وبلاگ
۲۰ آذر ۱۴۰۲

فورد موستانگ ۲۰۲۴ (بررسی کامل مشخصات فنی)

فورد موستانگ 2024

فورد موستانگ ۲۰۲۴ نسل هفتم از اجداد ۶۰ ساله خود به شمار می‌رود. معرفی این خودرو به نوعی ناگهانی و با اسم رمز s560 صورت گرفت. کارشناسان این نسخه از فورد موستانگ را جایگزین خوبی برای موستانگ فعلی می‌دانند. بر خلاف انتظار همه از پیشرانه برقی زیر کاپوت این خودرو خبری نبود. با این حال فناوری‌های جدید و طراحی مدرن این نسخه از موستانگ موفق به جلب رضایت طرفدارانش شد. در این مطلب از استوک یدک این خودروی تازه نفس و جذاب را برای طرفدارانش معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با کمپانی فورد سازنده موستانگ ۲۰۲۴:

این شرکت آمریکایی یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های خودروساز در جهان محسوب می‌گردد. این کمپانی شهرت و محبوبیت زیادی در تمام جهان و بین علاقه‌مندان به خودرو دارد. علت آن اثرگذاری زیاد این کمپانی روی صنعت خودروسازی و تولید محصولات بی‌رقیب است. در واقع کمپانی فورد ماشین را از کالایی لوکس و مختص ثروتمندان به کالایی برای عموم مردم تبدیل کرد. این مهم نیز جز با ابداع خط تولید و مونتاژ توسط این کمپانی آمریکایی ممکن نبود. موستانگ را می‌توان به عنوان یکی از خودروهای موفق این کمپانی معرفی نمود. این شرکت خودروساز آمریکایی در حال حاضر دومین کمپانی تولیدکننده ماشین در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. این موفقیت نیز بدون کیفیت و کارایی خودروهای تولید فورد ممکن نبود.

بررسی مشخصات فنی :

پیشرانه نسل هفتم از خودروهای موستانگ فورد پیشرانه‌ای ۲٫۳ لیتری و توربوشارژ می‌باشد. البته این خودروساز آمریکایی هنوز به صورت رسمی مشخصات دقیق این پیشرانه را اعلام نکرده است. با این حال نسل فعلی این خودرو با موتوری مشابه قدرتی معادل ۳۱۰ اسب بخار دارد. این قدرت قادر است گشتاوری حداکثر ۴۷۵ نیوتن بر متر را ایجاد نماید. البته نسخه قدرتمندتری از این موتور نیز با توان ۳۳۰ اسب بخار در بازار موجود است. برای نسخه‌ی ۲۰۲۴ فورد موستانگ دو گیربکس دستی ۶ سرعته و اتوماتیک ۱۰ سرعته در نظر گرفته شده است. نسخه ۲۰۲۲ این خودرو شتاب صفر تا صد ۵ ثانیه‌ای داشت. در نتیجه می‌توان نتظار شتاب صفر تا صد ۴ ثانیه در نسخه جدید این نسخه از موستانگ را داشت. سازندگان فورد موستانگ ۲۰۲۴ تلاش کرده‌اند تا هندلینگ این خودرو نیز عالی باشد. در نتیجه نسل هفتم این خودرو با ۶ حالت مختلف رانندگی طراحی و ساخته شده است. این حالت‌ها عبارتند از:

  • رانندگی عادی
  • اسپرت
  • لغزنده
  • درگ
  • پیست
  • شخصی

می‌باشد.

سایر مشخصات فنی نسخه ۲۰۲۴ از فورد موستانگ:

سیستم تعلیق فعال در این نسخه جدید از فورد موستانگ به کار رفته است. همچنین لاین لاگ نیز به شکل استاندارد آن روی این ماشین آمریکایی وجود دارد. در این خودرو می‌توان ترمز دریفت برقی را نیز مشاهده نمود. این ترمز برقی از نظر عملکرد شبیه به ترمز دستی عمل می‌کند. البته این آپشن را تنها در نسخه پرفورمنس از فورد موستانگ جدید خواهید یافت. یکی از ویژگی‌های جالب نسل هفتم موستانگ دور موتور دورکار در آن است. این قابلیت امکان تنظیم دور موتور از راه دور و به کمک ریموت را به شما می‌دهد. در خصوص مصرف بنزین فورد موستانگ ۲۰۲۴ هنوز اعلام رسمی از طرف فورد وجود ندارد. با این همه انتظار می‌رود نسبت به عدد ۹٫۴ لیتری نسخه قبلی کمتر باشد. ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ در کنار دیفرانسیل عقب از دیگر ویژگی‌های فنی این خودروی جدید شرکت فورد می‌باشند.

امکانات نسل هفتم فورد موستانگ چیست؟

در این بخش درباره‌ی امکاناتی که شرکت فورد برای این خودروی جدید در نظر گرفته شرح می‌دهیم. آپشن‌های متعددی در این خودروی جدید فورد برای جلب رضایت خریداران به کار رفته است. این امکانات اعم از:

  • کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی خودرو در سربالایی‌ها
  • کنترل کشش خودرو
  • اتوپارک
  • رادار نقطه کور
  • رادار مربوط به تغییر لاین خودرو
  • ترمز ضد قفل
  • ترمز کمکی و ترمز اضطراری
  • نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
  • ایربگ
  • دوربین ۳۰۶ درجه
  • ورود بدون کلید به خودرو
  • تهویه اتوماتیک

اشاره نمود. البته تمام امکانات و آپشن‌های این خودرو در این بخش ذکر نشده است. در نتیجه می‌توان به لحاظ آپشن این نسخه از فورد موستانگ در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

طراحی ظاهری فورد موستانگ ۲۰۲۴:

در طراحی این مدل می‌توان خط مشی نسخه‌های قبلی را به وضوح مشاهده کرد. در واقع شرکت فورد نخواسته تا ظاهر آشنای موستانگ را تغییر دهد. در نتیجه این نسل از فورد موستانگ نیز با همان سیمای آشنا و شناخته شده‌ی قبلی به فروش می‌رسد. در بخش جلویی این خودرو یک نوار باریک و افقی تعبیه شده است. این نوار بین جلو پنجره و کاپوت مدل ۲۰۲۴ از فورد موستانگ جای گرفته است. به عنوا دیلایت نیز از چراغ‌های LED و به صورت نوارهایی باریک کمک گرفته شده است. همین موارد تا حدی چهره‌ی این نسخه از فورد موستانگ را متفاوت کرده است. در قسمت‌های کناری این خودرو با همان ظاهر قبلی و آشنای موستانگ مواجه هستیم. اما در قسمت عقب این خودرو مانند بخش جلویی می‌توان تغییرات کوچکی را مشاهده کرد. این تغییرات شامل نوارهای ال ای دی به عنوان چراغ عقب موستانگ می‌باشد. دو لوله‌ی اگزوز نیز که در دو سمت سپر قرار دارد حالت اسپرت این خودرو را تقویت می‌کند.

طراحی کابین داخلی فورد موستانگ ۲۰۲۴ چگونه است؟

در بخش طراحی داخلی این نسخه تفاوت‌های بیشتری را نسبت به مدل‌های قبلی می‌توان دید. سیستم عامل sync در کابین داخلی حس و حال یک هواپیمای جنگنده را القا می‌کند. نمایشگرهای منحنی رو داشبورد نیز برای استفاده‌ی راننده امکان شخصی‌سازی و تنظیم دارد. صندلی‌های این نسخه جدید نیز از جنس پارچه طراحی و ساخته شده‌اند. البته بنا بر سفارش خریدار موستانگ ۲۰۲۴ از جنس چرم نیز تهیه می‌شوند. در قسمت پشت فرمان دی کات اسپرت نیز نمایشگری ۱۲٫۴ اینچ قرار داده شده است.

سخن پایانی:

نسل هفتم فورد موستانگ به تازگی و به صورت ناگهانی در یک نمایشگاه خودرو رونمایی شد. طراحی جذاب و تکنولوژی‌های مدرن باعث شده تا فورد موستانگ ۲۰۲۴ پرچمدار خودروهای ماسل باشد. به ویژه در دورانی که عرصه این صنعت در اختیار خودروهای برقی در جهان است. امیدواریم این مطلب از استوک یدک برای خوانندگان گرامی مفید و جالب واقع گردد.

بیشتر بدانید:

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  سانگ یانگ تیوولی، مشخصات فنی، قیمت