وبلاگ
۱۶ آذر ۱۴۰۲

عدم دریافت پیامک ترخیص خودرو

عدم دریافت پیامک ترخیص خودرو

عدم دریافت پیامک ترخیص خودرو :

برخی از اوقات و به دلایل مختلفی خودرو افراد توقیف شده و به پارکینگ پلیس منتقل می‌شود. بعد از توقیف شدن خودرو توسط پلیس مالک ماشین باید نسبت به طی مراحل ترخیص آن اقدام کند. در انتهای این پروسه پیامکی به مالک خودرو برای ترخیص ماشین داده می‌شود. این پیامک به معنای آماده‌ی تحویل بودن خودرو است. اما گاهی افراد بعد از طی مراحل لازم با عدم دریافت پیامک ترخیص خودرو مواجه می‌شوند. این مورد اشکالاتی را برای مالکان خودرو ایجاد و ترخیص ماشین ایجاد می‌کند. در این مطلب از استوک یدک با این مبحث مهم در ترخیص خودرو بیشتر آشنا خواهیم شد.

شرایط لازم برای ترخیص خودرو:

برای اینکه خودروی توقیف شده را از پارکینگ پلیس ترخیص کنید باید شرایطی مهیا باشد. در صورتی که این شرایط و الزامات انجام نشده باشد امکان ترخیص خودرو از پارکینگ پلیس وجود ندارد. این شرایط لازم برای ترخیص خودروی توقیف شده عبارتند از:

  • به همراه داشتن مدارک خودرو اعم از بیمه نامه و کارت ماشین و برگ سبز
  • طی شدن زمان قانونی تعیین شده برای توقف خودرو در پارکینگ در شرایط قانونی خاص
  • پرداخت هزینه‌های پارکینگ و تسویه تمام جریمه‌ها و عوارض شهرداری مربوط به خودرو

می‌باشد. نقص در هر یک از این بخش‌ها باعث ایجاد مشکلاتی در روند کار ترخیص ماشین می‌شود. در انتها نیز باید پیامکی مبنی بر ترخیص خودرو دریافت کرده و به مراکز مربوطه مراجعه کنید. عدم دریافت پیامک ترخیص خودرو این روند را مشکلاتی همراه می‌کند.

ترخیص خودرو از پارکینگ پلیس چقدر هزینه در بر دارد؟

برای اینکه خودروی توقیف شده را از پارکینگ خارج کنید باید هزینه‌هایی را انجام دهید. در برخی از اوقات این هزینه‌ها آنقدر زیاد می‌شود که مالک خودرو از ترخیص ماشین منصرف می‌شود. هزینه‌های لازم برای ترخیص خودرو از پارکینگ عبارتند از:

  • تمام جریمه‌هایی که تا روز توقیف خودرو پرداخت نشده است را باید پرداخت نمود. این جریمه‌ها به نام خلافی خودرو نیز شناخته می‌شوند.
  • هزینه یدک کشی و انتقال خودرو به پارکینگ نیز بر عهده مالک ماشین بوده و باید پرداخت شود.
  • هزینه توقف خودرو در پارکینگ پلیس نیز باید قبل ار ترخیص توسط مالک خودرو انجام گیرد. این هزینه‌ها از شبی ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغیر می‌باشد.
  • عوارض شهرداری نز از دیگر هزینه‌های لازم برای ترخیص خودرو به شمار می‌رود. این عوارض عموما به صورت سالانه و از طرف مالک به حساب شهرداری واریز می‌شود.

بعد از پرداخت تمام این هزینه‌ها می‌توانید جهت ترخیص نمودن ماشین خود از پارکینگ پلیس اقدام نمایید.

ترخیص خودرو از پارکینگ چه مراحلی دارد؟

گفتیم که توقف خودرو در پارکینگ پلیس در ازای هر روز هزینه‌بردار است. پس باید نسبت به ترخیص ماشین در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام داد. همچین تا به پایان نرسیدن این مراحل با عدم دریافت پیامک ترخیص خودرو مواجه خواهیم بود. طی این پروسه از طریق مراحل مختلفی امکان پذیر است که در این بخش اشاره خواهیم کرد:

۱- در گام اول باید با پلیس تماس گرفته تا از محل پارکینگی که خودرو به آن منتقل شده آگاه شوید. این کار را از طریق ارسال پیامک به شماره‌ی ۳۰۰۰۵۳۵۳ نیز می‌توانید انجام دهید.

۲- در مرحله بعد مالک خودرو باید با در دست داشتن مدارک هویتی خود و مدارک خودرو به دفاتر پلیس مراجعه نماید. در این دفاتر هزینه‌های ذکر شده در بخش‌های قبلی باید پرداخت و تسویه گردد.

۳- بعد از گذشت ۲۴ ساعت از مرحله دوم کار با در دست داشتن مدارک مورد نیاز باید به پارکینگ مورد نظر مراجعه شود. برگه توقف خودرو در پارکینگ در این گام از پروسه دریافت می‌شود.

۴- با برگه‌ای که از پارکینگ برای توقف خودرو دریافت شده باید به ستاد ترخیص خودرو مراجعه کنید. در این ستاد نامه ترخیص خودرو به شما داده می‌شود. در نهایت نیز برای ترخیص خودرو به پارکینگ مراجعه کرده و ماشین خود را تحویل می‌گیرید.

منظور از پیامک ترخیص خودرو چیست؟

اشاره کردیم که عدم دریافت پیامک ترخیص خودرو در این پروسه دردسرساز می‌شود. اما منظور از پیامک ترخیص خودرو دقیقا چیست؟! بسیاری از افراد به طور دقیق نمی‌دانند که این پیامک چیست و با چه هدفی برای مالک خودرو ارسال می‌شود. این پیامک از طرف پلیس یا سازمان‌های مربوطه به مالک خودرو ارسال خواهد شد. بعد از دریافت این پیامک باید برای ترخیص خودروی خود به پارکینگ ذکر شده در متن آن مراجعه کنید. گاهی این پیامک از طرف گمرک نیز به افراد ارسال می‌شود. این پیامک نشان دهنده مهیا بودن شرایط ترخیص خودرو از پارکینگ گمرک است. در شرایطی که ماشین توسط پلیس توقیف شده باشد  مراتب از طریق یک پیامک به مالک اطلاع داده می‌شود. این پیامک قبل از پیامک ترخیص خودرو به شماره همراه مالک خودرو ارسال می‌گردد. در ادامه درباره دلایل عدم ارسال این پیامک به شماره همراه مالک خودرو شرح خواهیم داد.

دلایل عدم دریافت پیامک ترخیص خودرو:

دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند منتهی به عدم دریافت پیامک جهت ترخیص خودرو گردد. این دلایل در این بخش از مقاله استوک یدک شرح داده شده است.

۱- وجود مشکل در سامانه ارسال پیامک:

اگر سامانه‌ی ارسال پیامک با اختلال مواجه شده باشد پیامکی دریافت نخواهید کرد. چنین مشکلاتی معمولا از طرف پلیس یا سازمان ذی‌ربط اعلام می‌شود.

۲- ثبت اشتباه شماره همراه:

گاهی در سامانه احراز نشانی مالک خودرو سهوا شماره همراه خود را اشتباه درج می‌کند. این مورد نیز می‌تواتند منجر به عدم دریافت پیامک مذکور گردد. در واقع در این حالت پیامک از طرف پلیس یا گمرک به شماره‌ی اشتباهی ارسال می‌شود.

برای برطرف کردن این مشکلات اول با سازمان مربوطه یا پلیس راهور تماس بگیرید. سپس نسبت به بررسی شماره‌ تلفنی که در سامانه احراز هویت و نشانی داده‌اید اقدام کنید. با این پیگیری‌ها هم علت عدم دریافت پیامک و هم وضعیت ترخیص خودرو را متوجه می‌شوید.

کلام پایانی:

برای ترخیص خودرو از پارکینگ پلیس یا گمرک پیامکی به مالک ارسال می‌شود. در این پیامک ضمن درج اطلاعات ماشین ترخیص قانونی خودرو نیز به مالک اعلام می‌شود. عدم دریافت پیامک ترخیص خودرو گاهی مالکین را دچار سردرگمی می‌کند. با بررسی علل عدم دریافت و رفع ایرادات موجود می‌توان پروسه ترخیص را سرعت بخشید.

بیشتر بدانید : 

 

به این مطلب امتیاز دهید
بیشتر بخوانید :  علت روشن نشدن کولر ماشین