وبلاگ
۹ مرداد ۱۴۰۱

روش های کاهش مصرف سوخت

روش های کاهش مصرف سوخت

حتی اگر می‌دانیم که موتورها برای کار کردن به سوخت نیاز دارند، این بدان معنا نیست که نمی‌ توانید تغییرات کوچکی ایجاد کنید تا به شما در صرفه‌ جویی در مصرف سوخت کمک کند. در این مقاله به بررسی روش های کاهش مصرف سوخت می پردازیم.

  • فقط در صورت نیاز رانندگی کنید. موثرترین راه برای کاهش مصرف سوخت این است که ماشین خود را کمتر رانندگی کنید. ماشین خود را فقط زمانی که واقعاً نیاز دارید رانندگی کنید. اگر فقط باید چند بلوک سفر کنید، پیاده روی یا حتی دوچرخه سواری را در نظر بگیرید. نه تنها در پمپ صرفه جویی می کنید، بلکه ورزش مطمئناً برای شما مفید خواهد بود. آیا رانندگی اجتناب ناپذیر است؟ برای ترکیب سفرها برنامه ریزی کنید. ممکن است در این فرآیند هم گاز و هم در استرس صرفه جویی کنید.
  • از ثابت روشن نگه داشتن خودرو خودداری کنید. هنگامی که نیاز به رانندگی با ماشین خود دارید، اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان خودروی شما بیهوده روشن نباشد. هنگامی که ماشین شما در حال حرکت است، اما حرکت نمی کند، شما در واقع ۰ مایل در هر گالن می گیرید. بنابراین اگر ماشین شما بیش از یک دقیقه یا بیشتر ثابت می ماند، در صورت ایمن بودن این کار، موتور را خاموش کنید.
  • به طور پیوسته شتاب بگیرید و ترمز کنید. در حین رانندگی، همیشه فشار ثابت و ثابتی به پدال گاز خودروی خود وارد کنید. پای سنگین همیشه باعث کاهش مسافت پیموده شده بنزین و مصرف ضعیف سوخت می شود. رانندگی با ماشین توربوشارژ؟ سعی کنید احساس بهتری ایجاد کنید تا از فعال شدن بی مورد توربو جلوگیری کنید.
  • سعی کنید با سرعت مجاز یا نزدیک به آن رانندگی کنید. سرعت بهینه سفر برای هر خودروی ساخت و مدلی متفاوت است. با این حال، هر چه سریعتر رانندگی کنید، مسافت پیموده شده بنزین و مصرف سوخت شما بدتر خواهد بود. برای حفظ سرعت رانندگی ایمن با همان سرعتی که نیاز دارید رانندگی کنید.

  • شتاب گیری و ترمز مداوم فقط باعث هدر رفتن سوخت و کاهش مصرف سوخت خودرو شما می شود. بنابراین، در صورت امکان، از این کار خودداری کنید و از سوزاندن سوخت اضافی جلوگیری نمایید. این به کمی تمرین نیاز دارد، اما می تواند یک راه عالی برای افزایش مصرف سوخت خودرو شما باشد.
  • از کروز کنترل در بزرگراه استفاده کنید. کروز کنترل به این معنی است که ماشین شما با سرعت ثابت حرکت می کند. کنترل شتاب میزان کار موتور شما را کاهش می دهد و بنابراین بنزین کمتری مصرف می کند. با فرض اینکه انجام این کار با توجه به شرایط رانندگی ایمن است، استفاده از کروز کنترل را برای صرفه جویی در مصرف بنزین در نظر بگیرید.
  • کشش ماشین خود را کم کنید. آیا در اطراف شهر یا در بزرگراه با جعبه سقف یا باربری رانندگی می کنید در حالی که مجبور نیستید؟ این یک شرط مطمئن است که با کشیدن غیرضروری از ارقام مصرف سوخت خود کم کنید. این نوع لوازم جانبی می توانند تاثیر زیادی بر آیرودینامیک خودروی شما داشته باشند.
  • پنجره ها را بسته نگه دارید. پایین نگه داشتن شیشه ها در حین رانندگی مقاومت بیشتری در برابر کشش و باد برای خودرو شما ایجاد می کند. اگر با سرعت کمتر از ۳۵ مایل در ساعت رانندگی می کنید، معمولاً پایین نگه داشتن شیشه ها مشکلی ندارد. با این حال، در سرعت های بالاتر، برای کاهش کشش و بهبود مصرف سوخت، باید شیشه ها را بالا نگه دارید.
  • تهویه مطبوع را به حداقل برسانید. البته زمانی وجود خواهد داشت که گرمای تابستان باعث می شود از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنید. با این حال، در صورت امکان، از AC در حد اعتدال استفاده کنید. از طرف دیگر، تنظیمات منظم فن وسیله نقلیه شما می تواند تهویه را برای شما فراهم کند تا راحت باشید.
  • فیلترهای هوای کثیف را تعویض کنید. فیلترهای هوای کثیف موتور شما را مجبور می کند بسیار سخت تر از آنچه که باید کار کند و در نتیجه مصرف سوخت کمتری دارد. بنابراین، مطمئن شوید که توصیه سازنده را برای تعویض دوره ای فیلتر هوا دنبال می کنید. فیلتر هوای تمیز به موتور شما امکان می دهد کارآمدتر عمل کند و همچنین به شما در صرفه جویی در هزینه پمپ کمک می کند.
  • باد لاستیک را مناسب نگه دارید. دفترچه راهنمای مالک خودرو خود را بررسی کنید و همیشه اطمینان حاصل کنید که لاستیک های شما تا سطح فشار هوای مناسب باد شده اند. باد کردن نادرست لاستیک ها می تواند در برخی موارد مصرف سوخت خودروی شما را تا پنج درصد کاهش دهد. مطمئن نیستید از چه فشاری استفاده کنید؟ به جای رتبه بندی PSI روی دیواره جانبی لاستیک، صفحه مهر شده روی درب سمت راننده خود را بررسی کنید. پمپ بنزین محلی شما احتمالاً یک پمپ هوا دارد که اگر مشتری پولی هستید می توانید از آن استفاده کنید. قبل از خرید یک فشار سنج ارزان قیمت را در نظر بگیرید.

  • کاهش وزن در خودرو. وسایل غیر ضروری در صندوق عقب خودرو یا سایر قسمت های خودرو را از بین ببرید. به ازای هر ۱۰۰ پوند وزن در وسیله نقلیه، مصرف سوخت خودروی شما حدود یک یا دو درصد کاهش می یابد. با اطمینان از اینکه وسیله نقلیه شما تا حد امکان سبک باقی می ماند، می توانید مصرف سوخت وسیله نقلیه خود را بهبود بخشیده و در قبض سوخت خود صرفه جویی کنید.

مشکلات تعمیر و نگهداری که باعث افزایش بیش از اندازه سوخت می شوند‌

اغلب اوقات، مشکلاتی در خودروی شما وجود دارد که باعث می شود مسافت پیموده شده بنزین را کاهش دهید. پنج مسئله کلیدی وجود دارد که می توانید مکانیک خود را برای رفع مشکل مسافت پیموده شده خود بررسی کنید. این مسائل ناشی از:

  • شمع های قدیمی
  • گرفتگی فیلترهای هوا
  • سنسورهای اکسیژن بد
  • مشکلات سیستم تزریق سوخت
  • وضعیت بد لاستیک

این مشکلات در مجموع می‌توانند بزرگترین دلیل ترکیبی برای اینکه چرا خودروی شما سوخت زیادی مصرف می‌کند، در حالی که مسافت دوری را از بین نمی‌برد. فیلترهای هوا بسیار مهم هستند زیرا گرفتگی فیلترهای هوا می تواند مسافت پیموده شده گاز را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. لاستیک‌ ها کار ساده‌ ای هستند که می‌ توانید خودتان انجام دهید.

بیشتر بخوانید :  عیب یابی سیستم برق بی ام و

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

استوک یدک اولین و  قدیمی ترین وارد کننده انواع قطعات ماشین های خارجی

5/5 - (1 امتیاز)