وبلاگ
۴ خرداد ۱۴۰۱

شارژ خودروهای برقی، چقدر زمان و هزینه نیاز دارد؟

شارژ خودروهای برقی، چقدر زمان و هزینه نیاز دارد؟

محبوبیت خودروهای برقی در بین رانندگانی که خواهان سازگاری با محیط زیست و طراحی پیشرفته هستند روز به روز در حال افزایش است. این روزها، مردم اکثرا به خودروهای برقی روی می آورند زیرا می خواهند هنگام دور شدن از پمپ بنزین ها در پول خود صرفه جویی کنند.

همچنین به دلیل گسترش ایستگاه های شارژ در پمپ بنزین ها، ساختمان های اداری، مراکز خرید و سایر مکان های عمومی، خرید آنها ارزان تر و نگهداری از آن ها آسان تر شده است. علاقه مردم به خودروهای برقی در آمریکا بیشتر از دیگر کشورها است. زیرا دولت فدرال از ۲۵۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار مشوق های مالیاتی برای خرید خودروی برقی ارائه می دهد. فقط جنرال موتورز و تسلا دیگر واجد شرایط مشوق های فدرال نیستند.

با این حال، شارژ این خودروهای پیشرفته ممکن است به دلیل عدم وجود ایستگاه های شارژ در مناطق خاص و کاهش زمان شارژ در بسیاری از موارد، محبوبیت آن ها را کاهش دهد. حتی شرایط آب و هوایی شدید مانند دمای زیر صفر می تواند توانایی رانندگان برای شارژ وسایل نقلیه خود را خراب کند.

عوامل موثر بر زمان شارژ خودروهای برقی

زمان شارژ خودروهای برقی به عوامل مختلفی وابسته است. در واقع،‌ برای آن که از عوامل موثر بر زمان شارژ خودرو برقی خود اطلاع پیدا کنید، باید به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • منبع تغذیه خودرو شما چیست؟
  • ماشین برقی شما چقدر می تواند قدرت تحمل کند؟
  • چگونه رانندگان می توانند وسایل نقلیه خود را شارژ کنند و سریعتر به جاده برگردند؟

بسته به منبع شارژ یک وسیله نقلیه الکتریکی و ظرفیت باتری، برخی از رانندگان می‌توانند با استفاده از شارژر سریع سطح ۳، خودروهای خود را تا ۸۰ درصد در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ کنند. متأسفانه، این استاندارد نیست. اکثر رانندگان در صورت استفاده از دوشاخه استاندارد سه شاخه ای که در دیوارهای اکثر خانه ها وجود دارد، تا یک روز کامل برای شارژ باتری ماشین الکتریکی کاملا خالی شده نیاز دارند. در زیر به بررسی عوامل اصلی تاثیر گذار بر زمان شارژ خودروهای برقی پرداخته ایم.

  • اندازه باتری شما:

پریزهای سطح ۱، مانند پریزهایی که در خانه استفاده می کنید، باتری ماشین را با کمترین سرعت شارژ می کنند. اگر وسیله نقلیه شما ظرفیت باتری بیشتری دارد، برای شارژ کامل باتری خودرو به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت.

  • پر یا خالی بودن باتری:

رانندگان به ندرت وسایل نقلیه خود را از باتری خالی شارژ می کنند. آن‌ها معمولاً باتری‌های خود را شارژ می‌کنند تا مدت زمانی را که می‌ توانند با یک بار شارژ رانندگی کنند طولانی‌تر کنند، که به طور کلی باعث صرفه‌جویی در زمان شارژ رانندگان می‌شود.

عوامل موثر بر زمان شارژ خودروهای برقی

  • حداکثر نرخ شارژ وسیله نقلیه شما:

وسیله نقلیه شما به طور همزمان چقدر شارژ می تواند بپذیرد؟ حداکثر نرخ شارژ وسیله نقلیه شما ثابت است، بنابراین با شارژ باتری خود در یک ایستگاه شارژ قوی تر، در زمان خود صرفه جویی نمی کنید.

  • قدرت ایستگاه شارژ شما:

زمان شارژ شما به حداکثر نرخ شارژ ایستگاه شارژی که استفاده می کنید نیز بستگی دارد. حتی اگر ماشین شما بتواند با نرخ بالاتری شارژ شود، فقط با حداکثر نرخ برق ایستگاه شارژ شما شارژ می‌شود، که می‌تواند بر زمان شارژ تاثیر منفی بگذارد.

  • آب و هوای منطقه شما:

دمای پایین تر می تواند بر راندمان خودرو تأثیر بگذارد و زمان شارژ را طولانی تر کند، به خصوص در هنگام استفاده از شارژرهای سریع. برعکس، آب و هوای گرم نیز می‌تواند بر سیستم‌های مدیریت حرارتی خودروی الکتریکی شما تأثیر بگذارد و بر کارایی آن تأثیر بگذارد. شرایط گرم همچنین می تواند مقاومت داخلی یک وسیله نقلیه الکتریکی را آزمایش کند که با افزایش شارژ باتری افزایش می یابد.

شارژ سریع یا Rapid Charging

شارژ سریع آسان و راحت به نظر می رسد، اما این سرعت با یک هشدار همراه است. حتی سریع‌ترین زمان شارژ می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد، زمانی که باتری کمتر از ۲۰٪ یا بالاتر از ۸۰٪ کامل شود.

این موضوع از شارژ بیش از حد باتری جلوگیری می کند و آن را در شرایط بهینه نگه می دارد. بسیاری از تولیدکنندگان زمان شارژ را بر اساس مدت زمانی که DCFCها می توانند شارژ باتری شما را به ۸۰ درصد برسانند اندازه گیری می کنند.

همچنین به لطف ابتکاراتی مانند شبکه شارژ EV، ائتلافی متشکل از شش غول برقی که قصد دارند در ۱۷ ایالت به هم پیوسته، DCFC بسازند، دسترسی به شارژ سریع نیز آسان‌تر شده است. فولکس واگن در حال بررسی استفاده از ربات‌های شارژ سیار برای «پر کردن» باتری‌ها بدون سرمایه‌ گذاری در زیرساخت‌ های شارژ جدید است.

مدت زمان لازم برای شارژ یک خودروی الکتریکی

Top-Up Charging چیست؟

هر کسی که تا به حال ماشینی با موتور بنزینی استاندارد رانده است، قبل از اینکه کنتور بنزین به “E” برسد، باک بنزین خود را پر کرده یا آنها را پر کرده است. بدیهی است که هیچ کس نمی خواهد بنزینش مخصوصا در یک سفر طولانی به اتمام برسد. سوالی که این جا ایجاد می شود این است که آیا باید باتری خودروی الکتریکی را نیز این گونه شارژ کنیم؟

پاسخ این سوال «خیر» است. باتری زمانی که زیر ۲۰ درصد یا بالای ۸۰ درصد کار نمی کند بهترین عملکرد را دارد. بسیاری از تولیدکنندگان از شارژ کردن باتری ها در هوای گرم خودداری می کنند زیرا عمل شارژ همراه با گرمای بیش از حد می تواند بر سیستم های مدیریت حرارتی و سیستم های مقاومت داخلی خودروی الکتریکی شما تأثیر منفی بگذارد.

مدت زمان لازم برای شارژ یک خودروی الکتریکی

با وجود تمامی توضیحاتی که ارائه دادیم، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که مدت زمان لازم برای شارژ یک خودروی الکتریکی چقدر است؟ با استفاده از محاسبات تقریبی بر اساس منبع برق سطح ۲ و ظرفیت شارژ، مطابق با وب‌سایت‌های سازنده برای خودروهای ۲۰۲۲ لیستی از مدت زمان لازم برای شارژ چند خودروی الکتریکی تهیه کرده ایم:

  • شورلت بولت EV: 7 ساعت
  • نیسان لیف: ۸ ساعت
  • تسلا مدل S (برد بلند): تا ۱۲ ساعت با استفاده از اتصال دیواری تسلا (طبق خودروهای الکتریکی داخلی)
  • تسلا مدل ۳ (برد بلند): تا ۸ ساعت با استفاده از رابط دیواری تسلا (طبق خودروهای الکتریکی داخلی)
  • پورشه تایکان: ۹٫۵ ساعت
  • Mini SE Hardtop: تا ۵ ساعت
  • آئودی E-Tron: 10.5 ساعت
  • Polestar 2: 8 ساعت
  • BMW i4: زیر ۱۰ ساعت
بیشتر بخوانید :  چک لیست سرویس دوره‌ای خودرو

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

 

به این مطلب امتیاز دهید