وبلاگ
۱۱ خرداد ۱۴۰۱

محبوب‌ترین رنگ‌های بدنه‌ی خودرو در بازار جهانی

بر اساس یک بررسی سالانه معتبر از روند رنگ های بدنه خودرو در بازار جهانی، رنگ سفید برای نهمین سال متوالی بیشترین رنگ به کار رفته در بدنه خودروها در بازار جهانی معرفی شد. طبق آمار به دست آمده، رنگ بدنه ۳۸ درصد از خودروهای تولید شده سفید، ۱۹ درصد مشکی، ۱۳ درصد خاکستری و ۱۰ درصد نقره ای برآورد شده است.

در آمریکای شمالی این آمار کمی متفاوت است. طبق آماری که از محبوبیت رنگ های بنده خودرو در بازار جهانی به دست آمده است، رنگ بدنه ۲۹ درصد خودروهای تولید شده سفید، ۱۹ درصد مشکی، ۱۷ درصد خاکستری و ۱۱ درصد نقره ای برآورد شده است. البته رنگ سفید در همه کشور ها محبوب ترین رنگ بدنه خودرو محسوب نمی شود. در اروپا، محبوب ترین رنگ بدنه خودرو ها رنگ خاکستری با آمار ۲۴ درصد از خودروهای تولید شده است و رنگ سفید با ۲۳ درصد رتبه دوم را در اختیار دارد.

البته این آمار در گذشته متفاوت بود. تقریبا نزدیک به ۵۰ سال پیش، محبوب ترین رنگ بدنه خودرو در بازار جهانی آبی بود. تقریبا رنگ بدنه ۲۶ درصد از خودروهای تولید شده در بازار جهانی، آبی بود.

دلیل محبوبیت بعضی از رنگ های بدنه خودرو در بازار جهانی

دلیل آن که چرا یک رنگ خودرو در یک دوره بین خریداران خودرو از محبوبیت بالایی برخوردار است، ناشناخته است. اما می توان حدسیاتی برای آن که چرا یک رنگ بدنه خودرو محبوبیت زیادی نزد خریداران خودرو دارد، داشت. یکی از مدیران رنگ خودرو حدس می زند که رنگ های نقره ای و خاکستری منعکس کننده شیفتگی ما نسبت به فناوری است. این رنگ خاکستری شباهت زیادی به رنگ کروم برس خورده روی جلد لپ‌ تاپ یا گوشی‌ های هوشمند و سایر دستگاه‌ها دارد.

محبوب‌ترین رنگ‌های بدنه‌ی خودرو در بازار جهانی

به نظر می‌رسد رنگ‌های نقره‌ای و تکنو خاکستری نیز بر طراحی زاویه‌ دار و تند خودروهای اسپرت لوکس تأکید می‌ کنند. آنها حتی ممکن است کمی حس اسپرت به یک سدان خانوادگی بدهند.

همچنین خیلی از اوقات مردم خودروهایی با رنگ های خنثی را ترجیح می دهند. زیرا تمیز کردن بدنه این خودرو ها آسان تر است و کمتر احتمال دارد که به طور قابل توجهی کثیف شوند.

محبوب ترین رنگ های بدنه خودرو در بازار جهانی

در این بخش سعی کرده ایم تا محبوب ترین رنگ های بدنه خودرو در بازار جهانی را معرفی کنیم و به بررسی هر کدام به طور جداگانه و به طور کامل بپردازیم.

رنگ سفید

در سطح جهانی، خودروهای سفید ۳۵ درصد بازار را تشکیل می دهند و این رنگ در چین با ۵۰ درصد، در آفریقا با ۴۶ درصد و در آسیا و اقیانوسیه با ۴۱ درصد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در اروپا، محبوبیت رنگ سفید کمی کمتر از دیگر قاره ها است و این رنگ تنها ۲۹ درصد از بدنه خودروهای تولید شده را شامل می شود که این میزان ۸ درصد از رنگ خاکستری در این قاره کمتر است. اما به طور کل، رنگ سفید را می توان محبوب ترین رنگ بدنه خودرو در بازار جهانی دانست.

تحقیقات آکادمیک بسیار کمی در دسترس عموم در مورد معنای انتخاب رنگ وجود دارد، اما ما می‌توانیم بر اساس وبلاگ‌های روانشناسی رایج، منابع درمانی جایگزین و مجلات تزئینی خانه به یک نتیجه گیری در رابطه با دلیل محبوبیت رنگ سفید در بدنه خودروها در بازار جهانی برسیم.

دلیل محبوبیت بعضی از رنگ های بدنه خودرو در بازار جهانی

افرادی که رنگ سفید را دوست دارند معمولا افرادی آرام، مرتب و مثبت اندیش هستند. آنها می توانند محافظه کار باشند. همچنین معمولا این افراد نظم و سادگی را دوست دارند. سفید نماد خلوص، معصومیت و طراوت است. اگر می‌خواهید آرام، منظم و کنترل‌ شده دیده شوید، سفید رنگ خوبی برای بدنه خودرو شما است.

رنگ مشکی

مشکی با امتیاز محبوبیت جهانی ۱۸ درصد، که تنها نصف رنگ سفید است، دومین رنگ محبوب برای بدنه خودروها محسوب می شود. رنگ مشکی در اروپا با ۲۱ درصد، آمریکای شمالی، ژاپن و روسیه با ۲۰ درصد جزو یکی از محبوب ترین رنگ ها برای بدنه خودروها به شمار می آید. اما نکته جالب این است رنگ مشکی جزو یکی از منفور ترین رنگ ها برای بدنه خودرو در هند است. تنها ۳ درصد از خریداران خودرو، خودرویی با رنگ بدنه مشکی انتخاب می کنند. در قاره آفریقا هم این رنگ چندان محبوبیتی ندارد و تنها ۱۲ درصد از خریداران خودرو در این قاره، خودرویی با رنگ بدنه مشکی را خریداری می کنند.

رنگ مشکی با پرستیژ و قدرت، اراده و عزم همراه است. می تواند جذاب و شیک باشد، اما در عین حال مرموز و ترسناک باشد. مشکی رنگ خوبی برای افراد شرور، مدیران قدرت شکن و افرادی است که واقعاً رنگ سفید را دوست ندارند.

رنگ نقره ای

رنگ نقره ای نشان دهنده ثروت، فناوری و پیچیدگی است، بنابراین چندان جای تعجبی ندارد که این رنگ با امتیاز ۱۳ درصد رتبه سوم در بین محبوب ترین رنگ های بدنه خودرو در بازار جهانی را در اختیار دارد. این رنگ در هند هم یکی از محبوب ترین رنگ های بدنه خودرو محسوب می شود و ۳۰ درصد از خریداران خودرو در این کشور، خودرویی با رنگ بدنه نقره ای را برای خودروی خود انتخاب می کنند. رنگ نقره ای در آمریکای جنوبی با ۲۳ درصد و در روسیه با ۱۸ درصد نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.

دلیل محبوبیت بعضی از رنگ های بدنه خودرو در بازار جهانی

اما رنگ نقره ای در کشور چین چندان محبوب نیست و معمولا خودروها با این رنگ بدنه در این کشور با فروش خوبی رو به رو نمی شوند. این رنگ تنها ۷ درصد از بازار خودرو در این کشور را به خود اختصاص داده است.

رنگ خاکستری

با امتیاز جهانی ۱۰ درصد، رنگ خاکستری چهارمین رنگ محبوب برای بدنه خودروها در بازار جهانی محسوب می شود. در واقع از هر ده خریدار خودرو، یک نفر خودرویی با رنگ بدنه خاکستری خریداری می کند. این رنگ به ویژه در کره جنوبی از محبوبیت بالایی برخوردار است و رنگ بدنه ۱۷ درصد از خودروهای خریداری شده خاکستری است. رنگ خاکستری در آمریکای شمالی و مکزیک نیز با ۱۴ و ۱۵ درصد از محبوبیت بالایی برخوردار است.

رنگ خاکستری رنگی جدی و بی احساس است. این رنگ معمولا برای کسانی که از تعهد یا اظهارات قوی می ترسند رنگی محبوب قلمداد می شود. یکی از دلایل اصلی محبوبیت رنگ خاکستری این است که این رنگ کثیفی را زیاد نشان نمی دهد.

بیشتر بخوانید :  بهترین برند باتری ماشین را بشناسید

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

 

به این مطلب امتیاز دهید