وبلاگ
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

گیربکس اتوماتیک رو تعویض کنیم یا تعمیر؟

تعویض گیربکس

تصمیم گیری در مورد این که گیربکس اتوماتیک رو تعویض کنیم یا تعمیر ممکن است برای بسیاری از افراد پیچیده و مشکل باشد. اگر گیربکس شما دچار مشکل شده است، باید مشکل آن را بررسی و حل کنید تا از بزرگ شدن مشکل و ایجاد آسیب جدی بر روی گیربکس جلوگیری شود. با این حال اگر مشکل را حل نشده رها کنید، می توانید به سرعت به دنبال تعمیر یا تعویض گیربکس باشید. حال سوالی که این جا به وجود می آید این است که بهتر است گیربکس اتوماتیک رو تعویض کنیم یا تعمیر؟

معمولا اگر مشکلات کوچکی برای گیربکس شما به وجود آمده باشد، گیربکس اتوماتیک را تعمیر می کنند. در صورتی می توان گیربکس اتوماتیک را تعمیر کرد که قطعه ای که نیاز به تعویض دارد بر روی سطح خارجی گیربکس قرار گرفته باشد. در واقع، تعمیر گیربکس شامل تعویض تمام قطعات فرسوده می شود، در حالی که برای تعویض آن تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که گیربکس خود را با یک گیربکس نو یا دست دوم تعویض کنید.

این که گیربکس اتوماتیک رو تعویض کنیم یا تعمیر به شرایط و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که چه زمانی بهتر است که گیربکس اتوماتیک رو تعویض کنیم و چه زمانی تعمیر گزینه بهتری است. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

زمانی که به تعمیر گیربکس اتوماتیک نیاز دارید.

گیربکس خودرو از اجزای مختلفی تشکیل شده است. حتی کوچکترین جزء گیربکس هم برای حفظ درست کارکرد گیربکس و دوام آن ضروری است. زمانی که شما گیربکس را تعمیر می کنید، تنها قسمتی که آسیب دیده است را تعویض می کنید.

معمولا زمانی تعمیر گیربکس توصیه می شود که مشکل در سطح ظاهری گیربکس ایجاد شده باشد. اگر مشکلی در سطح های داخلی گیربکس به وجود آمده باشد و نیاز باشد که قطعه ای از داخل گیربکس تعویض شد، این کار شدنی است اما به صرفه نیست. به طور معمول، تکنسین ها نمی خواهند گیربکس را جدا کنند و پس از ساعت ها تلاش آن را تعمیر کنند. حتی اگر بتوانند این کار را انجام دهند، هزینه ای که باید برای چنین کاری در نظر بگیرید به اندازه ای بالا است که اصلا تعمیر گزینه به صرفه ای در چنین موارد محسوب نمی شود.

از طرف دیگر، تعمیر گیربکس همیشه مشکل را حل نمی کند. خیلی اوقات ممکن است پس از آن که قطعه ای را عوض کرده اید و پیش خود فکر کرده اید که تعویض این قطعه مشکل را حل می کند، متوجه شوید که مشکلات دیگری نیز وجود دارد. در این صورت یک هزینه اضافه برای تعویض یکی از قطعات پرداخت کرده اید. همچنین، اگر گیربکس شما مسافت های زیادی را طی کرده باشد، ممکن است جزء دیگری در مدت کوتاهی پس از تعمیر خراب شود.

زمانی که به بازسازی گیربکس اتوماتیک نیاز دارید.

با بازسازی گیربکس، کل فناوری انتقال در اتومیبل را از هم جدا می کنید. از آن جایی که گیربکس جدا است، هر قسمت از نظر سایش و آسیب بررسی می شود. در صورت مشاهده هرگونه مشکل، قطعه مورد نظر تعویض یا تعمیر می شود. علاوه بر این، تمام قطعات نیز تمیز می شوند.

تعمیر گیربکس

وقتی همه چیز به حالت عادی برگشت، تکنسین گیربکس را بازسازی کرده و آن را دوباره در خودروی شما قرار می دهد. بدیهی است که فرآیند بازسازی گیربکس فرآیندی زمان بر است و ساعات زیادی زمان می برد. همچنین هنگام بازسازی باید به تکنسین مسئول این کار توجه کنید. تکنسینی که مسئولیت بازسازی گیربکس را برعهده دارد باید به تمامی جزئیات و مشکلات ریز و درشت توجه کند. در برخی موارد، بعد از انجام بازرسی است که مشخص می شود گیربکس مشکلات زیادی برای بازسازی دارد. در این مواقع بهتر است به جای یازسازی گیربکس اتوماتیک، آن را تعویض کنید.

زمانی که به تعویض گیربکس اتوماتیک نیاز دارید.

با وجود این که هزینه بر و سخت و دشوار به نظر می رسد، اما زمان هایی وجود دارد که تنها راه برای برطرف کردن مشکلات یک گیربکس اتوماتیک، تعویض آن با یک گیربکس نو یا دست دوم است. با این حال، این گزینه انتخاب های بیشتری را به همراه دارد. شما باید بین یک جعبه دنده جدید، بازسازی شده یا طراحی شده برای وسیله نقلیه خودتان یکی را انتخاب کنید.

مشکلات رایج گیربکس ها

  • مشکل در تعویض دنده

گیربکس باید به طور یکپارچه بین دنده ها جا به جا شود تا حس خوبی از رانندگی به شما بدهد. هنگامی که دنده ها به درستی تعویض نشوند، این امکان وجود دارد که در هنگام تعویض دنده متوجه تکان خوردن شوید.

ممکن است پیش خود فکر کنید که در صورتی که با این مشکل رو به رو شدیم، بهتر است گیربکس اتوماتیک رو تعویض کنیم یا تعمیر؟ در برخی موارد، این مشکل با بازسازی گیربکس ها برطرف می شود. با این وجود، اگر بسیاری از قطعات آسیب دیده باشند، بهتر است که به جای بازسازی، گیربکس اتوماتیک خود را با گیربکسی نو و جدید تعویض کنیم.

  • چرخ دنده

اگر گیربکس دستی دارید، مسئولیت تعویض دنده ها به تنهایی برعهده شماست. همه ما می دانیم که اگر در هنگام تعویض دنده صدایی گوش خراش شنیده شود می توان دو نتیجه گیری را از آن استنتاج کرد: یا شما کار اشتباهی انجام داده اید یا مشکلی با چرخ دنده گیربکس شما وجود دارد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

اگر چرخ دنده ها شروع به آسیاب شدن کنند، کلاچ ممکن است فرسوده شود. از طرف دیگر، کلاچ نیز می تواند در گیربکس اتوماتیک خراب شود و منجر به احساس لرزش شود و صدای گوش خراش تولید کند.

  • بوی سوختگی

اگر در جاده رانندگی می کنید و بوی سوختگی حس می کنید، نشانه واضحی است که مشکلی در گیربکس شما به وجود آمده است. به احتمال زیاد مشکل از طرف کلاچ شما رخ داده است، اما با این وجود ممکن است قطعات دیگری نیز خراب شده باشند.

بهترین کار این است که به زیر خودرو نگاه کنید تا ببینید آیا مایع نشتی دارد یا خیر. بدون مقدار مناسب مایع، چرخ دنده ها بیش از حد گرم می شوند و اصطکاک بیشتری ایجاد می شود.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

بیشتر بخوانید :  آخرین مدل بی ام و

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید