وبلاگ
۲۳ خرداد ۱۴۰۱

علائم خرابی استارت پراید

همه ما به خوبی می دانیم که یکی از قطعات اصلی در هر خودرویی، استارت خودرو است. وظیفه اصلی استارت خودرو، راه اندازی و روشن کردن خودرو است. استارت ها همان هندل های قدیمی هستند که امروزه پیشرفته تر شدند و اگر خودرویی استارتر نداشته باشد، روشن کردن آن کار غیرقابل انجامی به نظر می رسد.

خیلی از اوقات ممکن است که استارت خودرو شما با مشکل مواجه شود و کارایی خود را نداشته باشد. اگر چنین اتفاقی بیافتد، شما در روشن کردن خودرو خود دچار مشکل می شوید و حتی ممکن است که نتوانید خودروی خود را روشن کنید. بدیهی است که از کار افتادن قطعه استارت خودرو مشکلات زیادی را برای هر راننده ای، چه حرفه ای چه تازه کار، به وجود می آورد. از طرفی دیگر، خرابی استارت خودرو مسئله ای است که معمولا در خودروهای پراید رخ می دهد. به همین دلیل ما در این مقاله سعی کرده ایم تا به بررسی علائم خرابی استارت پراید بپردازیم.

علائم خرابی استارت پراید

علائم خرابی استارت پراید

همانطور که بیان کردیم، استارت خودرو یک قطعه بسیار مهم در خودرو است که اگر این قظعه با مشکل رو به رو شود، راننده خودرو با مشکلات بسیاری از جمله عدم روشن شدن خودرو ممکن است رو به رو شود. در برخی از شرایط، در صورت خرابی استارت خودرو، برای روشن کردن خودرو و راه انداختن آن باید خودرو را هل داد که این هل دادن اگر به دفعات انجام شود آسیب های مختلفی به خودرو وارد می کند.

البته روشن نشدن خودرو به درستی تنها به خاطر خرابی استارت خودرو رخ نمی دهد و خرابی قطعات مختلفی می تواند منجر به روشن نشدن خودرو شود. به طور مثال، اگر باتری خودرو شما خالی شده باشد، خودرو شما روشن نخواهد شد که این مسئله هیچ ارتباطی به خرابی استارت خودرو ندارد.

از آن جا که روشن نشدن خودرو همیشه به خاطر خرابی استارت خودرو رخ نمی دهد، عیب یابی استارت خودرو و شناسایی علائم خرابی آن می تواند در شرایط مختلف به رانندگان خودرو ها مخصوصا رانندگان خودروهای پراید کمک کند. ما در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی علائم خرابی استارت پراید، عوامل و دلایل خرابی استارت پراید را نیز بررسی کنیم.

علائم خرابی زغال استارت پراید

یکی از دلایل درست کار نکردن استارت خودرو پراید، خرابی زغال استارت است. در این بخش علائم خرابی زغال استارت پراید را بررسی می کنیم.

  • خرابی بدنه اتصال: ممکن است مشکلی در اتصال بدنه بین بالشتک متصل به زغال استارت و بدنه استارت به وجود آمده باشد. تمام شدن: تمام شدن زغال استارت یکی از مشکلاتی است که ممکن است به وجود آمده باشد.
  • قطع اتصال بین زغال استارت با بالشتک های استارت کثیف شدن: ممکن است زغال های استارت کثیف شده باشد و همین امر موجب خرابی زغال استارت شده باشد.
  • کثیف بودن اتصالات زغال استارت: ممکن است علت خرابی زغال استارت، کثیف بودن و یا خراب بودن اتصالات بین زغال و بدنه و پیچ های استارت باشد.
  • چسبندگی: ممکن است اشکال ایجاد شده به علت چسبیدن زغال به بدنه یا سایر بخش های استارت باشد.
  • نچرخیدن استارت بعد از اتصال مستقیم: گاهی اوقات بعد از باز شدن استارت و متصل شدن مستقیم آن به باطری باز هم استارت کار نمی کند. این نیز یکی دیگر از علائم خرابی استارت خودرو است.

علائم خرابی زغال استارت پراید

  • خراب شدن یا شکستن: برخی مواقع با بستن درپوش استارت، زغال ها می شکنند و یا سیمی که به زعال ها متصل است خراب و یا قطع می شود.
  • اتصالی: گاهی اوقات با اتصالی کردن استارت، زغال ها آسیب می بینند که این هم یکی دیگر از علائم خرابی استارت خودرو می باشد.
  • کارکرد بالا و عدم تعویض زغال های استارت: در صورتی که زمان زیادی از تعویض زغال ها گذاشته باشد و اقدام به تعویض مجدد آن ها نکنید زغال ها خراب می شوند. به طور کلی گفته می شود که بعد از هر صد هزار کیلومتر باید زغال های استارت را تعویض کنید.
  • جدا شدن سیم ها: یکی دیگر از علائم خرابی زغال استارت خودرو، جدا شدن اتصال سیم ها از زغال های استارت خودرو است.

علائم خرابی رله استارت خودرو

همانطور که بیان کردیم، یکی از دلایل خرابی استارت خودرو پراید، خرابی زغال آن است که در بخش بالا عواملی که ممکن است باعث خرابی زغال استارت خودرو پراید شود را به طور کامل بررسی کنیم. حال علاوه بر زغال استارت، رله استارت هم در خرابی استارت پراید تاثیرگذار است.

رله استارت قطعه ای است که برق را از باتری به آهنربای استارت می رساند. شرط اصلی برای چرخیدن استارت، فعال بودن رله استارت است. با وجود این که طول عمر رله استارت خودروها بسیار بالا است اما بعضی اوقات مسائلی چون حرارت، گرد و خاک و مواردی از این قبیل ممکن است باعث خرابی رله استارت خودروها شوند. در زیر لیستی از علائم خرابی رله استارت خودرو تهیه کرده ایم:

خودرو بعد از استارت زدن روشن نمی شود:

اگر چنین اتفاقی برای خودروی پراید شما رخ داد، مطمئن باشید که رله استارت شما دچار مشکل شده است. خیلی از اوقات ممکن است که شما سوئیچ را می چرخانید و خودرو روشن نمی شود. در این مواقع باید رله استارت خودرو خود را به تعمیرکار نشان دهید. در این مواقع معمولا هنگام استارت زدن صدای تق تق نیز شنیده می شود.

علائم خرابی رله استارت خودرو

بعد از روشن شدن خودرو، استارت قطع نمی شود:

یکی دیگر از علائم خرابی رله استارت در خودروهای پراید این است که زمانی که موتور خودرو روشن می شود و شما استارت را رها می کنید، مدار استارت قطع نمی شود. چنین اتفاقی زمانی رخ می دهد که رله استارت شما خراب شده باشد.

شنیده شدن صدای تق تق هنگام استارت زدن:

هر زمان با صدای تق تق هنگام استارت زدن رو به رو شدید، بدون شک مشکلی برای رله استارت شما اتفاق افتاده است یا عمر آن به پایان رسیده است.

وجود مشکل به صورت متناوب در روشن شدن خودرو:

گاهی پیش می آید که خودرو با تلاش اول روشن نمی شود اما با تلاش دوباره روشن می شود. این می تواند یکی از علائم خرابی رله استارت خودرو باشد.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

بیشتر بخوانید :  تعمیر کامپیوتر گیربکس

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

 

5/5 - (1 امتیاز)