با سرعت ۷۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت مرد استفاده قرار می گیرد. دنده سه با سرعت ۱۲۰ تا ۱۷۰کیلومتر بر ساعت و در آخر دنده چهار با سرعت ۱۷۰ تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این ۴ نوع دنده در گیربکس al4، راننده خودرو، در سه وضعیت کلی در بهترین شکل ممکن با کیفیت بالا و به سادگی رانندگی کند. انواع حالت رانندگی با گیبرکس al4 می توان به رانندگی در حالت عادی، حالت اسپرت و حالت زمستانی اشاره کرد.

اگر می خواهید از مزایای گیربکس al4 چیست بدانید و مطلع شویدبا ما همراه باشید. همچنین از دیگر مزیت های گیربکس al4 این است که با تعبیه انواع دنده های خودکار و سنسور های گیبرکس al4 و حذف سیستم کلاچ رانندگی را آسان تر کرده است. همچنین خودرو‌های مجهز به انواع گیربکس al4 نیاز به هیچ گونه دنده‌ی دستی دیگری نداشته و با یک بار قرار دادن خودرو مجهز به گیربکس al4 در حالت drive امکان رانندگی به صورت خودکار ایجاد می‌شود.

مشخصات انواع گیربکس al4

مناسبترین روغن گیربکس al4 چیست؟

روغن های مورد استفاده در گیربکس al4 برای کارکرد صحیح اجزای گیربکس از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که کمبود روغن مناسب برای گیبرکس و آلوده بودن آن باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری می شود. به طور کلی واسکازین یا همان روغن گیربکس نقش روان کننده را در میان اجزای گیربکس ها بازی می کند. روغن های گیربکس در مارک ها و انواع متفاوتی در بازار موجود می باشد. که در این میان، می توان روغن گیربکس با پسوند VG و روغن گیربکس با پسوند A.T.F ، روغن های گیربکس MERCON و روغن گیربکس DEXRON-2 را نام برد. که این مدل روغن های گیربکس جز بهترین روغن گیربکس al4 شناخته شده است.

سنسورهای گیربکس al4

خوب است بدانید که به طور کلی تعویض دنده توسط یک واحد الکترونیکی تحت چند سنسور انجام می شود. در واقع ساختار گیربکس al4 به این شکل است که برای مدیریت و کنترل شیرها و رگلاتورهای واحد هیدرولیک، کامپیوتر از سنسورهای مختلف پیام هایی دریافت می گردد. از جمله سنسورهای گیربکس al4، می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • سنسور شتابگیری تحت عنوان سنسور پتانسیومتر دریچه گاز
  • سنسور دور موتور گیربکس
  • سنسور سرعت توربین (سرعت ورودی به گیربکس)
  • سنسور سرعت خودرو
  • سنسور دمای روغن
  • سنسور انتخاب دنده
  • سنسور زمان استفاده از ترمز کلید ترمز

دلیل محبوبیت گیربکس al4 چیست؟

شاید یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این باشد که دلیل محبوب بودن گیربکس al4 چیست و چرا تا این حد طرفدار دارد؟ خوب است بدانید که از میان تمامی گیرکس های اتوماتیک، گیربکس های al4 کیفیت بسیار خوبی دارد و بین خودروسازان نیز محبوب می باشد. کیفیت و محبوبیت بالا گیربکس al4 به دلیل سیستم تعویض کلاچ سیاره ای، داشتن سنسورهای مدیریت و کنترل، ۵ دنده بودن آن و بهره بردن از دو سیستم دستی و اتومات برای تعویض دنده های آن و همچنین محدوده سرعت مناسب برای دنده ها است.

انواع گیربکس al4

تعمیر گیبرکس al4 چگونه است؟

در صورتی که برای تعمیر گیربکس به دنبال فردی متخصص می گردید ما می توانیم به شما کمک کنیم. متاسفانه بسیاری از افراد سودجو بدون داشتن، دانش فنی در مورد خودرو و اجزای خودروهایی با دنده های اتوماتیک، اقدام به بازکردن گیربکس اتومات شما کرده و به دلیل عدم آگاهی مشکل و گیربکس خودرو شما بزرگتر می شوند. شرکت ما با داشتن تکنسین هایی خبره و تجهیزات به روز برای تعمیر گیربکس al4 بهترین خدمات را به شما ارائه می دهند.

آخرین سخن درباره گیربکس al4 چیست که باید بدانید

اگر به دنبال گیربکس مناسب برای خودروی خود می باشید. اگر قصد خرید گیربکس al4 را دارید. یا اگر نمی دانید کدام مدل گیربکس برای شما مناسب تر است. و هر سوال دیگری در مورد گیربکس al4 دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما همراه شما هستند تا شما بتوانید بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید. با توجه به جنس و مدل انتخابی خود قیمت گیربکس al4 مشخص می شود.

بیشتر بخوانید :  متوسط کارکرد خودرو در یک سال چقدر است؟

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید