وبلاگ
۷ خرداد ۱۴۰۱

بهترین راننده های فرمول یک جهان

بهترین راننده های فرمول یک جهان

تا سال ۲۰۲۱، ۷۷۰ راننده مسابقات فرمول ۱ وجود داشته است. مسابقه دادن در سراسر جهان برای کسب افتخار در مقابل میلیون ها نفر در هر هفته رویای هر راننده ای است که در یک مسابقه برنده شود. اقلیت کوچکی به این موفقیت دست می یابند، در حالی که رانندگان کمتری به باشگاه انحصاری قهرمان جهان خواهند رسید.

اما یک اقلیت کوچک تبدیل به افسانه می شوند. خواه شخصیت آنها در خارج از مسیر، استعداد در ماشین یا رقابت های حماسی باشد، تعدادی از رانندگان جایگاه خود را در کتاب های تاریخ تثبیت می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین راننده های فرمول یک جهان آشنا کنیم.

۵٫ جکی استوارت

ممکن است امروز این مسئله در F1 مسئله ای پیش پا افتاده به نظر برسد، اما جکی استوارت یکی از اولین رانندگانی بود که ثابت کرد مسابقات اتومبیل رانی می توانند و باید برای استانداردهای ایمنی بهتر تلاش کنند. استوارت به عنوان یک قهرمان سه گانه و نیروی مسلط در این ورزش، اعتبار لازم برای تغییر فرهنگ ایمنی در این ورزش را داشت. استوارت پس از دیدن تعداد زیادی از دوستان و همکارانش که برای انجام کاری که دوست داشتند کشته شدند، پیشگام اصلی در معرفی کلاه ایمنی تمام صورت، کمربند ایمنی، واحدهای پزشکی مسافرتی، موانع ایمنی، مناطق رواناب و موارد دیگر بود.

برترین راننده های فرمول یک

استوارت خارج از تلاش خود برای امنیت، استعداد فوق العاده ای در مسیر بود و مردی بود که در طول مدت حضورش در فرمول یک، موفق شد سه عنوان جهانی را با تیم کن تایرل به دست آورد، در حالی که این دو در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ یک بازی دوگانه غیرقابل مهار را تشکیل دادند. او توانسته است تا با ۲۷ قهرمانی ۳۶۰ امتیاز برای خود به ارمغان آورد.

۴٫ فرناندو آلونسو

فرناندو آلونسو دو بار قهرمان جهان با شهرتی به عنوان یک مسابقه‌ دهنده بی‌باک و تهاجمی است، اگرچه حرفه‌اش را می‌ توان به اندازه دو عنوانی که به دست آورد تعریف کرد.

این بازیکن اسپانیایی سه سال را در فرمول ۱ گذراند و اولین قهرمانی از دو قهرمانی متوالی خود را به دست آورد و با برتری ۲۱ امتیازی نسبت به کیمی رایکونن، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. دومین عنوان او در سال بعد، برتری ۱۳ امتیازی نسبت به میشائیل شوماخر بزرگ بود، اگرچه به نظر می رسید که شانس آلونسو در اینجا تمام شده است.

فرناندو آلونسو راننده فرمول یک بهترین

انتقال به مک لارن در سال ۲۰۰۷ برای شریک شدن با لوئیس همیلتون تازه کار، باعث شد که او فصل را در رده سوم، تنها یک امتیاز کمتر از برنده کیمی رایکونن و پشت سر همیلتون، که امتیازهای مشابه اما بردهای بیشتری داشت به پایان برساند. به نظر می رسید که انتقال او به فراری در سال ۲۰۱۰ نتیجه می داد زیرا او وارد مسابقه آخر فصل شد، اما ترکیبی از گیر افتادن او در پشت سر ویتالی پتروف و پیروزی سباستین فتل به این معنی بود که آلونسو باید به مقام دوم بسنده کند. او قهرمانی سال ۲۰۱۲ را تنها با سه امتیاز دوباره به فتل از دست داد و در سال ۲۰۱۳ دوباره دوم شد.

۳٫ سباستین فتل

در حالی که فرم او در فرمول ۱ مانند سابق نیست، زمانی بود که سباستین فتل عملاً شکست ناپذیر بود. دوران حرفه‌ای فتل در فرمول یک در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و در سه سال اول خود، ۹ سکو را پشت سر گذاشت و ۵ برد را به دست آورد.

در طول چهار سال بعد، او به چهره اول فرمول یک تبدیل شد و چهار قهرمانی متوالی را به دست آورد. بدین ترتیب او به جوان ترین قهرمان جهان تبدیل شد و جای لوییس همیلتون را در این رکورد گرفت. او همچنین رکورد بیشترین سکوها در یک فصل، بیشترین برد در یک فصل، بیشترین پوزیشن قطبی در یک فصل، بیشترین دور قهرمانی در یک فصل، بیشترین برد متوالی، بیشترین گرند اسلم های متوالی و بیشترین برد از پوزیشن قطبی در یک فصل را به دست آورد.

بهترین راننده های فرمول یک

متأسفانه برای فتل، تغییرات مقررات در سال ۲۰۱۴ برای ردبول یا او مناسب نبود و تیم به سرعت از لیست خارج شد. او از ۹ پیروزی متوالی در ۹ مسابقه پایانی فصل ۲۰۱۳ به صفر پیروزی در یک مسابقه تا سال ۲۰۱۵ رسید و از آن فصل ۲۰۱۳ او تنها ۱۴ برد کسب کرد. با این وجود، او هنوز به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین راننده های فرمول یک در جهان در نظر گرفته می شود و لیست رکوردهای او احتمالاً برای فصل های بیشتری باقی خواهد ماند.

۲٫ مایکل شوماخر

هنگامی که بهترین راننده فرمول یک را در نظر می گیریم، مایکل شوماخر بلافاصله به ذهن خطور می کند. او تا زمان ظهور همیلتون چهره بی رقیبی در فرمول یک محسوب می شد. او توانسته بود در دوران خود در فرمول یک هفت عنوان قهرمانی که پنج تای آن ها متوالی بودند را به دست آورد. شوماخر با ترکیبی از فداکاری، اشتیاق و البته استعداد خالص در فرمول یک رقابت می کرد.

در حالی که او دو عنوان را با بنتون به دست آورد، به دلیل حضور در فراری بسیار شناخته شده است. او در سال ۱۹۹۶ به تیم ملحق شد و پس از چند اوج و فرود در سال‌های بعد، این ترکیب در سال ۲۰۰۰ طلایی شد. آنچه که در پنج سال آینده دنبال شد، پنج عنوان قهرمانی جهان، ۴۸ برد و یک کتاب رکورد تقریبا در هر زمینه بود که نام مایکل شوماخر در آن ثبت شد.

بهترین راننده های فرمول یک جهان

دوره دوم او در فرمول ۱ به موفقیت اولی اش نبود و یک سکو را به مجموعه خود اضافه کرد. با این حال، ۹۱ برد، ۱۵۵ سکو و ۶۸ پوزیشن قطبی او را همچنان در هر تحلیل آماری بالاتر قرار می دهد.

۱٫ لوئیس همیلتون

از نظر بردهای حرفه ای و مجموع امتیازات حرفه ای، لوئیس همیلتون بهترین راننده فرمول یک محسوب می شود. این بریتانیایی در ۳۰ کشور مختلف پیروز شده است، در هر فصلی که در آن شرکت کرده است، برنده یک مسابقه شده اس، و در حال حاضر در مسابقات قهرمانی جهان با مایکل شوماخر مساوی است و به سختی از کسب هشتمین عنوان جهانی در سال ۲۰۲۱ به مکس ورشتاپن بازمانده است. همیلتون بسیاری از رکوردهای فرمول ۱ را در اختیار دارد و با قراردادی که تا پایان سال ۲۰۲۳ اعتبار دارد، به نظر می رسد بتواند در بسیاری از آنها حتی بیشتر جلوتر از این رکوردها پیش برود.

بیشتر بخوانید :  متوسط کارکرد خودرو در یک سال چقدر است؟

بهترین راننده فرمول یک جهان

در حالی که او قهرمان شدن در اولین فصل خود را با یک امتیاز از دست داد، سال بعد جوانترین قهرمان جهان در آن زمان شد. سیزده سال بعد او شش عنوان دیگر را به دست آورد و به دنبال هشتمین عنوان است.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید