وبلاگ
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ دنده ای

کدام خودرو مناسب شماست پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یا ۲۰۷ دنده ای؟

خودروی ۲۰۶ تیپ ۵ یا خودروی ۲۰۷i دنده ای! کدام بهتر است؟ این یکی از رایج ترین سوالات خریدارانی خودرو می باشد. به همین دلیل محتوایی برای مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ دنده ای تولید کرده ایم . تا شما هم جهت خرید یکی از این دو خودرو پرطرفدار تصمیم درستی بگیرید. پس در ادامه همراه ما باشید تا بدانیم که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بهتر است و یا پژو ۲۰۷ دنده ای!

شرح کوتاهی از تاریخچه و میزان فروش پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ دنده ای

قبل از اینکه سراغ مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ دنده‌ای برویم لازم می دانیم که یک شرح کوتاهی از این دو خودرو داشته باشیم. در این باره باید بگوییم که خودرو پژو ۲۰۶ هاچ بک توسط شرکت ایران خودرو از سال ۱۳۸۰ مونتاژ شده است. این خودرو طی دو دهه اخیر توانسته است در دل بسیاری از افراد به ویژه جوانان، جای بگیرد. و خریداران داخلی زیادی را به سمت خود بکشاند. به گفته ی بیشتر تولید کنندگان خودرو، در میان انواع تیپ هایی که پژو ۲۰۶ روانه بازار کرده است؛ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را می توان جوان پسندانه ترین خودروی اقتصادی و یا اقتصادی ترین خودروی جوان پسند کشور معرفی کرد.

در سمت دیگر میدان، پژو ۲۰۷ دنده ای را داریم که از سال ۲۰۱۰، روانه بازارهای بین‌ المللی شده است. و در ایران توسط شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۸۹ اقدام به عرضه آن شده است. این خودرو شباهت های زیادی به خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دارد. به همین دلیل به سرعت توانست در ایران محبوبیت پیدا کند.

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ دنده ای از نظر طراحی داخلی و خارجی

در این قسمت از مقاله مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ دنده ای از نظر طراحی داخلی را داریم. ظاهر بیرونی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از همان ابتدا برگ برنده اصلی این خودرو در بازار به شمار آمد. البته طراحی داخلی تیپ های پژو ۲۰۶ آنچنان با هم فرق ندارد. و همگی آن ها دارای ظاهری جذاب و جوان پسند می باشند. نمای کلی این خودرو با وجود چراغ‌ های کشیده در کناره های سپر آن، مانند کوسه خشمگین شده است. اما ظاهر خارجی پژو ۲۰۷ نسبت به ۲۰۶ تیپ ۵ مدرن تر می باشد. به ویژه به علت تعبیه چراغ‌ های بزرگ کشیده می باشد. و طرح مدرن‌ تر سپر و قاب آینه‌ های متفاوت، ظاهری جذاب تر و اسپرت تر نسبت به ۲۰۶ به خود گرفته است.

در صورتی که در خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ دنده ای را همزمان باز کنیم؛ شاهد تفاوت زیادی خواهیم شد. به طور مثال در ۲۰۷ دنده ای به دلیل طراحی جدید داشبورد و غربیلک فرمان مجهز به دکمه های کنترل و وجود نمایش‌ گر لمسی وجهه‌ ای امروزی‌ تر به کابین ان بخشیده شده است. علاوه بر این بزرگ‌ ترین ایرادی که می‌ توان به فضای داخلی ۲۰۶ تیپ ۵ گرفت، فضای کم صندلی‌ های عقب می باشد.

مقایسه پژو 206 تیپ 5 و 207 دنده ای از نظر طراحی داخلی و خارجی

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ دنده ای از نظر مشخصات فنی

در این بخش از مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ باید بگوییم که از نظر مشخصات فنی، این دو خودرو تفاوت های زیادی با هم ندارند. هر دو خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندری با حجم ۱۵۸۷ سی‌سی استفاده می کنند. همچنین لازم به ذکر است که قابلیت تولید حداکثر اسب بخار ۱۰۵ اسب‌ بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌ متر را دارند. میزان مصرفی هر دو خودرو هم ۶٫۶ لیتر در صد کیلومتر و حداکثر سرعت پژو تیپ ۵، ۱۸۵ و پژو ۲۰۷ ،۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

همچنین شتاب آن‌ ها برابر با ۱۱.۶ ثانیه اعلام شده است. با توجه به این اعداد و ارقام باید بگوییم که، این دو خودرو قوای فنی و میزان چالاک یکسان دارند. و نمی توان خودرویی را برنده ی مقایسه اعلام کرد. بد نیست بگوییم که پژو ۲۰۶ هایی که در سال‌ های بعد از تحریم تولید شده، به دلیل تحریمات وارداتی قطعات، از کیفیت پایین تری برخوردار شده اند . و همچنین مشکلات زیادی را برای مالکین خودرو به وجود می‌ آورند. از جمله ایرادات آن می توان به مشکلات برقی، اشکال در ECU و به صدا افتادن اتاق اشاره کرد.

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ دنده‌ ای از نظر امکانات رفاهی

 هر دو خودرو از نظر امکانات رفاهی، از سطح بالایی برخوردار نشده اند. و به طور کلی نمی‌ توان تجهیزات شاخص و به‌ روزی را در آن‌ ها پیدا کرد. اما به دلیل مدرن تر بودن پژو ۲۰۷ دنده ای؛ می توان امتیاز این مقایسه را به آن اعطا کرد. در ادامه به سراغ بعضی از آپشن های خودروی ۲۰۶ و خودروی ۲۰۷ می رویم.

آشنایی با برخی از آپشن های ۲۰۷: از جمله آپشن های این خودرو می توان به چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جدید عقب، سیستم های GPS، DVD، پورت USB، بلوتوث، آینه‌ های جانبی برقی راهنمادار، فرمان هیدرولیک یا برقی مجهز به کلیدهای کنترل، کروز کنترل و … اشاره کرد.

آشنایی با برخی از آپشن های ۲۰۶ تیپ ۵: از جمله آپشن های این خودرور می توان به فرمان هیدرولیک با کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، سنسور دنده‌ عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو و … اشاره کرد.

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ دنده‌ای نظر امکانات ایمنی

هر دو خودرو به دلیل داشتن تجهیزات ایمنی از جمله: سیستم ایموبیلایزر، قفل مرکزی، کمربند ایمنی سه‌ نقطه‌ ای برای همه سرنشینان، دو کیسه‌ هوا SRS (راننده و سرنشین جلو)، ترمز EBD،ABS، EBA، ترمز جلو دیسکی خنک‌ شونده، ترمز عقب دیسکی یا کاسه‌ ای اشاره کرد. البته کیفیت و تعداد بعضی از سیستم های کنترل ترمز در ۲۰۷ بالاتر می باشد. اما در کل نمی توان یکی را از نظر امنیت برتر دانست. ۲۰۷ امنیتی هم‌تراز با ۲۰۶ تیپ ۵ را برای سرنشینان ایجاد خواهد کرد.

آخرین سخن درباره مقایسه هر دو خودرو پرطرفدار

ما در این مقاله از استوک یدک تلاش کردیم دو خودروی پرطرفدار پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ دنده ای را با هم مقایسه کنیم. در این مقاله مقایسه از نظر امکانات رفاهی، امنیتی و موارد فنی انجام شد. در صورتی که سوالی در مورد هر یک از خودرو ها دارید می توانید در بخش نظرات با ما در میان گذارید. یا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. همچنین در صورتی که تجربه رانندگی با هر یک از دو خودرو را دارید می توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان گذارید. ما مشتاقانه منتظر دیدگاه های شما هستیم.

بیشتر بخوانید :  معرفی خودروی هوندا آکورد

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید