وبلاگ
۱۴ اسفند ۱۳۹۹

آشنایی با علائم سوختن واشر سرسیلندر که باید بدانید

علائم سوختن واشر سرسیلندر

علائم سوختن واشر سرسیلندر چیست؟

مهمترین علائم سوختن واشر سرسیلندر چیست؟ چرا واشر سرسیلندر می سوزد یا آسیب می بیند؟ چه کار کنیم که این اتفاق برای ما نیفتد؟ در هنگام مواجه شدن با سوختن واشر سر سیلندر چه کار کنیم؟ و بسیاری سوالات دیگر که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. اگر شما نیز به دنبال آن هستید که دانش فنی خود را در زمینه خودرو بالا ببرید با ما همراه باشید.

سوختن واشر سیلندر از جمله معضلاتی است که به دلایل زیادی ممکن است گریبان گیر رانندگان خودرو شود. این مشکل می تواند مشکلات دیگری را نیز ایجاد می کند. پس دانستن علائم سوختن واشر سرسیلندر برای تمامی رانندگان بسیار ضروری است. اکنون این پست آموزشی نوشته شده است تا اطلاعات جامعی در مورد دلیل سوختن واشر سر سیلندر، علائم نیم سوز شدن واشر سر سیلندر و … به شما داده شود؛ پس با هم به خواندن ادامه مطلب می پردازیم.

علائم سوختن واشر سرسیلندر چیست؟

واشر سر سیلندر چیست؟

قبل از آنکه شما را با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا کنیم. بهتر است یک آشنایی کلی در مورد اینکه واشر سر سیلندر چیست و چه کار می کند به شما اطلاعات خوبی بدهیم. خوب است بدانید که واشر سرسیلندر در فضای بین سیلندر و سرسیلندر قرار گرفته است. وظیفه این قطعه از خودرو یکپارچه کردن این فضا می باشد. به طور کلی می توان گفت اساس کار واشر سرسیلندر، آب بندی کامل، هدایت مایعات و جلوگیری از مخلوط شدن آب و روغن بین کانال های مختلف روغن رسانی، آب رسانی و احتراق موتور است.

که در اثر سوختن واشر سرسیلندر، این آب بندی از بین میرود و به اصطلاح باعث دفرمه شدن واشر می شود. پس تا به اینجا با ین قطعه مهم از خورو آشنا شدید. فهمیدید که در کجا قرا دارد و چه وظیفه ای بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید : گیربکس al4 چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

واشر سر سیلندر چیست؟

۶ دلیل سوختن واشر سر سیلندر چیست؟

  1. یکی از اصلی ترین دلایل سوختن واشر سر سیلندر، بالا رفتن آمپر آب می باشد. این گزینه باید همیشه توسط راننده چک شود. درست است که این قطعه در برابر حرارت عایق است ولی اگر دمای آب بسیار بالا رود قطعا باعث سوختن واشر سر سیلندر می شود. در نتیجه باعث ایجاد اختلال در هدایت مایعات و عمل سوختن سوخت خودرو و خنک سازی موتور می شود.
  2. از دیگر دلایل سوختن واشر سرسیلندر می توان به نبود آب کافی اشاره کرد. نبود آب کافی باعث ایجاد نقص فنی در ترموستات، سیستم خنک سازی، عدم گردش آب در رادیاتور و همچنین باعث سوختن واشر سر سیلندر می شود. پس شما به عنوان یک راننده بسیار محتاط باید هر روز آب خودرو را چک کنید.
  3. سومین دلیل سوختن واشر سر سیلندر، نامرغوب بودن جنس آن است. که پس از چند مدت بر اثر حرارت زیاد و فشار، باعث خراب شدن و نیم سوز واشر سرسیلندر می شود.
  4. از دیگر دلایل سوختن واشر سر سیلندر، وجود رسوبات در مسیر هدایت آب به سیستم خنک سازی موتور است. بر اثر مسدود شدن راه آب، خنک سازی انجام نمی‌شود. و در نتیجه حرارت زیاد موتور باعث سوختن واشر سرسیلندر می شود.
  5. سوختن واشر سر سیلندر در بیشتر موارد در فصل تابستان در اوج گرما ممکن است گریبان گیر شما شود. پس پیشنهاد می کنیم که در فصل گرم سال اگر خیلی رانندگی می کنید و یا در ترافیک می مانید حتما آب درون خودرو را چک کنید. و یا به صورت دوره ای به سراغ یک تعمیرکار حرفه ای بروید. تا واشر سرسیلندر شما را بررسی کند.
  6. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور از دلایل سوختن واشر سر سیلندر است که باید حتما توسط تعمیرکار باید چک شود.

در صورتی که برای جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر و تست راه آب رادیاتور، بالا بردن طول عمر واشر سر سیلندر و … به دنبال یک تکنسین حرفه ای می گردید روی ما حساب کنید.

بررسی علائم سوختن واشر سرسیلندر

بررسی علائم سوختن واشر سرسیلندر

سوختن واشر سر سیلند با علائم خاصی همراه است. که شما می توانید با دانستن این علائم از آسیب وارد شدن به سایر قطعات خودروی خود جلوگیری کنید. در ادامه به برخی از این علائم اشاره می کنیم. با ما همراه باشید تا شما را با مهمترین علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا کنیم.

  • وجود آب در سر پیستون ‌ها
  • خارج شدن بخار آب از اگزوز خودرو
  • مشاهده نشتی روغن از سر سیلندر
  • حضور روغن و آب بر روی بدنه موتور خودرو
  • شنیدن صدای شر شر آب از پشت داشبورد
  • کم شدن آب در رادیاتور ( تعویض زود به زود آب رادیاتور )
  • کم شدن روغن در موتور ( تعویض زود به زود روغن موتور )
  • عدم کارکرد صحیح موتور یا همان بد کارکردن موتور خودرو
  • تغییر رنگ روغن و آب به دلیل مخلوط شدن آن ها با هم
  • خارج شدن دود آبی از اگزوز به دلیل مخلوط آب و بنزین
  • خارج شدن دود سفید از اگزوز خودرو به دلیل عدم سوخت صحیح
  • نداشتن قدرت کافی در حرکت و عدم شتاب گیری مناسب خودرو
  • کم شدن توان ماشین حین حرکت و همچنین نداشتن نیروی کافی
  • گرم شدن بیش از اندازه موتور به دلیل عدم خنک سازی و نبود آب کافی
  • خرابی کامل موتور و قفل شدن موتور به دلیل عدم وجود آب و عدم خنک سازی

آخرید سخن درباره واشر علائم سوختن واشر سرسیلندر که باید بدانید:

تا به اینجای مقاله شما با چندین مورد از دلایل سوختن واشر سر سیلندر و علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شدید. و متوجه شدید که در هوای گرم این اتفاق بیشتر رخ می دهد. پس پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر و به تبع آن جلوگیری از عدم کارکرد صحیح موتور و اختلال در سیستم خنک سازی به صورت دوره ای نزد یک تعمیرکار بروید. و در اثر مشاهده نشانه های سوختن واشر سرسیلندر برای چک کردن آن، دست به کار شوید.

برای اینکار می توانید روی ما حساب کنید. تنها کافی است با شماره های درج شده بر روی سایت تماس حاصل فرمایید. ما همیشه به دنبال اهی برای خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم. برای دریافت خدمات لوازم یدکی خودرو تنها کافی است با ما تماس بگیرید. ما بهترین و مناسب ترین گزینه های را در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شما قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید :  آشنایی با علائم خرابی شمع خودرو و نحوه عیب یابی آن

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید