وبلاگ
۲۳ اسفند ۱۴۰۰

معرفی بهترین خودرو های برقی دنیا

پورشه تایکان

خودروی برقی :

خودروی برقی به عنوان مفهومی نو در دنیای خودرو شناخته می شود. آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده است که تعداد خودروهای برقی در سال ۲۰۳۰ به ۱۲۵ میلیون خواهد رسید. همین امر باعث می شود که امیدواری دانشمندان نسبت به کاهش میزان گرمایش زمین بیشتر شود. خودروی برقی همچنین باعث می شود که حمل و نقل شخصی ارزان تر شود. همچنین ما در آینده ای نه چندان دور می توانیم انتظار داشته باشیم که حمایت های بیشتر دولتی معطوف به این بخش از صنعت خودرو سازی شود. در این مقاله با شما همراه هستیم تا ضمن معرفی بهترین خودروهای برقی دنیا و معرفی سازنده های آنها، لیست خودروهای برقی و بهترین خودروی برقی جهان را به شما معرفی کنیم.

با اجزای خودروی برقی بیشتر آشنا شوید

یک خودروی برقی از اجزای بسیار زیادی تشکیل می شود. در واقع ما در خودروی برقی به جای موتور بنزینی (یا گازوییلی) یک موتور الکتریکی داریم. همچنین باتری ها به عنوان جایگزین برای مخزن سوخت اتومبیل شناخته می شوند. سیستم مدیریت باتری (BMS) نیز به عنوان دیگر بخش یک خودروی برقی شناخته می شود. تمامی این وسایل در حالت عادی می تواند تا ۵۰ درصد از وزن یک خودروی الکتریکی را شامل شود. اما نباید از یاد برد که یک خودروی برقی طراحی فراتر از موتور و باتری های معمولی دارد. در واقع باتری ها به نحوی توسعه پیدا کرده اند که سفر شهری و بیرون شهری با خودرو را امکان پذیر می سازند. همچنین شخص می تواند در حالت عادی و استاندارد، در عرض چند دقیقه به طور کامل خودروی خود را شارژ نماید. نباید از یاد برد که شارژر خودروی برقی، با سایر شارژر های الکتریکی که در بازار موجود هستند متفاوت می باشند.

در ادامه این مقاله با شما همراه خواهیم بود تا به بررسی لیستی از برترین خودروهای برقی آشنا شویم. این مدل از خودروها توسط خودروسازان بزرگ توسعه یافته و در مارکت های جهانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دولت های اروپایی و آمریکایی بسیاری نیز از این مدل ها حمایت می کنند. انتظار می رود که مارکت خودروی برقی سهم بیشتری را در بازار جهانی به خود اختصاص دهد.

 

خودروی برقی تسلا مدل 3

Tesla Model 3، پیشتاز خودروهای برقی

تسلا یکی از برترین برند های فعال در حوزه خودروهای برقی است. بر خلاف سایر خودروسازان، تمام تمرکز این شرکت بر تولید محصولات برقی معطوف شده است. از این روی می توان گفت که در بازارهای جهانی هم سهم بالایی از فروش خودروی برقی متعلق به این محصول می باشد. تسلا مدل ۳ که از سوی بسیاری از منتقدان به عنوان برترین خودروی برقی در سال ۲۰۲۱ شناخته می شود. این مدل علاوه بر تمامی امکانات و آپشن های موجود می تواند با یک بار شارژ ۴۸۰ کیلومتر را طی کند. قابلیت خودران داشته و همچنین شتاب بی نظیر این محصول توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است.

 

مرسدس بنز EQC

مرسدس بنز EQC، کراس اور برقی برند برتر خودروسازی

خودروی برقی که از سوی خالق خودرو طراحی و در بازار عرضه شده است حرف های زیادی برای گفتن دارد. مرسدس بنز اولین شرکت خودروسازی دنیا و به نوعی اولین شرکتی است که موفق به ساخت خودرو شد. این شرکت آلمانی سعی کرده است که در مارکت خودروهای برقی از سایر شرکت ها جا نماند. از این روی چندین مدل برقی را به صورت کانسپت یا عرضه شده در بازار ارائه کرده است. ظرفیت ۵ نفره و قابلیت طی کردن ۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ را می توان از مهم ترین ویژگی های این محصول دانست. طراحی بی نظیر بنز و فضای بزرگ عقب را می توان از دیگر خصوصیات این مدل دانست.

 

خودروی برقی آئودی مدل ای ترون

آئودی ای ترون، خودروی برقی که از آینده آمده است!

AUDI e-Tron از سوی لوکس ساز آلمانی در بازار عرضه می شود. آئودی متعلق به هولدینگ دایملر بنز بوده و از این روی می توان گفت که این شرکت نیز برای رقابت با مدل های آمریکایی تولید شده است. ای ترون را می توان یکی از بهترین محصولات این شرکت دانست. دو حالت Boost و Normal برای آن در نظر گرفته شده است. هر کدام از حالت های رانندگی برای راننده می تواند جذاب باشد. با این حال این خودرو با هر بار شارژ کامل چیزی در حدود ۳۵۵ کیلومتر را طی خواهد کرد. این میزان برای سفرهای درون شهری و حتی برون شهری عددی بسیار مناسب است.

 

آشنایی با خودروی برقی نیسان

Nissan Leaf، ژاپنی پرقدرت برقی

ژاپن با وجود برند محبوب Nissan یکی از بزرگترین کشورهای فعال در صنعت خودروسازی به شمار می رود. برند آسیایی نیسان که در ایران نیز بسیار شناخته شده است، در حال حاضر مدل Leaf را به صورت رسمی در بازار عرضه کرده و به عنوان یکی از خودروسازهای الکتریکی شناخته می شود. این خودروی برقی که از سوی طرفداران محیط زیست هم بسیار مورد توجه واقع شده است، می تواند با هر بار شارژ (حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد) حدود ۳۶۰ کیلومتر را طی کند. با این حال قیمت مناسب (در بازار جهانی) این محصول را برای خانواده ها تبدیل به گزینه ای مناسب کرده است.

پورشه تایکان

 

Porsche Taycan، خودروی برقی سوپرلوکس

آلمانی ها اقتصادی بسیار وابسته به صرفه جویی دارند. با این حال زمانی که صحبت از لوکس بودن و هزینه های زیاد برای خرید خودرو می شود، پس از بریتانیا بهترین خودروسازی ها را دارند. برند پورشه برای این که رسما در بازارهای جهانی خودروی برقی حضور داشته باشد، پورشه تایکان را تولید کرده و در بازار عرضه کرده است. ۴۳۵ کیلومتر طی مسافت با یک بار شارژ ۲۵ دقیقه ای از مهم ترین ویژگی های این محصول است. با این وجود می توان گفت که حتی علاقمند به هایپرکار نیز می توانند در بازار خودروی برقی، گزینه مورد نظر خود را پیدا کنند.

آرزوی راندن خودروی برقی در ایران چه زمانی محقق می شود؟

خودروی برقی هیوندای و تویوتا در حال حاضر در بازار ایران وجود دارند. این در حالی است که خودروسازان ایرانی نیز قول داده اند که به مارکت بازارهای خودروی برقی ورود کنند. با این حال باید منتظر بمانیم تا زمانی که ایرانی ها هم دست به ابتکار عمل زده و خودروهای برقی را تولید کنند که در شرکت های دانش بنیان طراحی های پایه ای آن ها انجام شده است. آرزویی که اگر تا چند سال آینده برآورده نشود، حتما محصولات چینی جایگزین آن را برآورده می کنند.

بیشتر بخوانید :  معرفی خودروی ام وی ام

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

5/5 - (1 امتیاز)