وبلاگ
۱۳ اسفند ۱۳۹۹

همه چیز در مورد در جا کار کردن خودرو که باید بدانید

در جا کار کردن خودرو به چه معناست

درجا کار کردن خودرو همان روشن و کار کردن خودرو بدون حرکت می باشد. درجا کار کردن اتومبیل در فصل سرد زمستان بین رانندگان بسیار رایج شده است. اما آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که در جا کار کردن ماشین در فصل سرد زمستان ممکن است چه مشکلاتی به وجود آورد ! آیا می دانید که در جا کار کردن خودرو چه بلایی سر باتری ماشین شما آورد؟ و آیا می دانید که ماشین در جا کار کند باطری شارژ می شود یا خیر؟

از میزان مصرف سوخت خودرو در حالت در جا چطور اطلاعی دارید؟ از مشکلات گرم شدن کولر خودرو در حالت در جا خبر دارید؟ و هزاران سوال دیگر در مورد مشکلات فنی خودرو که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی در خصوص در جا کار کردن خودرو به دست آورید.

همه چیز در مورد در جا کار کردن خودرو

در جا کار کردن خودرو باوری عمومی اما اشتباه!

همانطور که می دانید اصطلاح در جا کار کردن خودرو در فصل سرما به کاری رایج تبدیل شده است. حتی خودمان هم قبل از اینکه به طور حرفه ای وارد تخصص خودرو شویم. یا قبل از اینکه اطلاعات خود را در بخش فنی بالا ببریم با این اصطلاخ آشنا شده ایم. قبل از حرکت با خودرویی که در مدت زمان طولانی خاموش بوده است نباید با خودرو درجا کار کرد. و در نهایت از مشکلاتی که در جا کار کردن ماشین در زمستان به وجود خواهد اورد؛ مطلع شدیم. و متوجه شدیم که روشن گذاشتن خودرو در حالت در جا از نظر هزاران مهندس خودرو ، اساسا از پایه غلط شمرده شده است.

بیشتر بخوانید : گیربکس al4 چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

۷ مشکل در جا کارکردن خودرو در ابتدای صبح

در صورتی که عادت دارید که در صبح قبل از حرکت، خودرو را در حالت روشن قرار دهید و بدون حرکت پدال گاز را فشار دهید؛ پس از امروز دیگر این عادت را کنار بگذارید. چرا که این باور در مورد خودروهای بنزینی به‌طور کلی باور غلطی است. با در جا کار کردن خودرو ، آلایندگی بالا می رود  و در نتیجه باعث آسیب رساندن به سیستم اگزوز خودروی شما می شود.

از دیگر مشکلاتی که با در جا کار کردن خودرو سر باتری خودروی شما می آید؛ خراب شدن باتری و موتور می باشد. با در جا کار کردن ماشین در فصل زمستان، فقط موتور خودروی شما دچار گرمایش می شود. در صورتی که قطعات دیگری مانند چرخ ‌ها و همچنین روانکارهای داخل این سیستم ‌ها هیچ‌ گونه گرمایشی را تجربه نخواهند کرد. در بلند مدت، در جا کار کردن خودرو باعث خراب شدن باتری ماشین و موتور ماشین شما می شود.

سومین مشکل درجا کار کردن خودرو، مصرف سوخت ماشین است. شاید برخی تصور کنند که میزان مصرف سوخت در هنگام روشن گذاشتن و بی حرکت بودن بسیار پایین است. ولی باید بگوییم که درجا کار کردن خودرو در صبح و یا در ترافیک هم به نوبه خودش سوخت قابل ملاحظه ای را مصرف می کنند.  نظر متخصصان فنی، توقف بیش از ۳۰ ثانیه خودرو با موتور روشن به ‌هیچ‌ وجه از لحاظ فنی و اقتصادی منطقی نیست. پس خودروی خود را روشن رها نکنید.

7 مشکل در جا کارکردن خودرو در ابتدای صبح

چهارمین مشکل در جا کار کردن خودرو، بالا بردن استهلاک ماشین است. مشکل استهلاک پیشرانه خودرو در اثر در جا کار کردن خودرو در ترافیک به وجود می آید. پس در صورتی که عادت به روشن گذاشتن خودرو در ترافیک دارید و فکر می کنید که استارت زدن زیاد به خودرو آسیب وارد می کند پس سخت در اشتباه هستید. پیشنهاد می کنیم که کار در جا گذاشتن خودرو را از همین امروز ترک کنید. تا بیشتر از این به خودروی خود آسیب نرسانید.

پنجمین علت دوری از درجا کار کردن خودرو؛ این است که با این کار با مخلوط شدن روغن یا بنزین خودرو  و نرسیدن اکسیژن کافی برای سوختن، باعث هدر رفتن بنزین و اختلال در حرکت خودرو می شوید.

ششمین مشکل درجا کار کردن خودرو، کاهش عمر فن‌ های خنک کننده خودرو است. چرا که به‌ علت گرم شدن زیاد موتور خودرو هنگام در جا کار کردن، فن ‌های خنک کننده باید به ‌طور مداوم کار کنند تا از افزایش دمای موتور جلوگیری شود.

از دیگر مشکلات در جا کار کردن خودرو می توان به ایجاد فشار مضاعف بر روی سیستم برقی، آسیب رساندن به سیلندر توسط گاز‌های اسیدی و گرم شدن بیش از حد سیلندر اشاره داشت.

مصرف سوخت خودرو در حالت در جا چقدر است؟

به طور کلی مصرف سوخت در حالت در جا کار کردن خودرو به ازای هر ۲ دقیقه، برابر با مصرف سوخت به منظور پیمایش ۱.۶ کیلومتر می باشد. چرا که حالت در جا موتور به دلیل خاموش نشدن باید بنزین به سیلندر ها پمپاژ شود و سوخت بیشتری بسوزاند. اما در حالت حرکت کردن چون چرخ ها به کمک نیروی گیربکس به حرکت می افتند. موتور هم نیازی به سوزاندن بنزین ندارد. در صورتی که دقت کرده باشید هر چقدر هم تعداد دنده های گیربکس بیشتر باشند مصرف سوخت ماشین کمتر می شود.

مصرف سوخت خودرو در حالت در جا چقدر است؟

آخرین سخن درباره درجا کارکردن خودرو که باید بدانید:

در این مقاله شما با اصطلاح درجاکار کردن خودرو آشنا شدید. همان طور که از نام این اصطلاح مشخص است یعنی خودرو بدون حرکت و در جای خودش روشن است. معایب این کار را نیز فهمیدید. پس اگر می خواهید بیشتر از این به خودروی خود آسیب وارد نکنید پس دیگر این کار را کنار بگذارید. لازم به ذکر است در صورتی که نیاز به خدمات لوازم یدکی خودرو داشته باشید می توانید به راحتی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

ما همیشه در پی آن هستیم که بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن به شما ارائه دهیم. فاصله ما تا شما تنها یک تماس تلفنی می باشد. شما می توانید با دریافت خدمات ما سفری آرام و با امنیت بالا را در کنار دوستان آشنایان و همکاران خود با آرامش خاطر سفر کنید. ما عاشق لبخند بر روی لب های شما هستیم. پس بهترین ها را به شما ارائه می دهیم.

بیشتر بخوانید :  گیربکس ال 90 چیست؟

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید