وبلاگ
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

مقایسه پژو ۲۰۶ و رنو تندر ۹۰

مقایسه پژو 206 و رنو تندر 90

مقایسه دو خودروی پرطرفدار

در صورتی که قصد خرید پژو ۲۰۶ و یا رنو تندر ۹۰ را دارید و نمی دانید که کدام خودرو مناسب شما است، پس پیشنهاد می کنیم که در این پست که به مقایسه پژو ۲۰۶ و رنو تندر ۹۰ پرداخته شده است؛ بمانید تا برای انتخاب قطعی یکی از این دو خودرو، تصمیم بهتری بگیرید. پس در ادامه با هم به سراغ مقایسه پژو ۲۰۶ و تندر ۹۰ می رویم. با ما باشید تا با مزایا و معایب هر دو خودرو بیشتر آشنا شوید و با توجه به نیاز و خواسته های خودتان بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.

تاریخچه و میزان فروش مقایسه پژو ۲۰۶ و رنو تندر ۹۰

پژو ۲۰۶ یکی از محصولات شرکت ایران خودرو می باشد. این خودرو که از سال ۱۳۸۰ عرضه شده است و توانسته رکورد دار فروش خودرو های هاچ بک ایران را در دست بگیرد. این خودرو همچنان طرفدار دارد. همچنین این خودرو توانست در چند سال اول تولید خود توسط شرکت پژو فرانسه، عنوان پرفروش ‌ترین خودروی اروپا را از آن خود کند. در مقابل این خودرو با رنو تندر ۹۰ روبه رو هستیم که با همکاری شرکت سایپا و ایران خودرو از سال ۱۳۸۶ در بازار عرضه شد. این خودرو به اندازه پژو ۲۰۶ نتوانست در دل خریداران جا بگیرد اما از سویی به دلیل قیمت مقرون به صرفه مورد توجه بسیاری خانواده هایی با درآمد متوسط شد و به فروش خوبی دست پیدا کرد.

مقایسه پژو ۲۰۶ و رنو تندر ۹۰ از نظر طراحی داخلی و خارجی

در این بخش از مقایسه پژو ۲۰۶ و رنو تندر ۹۰ بهتر است همین ابتدا، برنده را پژو ۲۰۶ اعلام کنیم. چرا که ظاهر بیرونی این خودرو اسپرت و بسیار جوان پسند می باشد. جالب است بدانید که بعد ۱۵ سال از تولید این خودرو، همچنان زیبایی و اصالت خود را در بین تولیدات جدید شرکت‌ های مختلف حفظ کرده است. پس از نظر زیبایی پژو ۲۰۶ در میان مردم و به خصوص جوانان امتیاز بالاتری کسب کرده است.

از سویی خودروی سواری تندر ۹۰ ظاهرش چنگی به دل نمی زند. و به طور کلی به علت طراحی ظاهری مکعب شکلی که دارد، چندان خودروی زیبایی محسوب نمی شود. بخش عقب پژو ۲۰۶ بسیار جذاب می باشد. اما طراحی عقب خودروی رنو تندر ۹۰ به علت بلند بودن صندوق و استفاده از چراغ مستطیل شکل به صورت افقی نمای جالبی به وجود نیاورده است.

در ماشین پژو ۲۰۶ را که باز کنیم با صندلی های با کیفیت و ظاهر قابل قبولی رو به رو می شویم. عناصر داخلی آن ارگونومی و کیفیت خوبی رعایت شده و صندلی‌ ها اگر چه زیاد راحت نیستند اما در برابر تندر ۹۰ از طراحی مطلوب‌ تری برخوردار می باشد. از دیگر مزیت های طراحی داخلی رنو تندر ۹۰ این است که دید جلو و اطراف و همچنی عقب عالی می باشد. سرنشینان در کابین عقب پژو ۲۰۶ آنچنان راحت نیستند. اما در رنو تندر ۹۰ به راحتی می توانند چندین ساعت در مسافت طولانی در ماشین بنشینند.

مقایسه پژو 206 و رنو تندر 90 از نظر طراحی داخلی و خارجی

مقایسه پژو ۲۰۶ و رنو تندر ۹۰ از نظر مشخصات فنی

در این قسمت از مقایسه پژو ۲۰۶ و رنو تندر ۹۰ جا دارد به سراغ مهم ترین فاکتور های یک خودرو یعنی مشخصات فنی برویم. اول از همه ویژگی های فنی پژو ۲۰۶ را بررسی می کنیم. این خودرو پر فروش، با داشتن پیشرانه ای ۴ سیلندری و حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی قادر به تولید حداکثر ۱۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر با سوخت مصرفی ۶٫۶ لیتر را دارد. البته در رنو تندر ۹۰ هم تقریبا قضیه بر همین اساس می باشد.

یعنی با همان پیشرانه، می تواند حداکثر ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتون متر را با مصرف سوخت ۶٫۸ لیتر تولید کند. البته حداکثر سرعت پژو ۲۰۶ و رنو به ترتیب، ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت و ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می باشد. که با این حساب می توان تا حدی پژو ۲۰۶ را چالاک تر و قوی تر دانست. پس تا به اینجا هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی پژو ۲۰۶ برنده میدان می باشد.

مقایسه پژو ۲۰۶ و رنو تندر ۹۰ از نظر امکانات رفاهی

اما تفاوت هر دو خودرو از نظر امکانات رفاهی نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. خوب است بدانید که این دو خودرو در بخش امکانات و آپشن های رفاهی تفاوت زیادی با هم با ندارد. از آپشن هایی که هر دو خودرو به آن ها مجهز شده اند، می توان به شیشه های برقی، آینه های برقی ، کامپیوتر سفر، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، تنظیم ارتفاع و گودی کمر صندلی راننده، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل و ایموبلایزر، دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBDو … اشاره کرد. که هر دو خودرو این امکانات را دارا می باشند.

البته لازم به ذکر است که خودرو پژو ۲۰۶ به دلیل داشتن امکانات اضافه تر همچون سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم همراهی تا در منزل Follow me، سیستم صوتی با ۴ بلندگو، سیستم تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو، کامپیوتر سفر، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، تنظیم ارتفاع و گودی کمر صندلی راننده می توان گفت که در این بخش از مقایسه باز هم پژو ۲۰۶ سربلند می باشد.

مقایسه پژو ۲۰۶ و رنو تندر ۹۰ از نظر امکانات ایمنی

با توجه به قیمتی که این دو خودرو دارند، از امکانات ایمنی نسبتا خوبی بهره مند شده اند. سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ ای از مهمترین تجهیزات ایمنی در تندر ۹۰ به شمار می‌ روند. این سیستم ها به علاوه؛ سیستم ترمز اضطراری EBA در پژو ۲۰۶ تعبیه شده است. در مجموع هر دو خودرو دارای ایمنی مناسبی می باشند.

خودروی رنو تندر۹۰ موفق به کسب ۳ ستاره ایمنی از موسسه Euroncap شده و ۲۰۶ هم ۴ ستاره ایمنی از موسسه Euroncap دریافت کرده است. با این حساب باز هم این خودرو برنده این مقایسه می شود. در نهایت هر دو خودرو دارای یک سری نقاط ضعف و قوت هستند اما نقاط قوت پژو ۲۰۶ بیشتر می باشد. پس یک بار دیگر این محتوا را مرور کنید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید :  بررسی کامل سیتروئن C3 (مشخصات فنی خودرو)

آخرین سخن درباره مقایسه هر دو خودرو پرطرفدار

ما در این مقاله مزایا و معایب هر یک از خودرو ها را با هم مقایسه کردیم. اما این شما هستید که انتخاب می کنید. کدام خودرو مناسب شما می باشد؟ اگر تجربه کار با هر یک را دارید تجربه خود را با ما در میان گذارید.

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید