وبلاگ
۲۵ خرداد ۱۴۰۱

GPS خودرو چیست؟

ردیاب‌های سیستم موقعیت‌ یابی جهانی (GPS) دستگاه‌ های قابل حملی هستند که به والدین و صاحبان وسایل نقلیه اجازه می‌ دهند ماشین‌ ها و کامیون‌ های خود را نظارت و ردیابی کنند. ردیاب‌ های جی‌ پی‌ اس برای خودروها می‌ توانند داده‌ هایی مربوط به سرعت و مکان آنی را ارائه دهند، در حالی که گزینه‌ های ارزان‌ تر این اطلاعات را برای استفاده بعدی ثبت می‌ کنند. با برخی از ردیاب‌ های خودروی GPS، می‌ توانید هشدارهایی را تنظیم کنید تا زمانی که راننده سرعت می‌ گیرد یا از منطقه خاصی منحرف می‌ شود، خاموش شود.

ردیابی GPS چگونه کار می کند؟

ردیابی GPS از شبکه ای از ماهواره ها برای تعیین مکان دستگاهی که برای این منظور طراحی شده است استفاده می کند. ایده اصلی این است که یک ردیاب GPS برای تعیین موقعیت فیزیکی خود بر اساس فاصله آن از سه ماهواره GPS از سه لایه استفاده می کند. این همان فناوری است که توسط یک سیستم ناوبری قابل حمل یا داخل خودرو استفاده می شود.

تفاوت بین ردیاب GPS و سیستم ناوبری خودرو در این است که سیستم ناوبری موقعیت و مسیرهای رانندگی شما را در اختیار شما قرار می دهد. در مقابل، یک ردیاب یا عادات رانندگی شما را ثبت می کند یا موقعیت مکانی خود را در زمان واقعی پخش می کند.

هنگامی که یک ردیاب GPS برای یک خودرو می تواند موقعیت مکانی خود را پخش کند، معمولاً از همان فناوری استفاده می کند که تلفن همراه شما برای برقراری تماس یا اتصال به اینترنت استفاده می کند. بنابراین، برخی از ردیاب‌ های خودروی GPS به هزینه اشتراک ماهانه نیاز دارند.

دستگاه های ردیاب خودرو برای چه مواردی استفاده می شوند؟

هدف اصلی یک دستگاه ردیاب اتومبیل GPS این است که همیشه به شما اطلاع دهد که وسیله نقلیه شما کجاست و سناریوهای زیادی وجود دارد که می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر ماشین شما دزدیده شد اما یک ردیاب نصب کرده بودید، می توانید مکان آن را به پلیس اطلاع دهید.

ردیاب‌ های جی‌ پی‌ اس برای خودروها نیز در شکاف بین فرزندپروری آزاد و فرزندپروری معتبر قرار می‌ گیرند. با ردیاب مناسبی که در ماشین نوجوانتان نصب شده است، می‌ توانید موقعیت مکانی او را به‌طور بی‌ درنگ پیدا کنید یا رکوردی از جایی که در آنجا بوده‌اند، زمانی که آنجا بوده‌ اند و اینکه آیا محدودیت سرعت را شکسته‌ اند را مشاهده کنید.

دستگاه های ردیاب خودرو برای صاحبان ناوگان بزرگ خودرو یا کامیون نیز مفید است. برخی از این فناوری برای بررسی مکان وسایل نقلیه خود در هر زمان معین برای هماهنگی بهتر عملیات روزانه استفاده می کنند. در مقابل، دیگران بیشتر علاقه مند به پیگیری مسافت پیموده شده برای حسابداری یا بازپرداخت هستند.

با این حال، یک جنبه تاریک برای ردیاب GPS خودرو وجود دارد. برخی ممکن است بدون اطلاع مالک خودرو از آنها برای ردیابی مکان و زمان حرکت وسیله نقلیه استفاده کنند. اگر مشکوک به این موضوع هستید، می توانید یک ردیاب GPS را که در وسیله نقلیه شما پنهان شده است پیدا کنید.

اگر می توانید موقعیتی را در نظر بگیرید که ممکن است بخواهید بدانید ماشین شما کجا بوده یا کجا بوده است، ممکن است به یک ردیاب ماشین GPS نیاز داشته باشید. تنها نکته این است که بیشتر این ردیاب‌ ها به خدمات سلولی نیاز دارند تا داده‌های موقعیت مکانی را در زمان واقعی به شما ارائه دهند.

چگونه از ردیاب ماشین GPS استفاده می کنید؟

استفاده از ردیاب جی پی اس در ماشین شما معمولاً آسان است، اما این روند از یک دستگاه به دستگاه دیگر کمی متفاوت است. تفاوت اصلی منبع تغذیه است، اما تغییرات کافی وجود دارد که هنوز هم ایده خوبی است که ابتدا دفترچه راهنما را بررسی کنید.

برخی از ردیاب‌ های GPS برای وصل شدن به کانکتور تشخیصی آنبورد (OBD-II) طراحی شده‌ اند که معمولاً در زیر داشبورد نزدیک پاهای راننده قرار دارد. مزیت در اینجا این است که این ردیاب ها مستقیماً از کانکتور تشخیصی تغذیه می کنند که استفاده از آن بسیار آسان است. اگر تا به حال از کدخوان یا ابزار اسکن استفاده کرده اید، استفاده از این نوع ردیاب بسیار آسان است.

سایر ردیاب‌های خودرو به گونه‌ای طراحی شده‌ اند که به فندک یا سوکت لوازم جانبی وصل می‌شوند و محل نصب آنها را محدود می‌ کنند. نصب و استفاده از این ردیاب‌ ها آسان است، اما برخی از آن‌ ها وقتی که رانندگی نمی‌ کنید، انرژی را از باتری می‌ گیرند. در این صورت، باید ردیاب را از برق بکشید تا از خراب شدن باتری خودرو جلوگیری کنید.

محتاط‌ ترین ردیاب‌ های جی‌ پی‌ اس خودرو با باتری کار می‌ کنند، به این معنی که می‌ توان آن‌ ها را تقریباً در هر مکانی نصب کرد. از آنجایی که منبع تغذیه خارجی وجود ندارد، این نوع ردیاب باید به طور دوره ای برداشته و شارژ شود، در غیر این صورت کار نمی کند.

هنگامی که یک ردیاب GPS در وسیله نقلیه خود نصب کردید، می توانید از نرم افزار روی رایانه، تلفن یا تبلت خود برای مشاهده موقعیت مکانی آن در زمان واقعی استفاده کنید.

آیا ردیاب های GPS برای اتومبیل ها قانونی هستند؟

در حالی که تمام استفاده‌ های ذکر شده در بالا در اکثر حوزه‌های قضایی قانونی است، برخی شرایط وجود دارد که استفاده از دستگاه ردیاب خودرو می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند. در صورت شک و تردید، برای مشاوره حقوقی در مورد موضوع با یک وکیل تماس بگیرید.

قانون کلی این است که اگر ماشین شما است، می توانید آن را ردیابی کنید. این امر هم برای وسایل نقلیه خصوصی و هم برای وسایل نقلیه ای که یک شرکت در اختیار دارد صادق است. بنابراین اگر می‌خواهید فرزند خردسال خود را پیگیری کنید یا در طول ساعات کاری از کارمندان خود مطلع شوید، به طور کلی در این مورد هستید.

اگر مالک خودرو نیستید، معمولاً نصب ردیاب غیرقانونی است. برای پلیس استثنائاتی وجود دارد، مشروط بر اینکه آنها ابتدا یک حکم دریافت کنند و بازرسان خصوصی که تحت دستورات صاحب وسیله نقلیه کار می کنند. در اکثر شرایط دیگر غیرقانونی است، و برخی از حوزه‌ های قضایی قوانینی برای تعقیب سایبری دارند که به طور خاص به ردیاب‌ های خودرو GPS می‌ پردازد.

بیشتر بخوانید :  سیستم ترمز خودرو

در حالی که می‌ توانید از ردیاب‌ های جی‌ پی‌ اس برای خودروها برای جاسوسی از مردم استفاده کنید، اما استفاده‌ های قانونی کمتر از آن علامت است. اگر نگرانی دارید، از یک متخصص مشاوره حقوقی بخواهید. حتی در ردیابی یک راننده نوجوان یا یک کارمند، اهداف اصلی به جای جاسوسی، ایمنی، مسئولیت پذیری و کارایی است.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید