وبلاگ
۱۲ اسفند ۱۳۹۹

از علت نشت روغن خودرو تا برطرف کردن روغن ریزی

علت نشتی روغن خودرو

نشت روغن از سرسیلندر و یا روغن ریزی گیربکس و نشت روغن از موتور یکی از رایج ترین مشکلات خودرو است. که به جرات می توان گفت که تمامی رانندگان حداقل یک بار با مشکل نشتی روغن از زیر خودرو روبه رو شدند. اکنون در صورتی که به دنبال یافتن علت نشت روغن خودرو هستید و می خواهید با علت روغن ریزی گیربکس ۲۰۶، روغن ریزی گیربکس پراید، پژو و دیگر برندها آشنا شوید پس در ادامه همراه ما باشید. ما به شما کمکمی کنیم که دانش فنی خود را بالا ببرید.

آیا روغن ریزی از خودرو خطرناک است؟

هر مشکلی که در بخش فنی ایجاد شود برای خودرو خطرناک است. مشکل روغن ریزی از سر سیلندر، نشت روغن از درب موتور و گیربکس و … هم به نوبه ی خودشان می توانند برای ماشین دردسر ساز شود. متاسفانه بسیاری از رانندگان در صورت مشاهده نشت روغن از خودرو در زیر ماشین، ساده از آن می گذرند. و برطرف کردن نشتی روغن را در اولویت کار خود نمی گذارند. پس پیشنهاد می کنیم که در صورت مشاهده نشت روغن از زیر خودرو، به سرعت به فکر علت نشت روغن خودرو و رفع آن کنید. قسمت های مختلف زیر ماشین که ممکن است نشتی روغن از آنجا باشد بررسی کنید.

باید این تذکر را بدهیم که از بین روغن های موردنیاز برای خودرو، روغن هیدرولیک قابلیت اشتعال بیشتری دارد. و در صورت روغن ریزی و  تماس با گرمای خروجی اگزوز، یا دینام احتمال آتشسوزی موتور را نیز در بر خواهد داشت. پس نباید ساده از این مشکل گذر کرد. اکنون در صورتی که برای بررسی علت نشتی روغن از سر سیلندر، علت روغن ریزی گیربکس، علت روغن ترمز، علت روغن ریزی از درب موتور و … به کمک نیاز دارید روی ما حساب کنید.

آیا روغن ریزی از خودرو خطرناک است؟

بیشتر بخوانید : گیربکس al4 چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

علت نشت روغن از زیر خودرو

اولین گام بعد از بررسی آثار نشت روغن از زیر خودرو تشخیص نوع روغن نشتی و پیدا کردن منشا و سیستم نشت کننده ی خودرو است. چرا که علت نشت روغن از زیر خودرو می تواند ناشی از روغن ریزی موتور، روغن ریزی ترمز، روغن ریزی گیربکس، روغن ریزی هیدرولیک، روغن ریزی دیفرانسیل و … باشد. که در ادامه به هر یک از دلایل نشت روغن پرداخته شده است. با ما باشید تا بتوانید علت نشت روغن خودروی خود را پیدا کنید.

اولین منشا و علت نشت روغن از زیر خودرو: روغن ریزی موتور

خوب است بدانید که روغن موتور از تمامی روغن های مورد نیاز خودرو تیره تر است. پس در صورتی که با روغن های دیگر آشنایی دارید و متوجه روغن تیره در زیر خودرو شدید پس برای تعمیر موتور به سراغ یک تکنسین  و تعمیرکار حرفه ای و کاربلد بروید. علت روغن ریزی از موتور خودرو ممکن است به دلیل خرابی کاسه نمدهای دو سر میل لنگ، روغن ریزی از سرسیلندر، خرابی کانال های میل لنگ، خرابی سویچ فشار روغن ریزی از  واشر درب سوپاپ و کارتل، روغن ریزی درب سوپاپ و واشر آن، روغن ریزی از کاسه نمد عقب موتور و … باشد.

دومین منشا و علت نشت روغن از زیر خودرو: روغن ریزی از هیدرولیک و فرمان

دومین علت نشت روغن از زیر خودرو، روغن ریزی از هیدرولیک می باشد. که ممکن است ناشی از روغن ریزی فشنگی هیدرولیک، خرابی  پینیون فرمان ماشین، خرابی مخزن روغن هیدرولیک و خرابی شیلنگ فشار قوی هیدرولیک و خرابی جعبه فرمان خودروی شما باشد. که هر کدام از این ها ممکن است به دلایلی مثل پوسیدگی، فشار، فرسودگی، ضربه و… دچار مشکل شده باشند. پس نشتی روغن را جدی بگیرید و حتما به دنبال راهی برای برطرف نمودن مشکل بگردید. بهتر است هر چه سریع تر به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.

سومین علت نشت روغن از زیر خودرو: روغن ریزی از ترمز

روغن ریزی از ترمز از دیگر دلایل نشت روغن از زیر خودرو است . که خودش دلایلی دارد. به طور مثال روغن ریزی از پمپ اصلی ترمز و روغن ریزی از مخزن سیلندرهای ترمز چرخ عقب، روغن ریزی از مخزن روغن ترمز از دلایل روغن ریزی از ترمز ماشین است. شایع ترین علت روغن ریزی از ترمز مربوط به روغن ریزی سرسیلندر است. که دلیل نشتی روغن از سر سیلندر میتواند ناشی از معیوب بودن واشر سر سیلندر و فرسودگی آن باشد. تا به اینجا با سه مورد از علت نشت روغن خودرو آشنا شدید.

چهارمین علت نشت روغن از زیر خودرو: روغن ریزی از گیربکس

آخرین علت نشت روغن از زیر خودرو مربوط به روغن ریزی گیربکس است. روغن ریزی گیربکس ۲۰۶، روغن ریزی پژو پارس و دیگر برندها؛ ممکن است به دلیل روغن ریزی از پیچ تخلیه گیربکس، روغن ریزی از سنسورهای دور موتور و دنده عقب، روغن ریزی کاسه نمد سرشفت کلاچ، روغن ریزی واشر ساعت گیربکس اتوماتیک، روغن ریزی از شیربرقی‌های کنترل جریان روغن گیربکس اتوماتیک و یا  شکستگی پوسته گیربکس باشد.

چهارمین علت نشت روغن از زیر خودرو: روغن ریزی از گیربکس

روغن ریزی ماشین چه بلایی بر سر خودرو می‌آورد ؟

در صورتی که از علت نشتی روغن ریزی از سرسیلندر، روغن ریزی گیربکس، روغن ریزی از موتور و روغن ریزی از هیدرولیک ساده بگذرید؛ در نهایت با دستای خودتان منجر به  سوختن موتور، آتش سوزی، قفل کردن موتور، خرابی یاتاقان ‌ها و … می شوید. پس در صورت رویت نشت روغن، به سراغ یک تکنسین بروید.

آخرین سخن درباره علت نشت روغن خودرو که باید بدانید :

دلایل نشتی روغن خودرو ممکن است متعدد باشد. اما نحوه تشخیص و برطرف کردن آن کاری فنی ست. زیرا باید بدانید منبع اصلی و دلیل اصلی روغن ریزی چیست تا بر اساس آن بتوانید در صدد رفع مشکل فعالیت های لازم را انجام دهید. در صورتی که به دنبال یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه در زمینه تعمیرات خودرو می باشید می توانید روی ما حساب کنید. برای این کار تنهای کافی است با شماره های درج شده بر روی سایت تماس حاصل فرمایید.

ما در سریع ترین زمان ممکن و با کیفیت ترین خدمات را به شما ارائه می دهیم. از نظر قیمت خدمات و لوازم یدکی می توانید اطمینان داشته باشید که قیمت های مقرون به صرفه ای توسط تعمیرکاران ما ارائه می گردد. پس می توانید با اطمینان کامل بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در سریع ترین زمان در یافت نمایید. ما همیشه همراه شما هستیم تا در کنار ما با آرامش سف کنید.

بیشتر بخوانید :  گیربکس اکسنت

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید