وبلاگ
۲۱ خرداد ۱۴۰۱

آیا کولر ماشین، باتری را خراب می‌کند؟

کولر ماشین

اختراع کولر بر روی خودروها یکی از نوآوری های اساسی در تاریخ خودرو است. کولر خودرو به راحتی و آسایش خودرو می‌ افزاید و رانندگی ماشین شما را در مقایسه با ماشین‌ هایی که کولر خودرو ندارند، بی‌ نهایت بهتر می‌ کند. اما سوالی که برای خیلی ها به وجود می آید این است که کولر خودروی شما چقدر می تواند متناسب با باتری خودرو شما کار کند؟ ما در این مقاله قصد داریم تا بررسی کنیم که آیا کولر ماشین، باتری خودرو را خراب می کند یا خیر.

باتری ماشین شما می‌تواند حدود ۲۸ تا ۳۰ دقیقه به شما تهویه هوا بدهد در حالی که موتور ماشین شما خاموش است. این در مورد باتری ۴۰ آمپر ساعتی که استاندارد صنعتی است صادق است. برای استفاده طولانی‌ تر از کولر خودرو، باتری را انتخاب کنید که دارای آمپر ساعت بالا باشد. اما ما توصیه نمی کنیم از کولر خودرو فقط از طریق باتری ماشین خود استفاده کنید.

مایلید در مورد اینکه باتری شما چه مدت می تواند AC کار کند بیشتر بدانید؟ به خواندن ادامه دهید زیرا ما قصد داریم در مورد موضوعات بیشتری مانند روشن و خاموش کردن موتور در حین روشن بودن کولر خودرو، خوابیدن در ماشین در حالی که کولر روشن است، روشی برای جلوگیری از خالی شدن باتری خودرو و بسیاری از نکات مفید دیگر که می تواند به شما کمک کند، توضیح دهیم.

آیا کولر ماشین، باتری را خراب می‌کند؟

چرا استفاده از باتری خودرو زمانی که موتور خاموش است برای به کار انداختن کولر خودرو اشتباه است؟

ابتدا باید توضیح دهیم که تهویه مطبوع خودرو چگونه کار می کند. به طور کلی، سیستم AC برای همه ماشین‌ ها یکسان عمل می‌ کند و برای همه سیستم‌ های خنک‌ کننده، چه AC معمولی یا یخچال، همه آنها از مبرد استفاده می‌ کنند.

وظیفه اصلی باتری شما در اصل ذخیره انرژی برای ماشین شما برای کمک به روشن شدن موتور است. این به عنوان منبع انرژی برای وسیله نقلیه شما در حالی که موتور خاموش است عمل می کند. پس از استارت زدن، ماشین شما تمام توان خود را از موتور می گیرد.

موتور تا زمانی که روشن است، نیروی مورد نیاز خودروی شما را تولید و تامین می کند. موتور نیروی خود را از سوختی که در خودروی شما می ریزید می گیرد. دینام ماشین شما که بخشی از موتور شما است، قطعه ای است که مسئول تبدیل بخشی از نیروی ایجاد شده توسط موتور شما برای راه اندازی تمام وسایل الکترونیکی شما در ماشین است. این ها چراغ های شما و سیستم کنترل آب و هوا AC شما هستند.

به همین دلیل است که خوب نیست AC خود را در حالی که موتور شما کار نمی کند روشن کنید، زیرا انرژی باتری شما را مصرف می کند که برای چنین استفاده ای ساخته نشده است. باتری خالی ماشین شما را روشن نمی کند. اگر شما یک گیربکس اتوماتیک دارید که تقریباً در همه ماشین های امروزی وجود دارد، این یک مشکل بزرگتر خواهد بود زیرا نمی توانید از روش های جایگزین مانند فشار دادن آن استفاده کنید. شما باید با وسیله نقلیه دیگری استارت بزنید یا برای نجات با یدک کش تماس بگیرید.

در صورتی که به دلیل شارژ باتری نتوانید از خودروی خود استفاده کنید، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. همانطور که می گویند مراقب ماشین خود باشید و ماشین شما از شما مراقبت خواهد کرد و این یکی از مصادیق مراقبت از آن است. بنابراین از روشن کردن AC خود بدون روشن شدن موتور خودرو خودداری کنید.

چرا استفاده از باتری خودرو زمانی که موتور خاموش است برای به کار انداختن کولر خودرو اشتباه است؟

آیا روشن کردن خودرو در حالی که AC روشن است اشتباه است؟

در مقایسه با موتورهای قدیمی، موتورهای مدرن اکنون در انتقال نیرو و حفظ نیروی لازم برای خودروی شما بهتر عمل می کنند. راه اندازی موتور در حالی که AC روشن است اکنون برای موتور امکان پذیر است و به همین دلیل آسان تر است، اما همچنان باید از آن اجتناب کنید.

این عمل باعث استفاده غیر ضروری از نیروی اضافی برای روشن شدن ماشین شما می شود و می تواند باتری ماشین شما را سریع تر از طول عمر مورد انتظارش خالی کند. این همچنین به موتور و دینام شما فشار بیشتری وارد می کند. تکرار مکرر این کار می تواند باعث آسیب به موتور شما شود.

آیا خاموش کردن ماشین در حالی که AC روشن است اشتباه است؟

در طول سال‌ ها، این تصور اشتباه بوده است که خاموش کردن ماشین در حالی که AC شما روشن است باعث آسیب به موتور شما می‌ شود. وقتی موتور خود را خاموش می کنید، برق کل وسیله نقلیه را به طور کامل قطع می کنید، این به هیچ وجه روی موتور تأثیر نمی گذارد، بنابراین ایمن است.

اما ما همچنان به شما توصیه می کنیم که همیشه هنگام خاموش کردن ماشین خود AC خود را خاموش کنید. این به این دلیل است که شما در معرض خطر فراموشی خاموش کردن آن قبل از راه‌اندازی دفعه بعد هستید. ایجاد این عادت به حفظ باتری و موتور ماشین شما برای مدت طولانی تری کمک می کند.

یکی دیگر از اشتباهات تخلیه باتری این است که چراغ های خودروی خود را در حالی که موتور خاموش است روشن کنید. حتی در برخی از وسایل نقلیه مدرن، اگر چراغ‌ های شما باز هستند، حتی پس از خاموش کردن موتور همچنان روشن خواهند بود. این کار انرژی باتری شما را مصرف می کند، بنابراین فراموش نکنید که چراغ های خود را خاموش کنید.

آیا خاموش کردن ماشین در حالی که AC روشن است اشتباه است؟

آیا خوابیدن در ماشین زمانی که کولر روشن است، درست است؟

شما همیشه می توانید در ماشین خود بخوابید. اما خوابیدن در ماشین در حالی که AC روشن است به طور بالقوه می تواند بسیار خطرناک باشد و حتی باعث مرگ در اثر مسمومیت با مونوکسید کربن شود. مسمومیت با مونوکسید کربن زمانی اتفاق می افتد که مونوکسید کربن در جریان خون شما جمع شود.

این یک گاز بی رنگ، بی بو و بی مزه است که در اثر سوختن بنزین تولید می شود و به دلیل این ویژگی ها تشخیص آن دشوار است. به طور متوسط سالانه حداقل ۴۰۰ مرگ بر اثر این مسمومیت ثبت می شود.

بهترین راه برای کاهش چشمگیر احتمال وقوع چنین اتفاقی برای شما این است که شیشه های خود را به اندازه ای پایین بیاورید که تهویه طبیعی در ماشین شما وارد شود. یک فضای کوچک در هر پنجره کافی است زیرا بزرگتر می تواند یک خطر امنیتی باشد.

بیشتر بخوانید :  مشخصات و قیمت تیگو 7 بررسی تخصصی

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید