وبلاگ
۱۱ اسفند ۱۳۹۹

 بهترین زمان تعویض فیلتر هوا چه موقع است؟

بهترین زمان برای تعویض فیلتر هوا

زمان تعویض فیلتر هوا ماشین و به اصطلاح برخی از تعمیرکاران، زمان برداشتن فیلتر هوای ماشین یک موضوع مهمی است. باید تمامی رانندگان از زمان دقیق و به موقع تعویض کردن فیلتر خودروی خود مطلع باشند. چرا که تشخیص درست زمان تعویض فیلتر هوا باعث کاهش مصرف سوخت و بالا رفتن عملکرد موتور و … می شود. در ادامه در مورد زمان تعویض فیلتر کابین و نشانه های برداشتن فیلتر هوای ماشین رفته ایم. اگر شما نیز خودروی شخصی دارید باید این حداقل ها را بدانید تا بتوانید به خوبی از خودروی خود استفاده کنید. پس برای بالا رفتن دانش فنی لوازم یدکی اتومبیل با هم می خوانیم.

چرا دانستن بهترین زمان تعویض فیلتر ضروری است؟

تعویض فیلتر هوای ماشین یک ضرورت است. چرا که فیلتر هوای ماشین هم همانند ریه های انسان برای تنفس درست، به هوای تمیز نیاز دارد. در صورت برداشتن فیلتر هوای ماشین در بهترین زمان و تعویض آن با یک فیلتر هوای مناسب، کاهش مصرف سوخت خودرو، افزایش عمر موتور و کاهش شتاب خودرو ایجاد می شود. در واقع در صورتی که ماشین فیلتر هوا نداشته باشد و هوای کافی وارد نشود؛ به تبع اکسیژن مورد نیاز به موتور نمی رسد. و در نتیجه مصرف سوخت به درستی انجام نمی گیرد. پس به همین دلیل باید هر یک از رانندگان از زمان تعویض فیلتر هوا خودرو خود مطلع باشد. اما این زمان چه زمانی است؟ و چه نشانه هایی دارد؟

وظیفه اصلی فیلتر هوای خودرو چیست؟

بیشتر بخوانید : گیربکس al4 چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

وظیفه اصلی فیلتر هوای خودرو چیست؟

فیلتر هوا یکی از قطعات مهم خودرو است. که وظیفه تصفیه هوای ورودی خودرو را به عهده دارد. این قطعه بسیار مهم در مسیر ورودی هوا به موتور قرار دارد. و تمامی ناخالصی ها موجود در هوا را به خود جذب می کند و برای عمل سوختن به بهترین شکل ممکن، هوای تمیز وارد موتور خودروی شما می کند. علاوه بر تصفیه هوای ورودی به موتور، میزان هوا را تنظیم و کنترل می کند.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا خودرو چه زمانی است؟

قبل از هر چیز به شما متذکر شوم که فیلتر هوا را باید به صورت دوره ای چک کنید. تا در صورتی که نیاز به تعویض داشت هر چه سریع تر کار تعویض فیلتر را انجام د هید. به طور کلی باید هر چند وقت یکبار به برداشتن فیلتر هوای ماشین اقدام کرد.  بیشتر مهندسین و تعمیرکاران خودرو توصیه می‌کنند که فیلتر هوا را هر پنج تا پانزده هزار کیلومتر چک و تعویض شود.

برای خودروهایی که دارای یک شرایط نرمال هستند هر ۱۲ ماه یکبار تعویض بسیار مناسب است. اما در صورتی که شما در مناطق روستایی یا خاکی، یا شهرهای بسیار آلوده مانند تهران رانندگی می کنید، باید به هر شش ماه یکبار (شش هزار کیلومتر) فیلتر هوای خود را چک کنید. همچنین در صورتی که در شهر تهران سکونت دارید و ترافیک در منطقه زندگی شما زیاد است و هوای اطراف آلوده است. برای چک کردن و تعویض فیلتر هوا خودرو به سراغ یک متخصص با تجربه بروید. در صورتی که برای تعویض فیلتر هوا به کمک نیاز دارید روی ما حساب کنید. برای این کار تنها کافی است با شماره های درج شده بر روی سایت تماس حاصل فرمایید. ما همیشه در پی آن هسیتم که بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در سریع ترین زمان ممکن برای شما ارسال کنیم.

نشانه های رسیدن زمان تعویض فیلتر هوا

همانطور که گفته شد بازه زمانی تعویض فیلتر هوای خودرو به عواملی مانند اینکه خودرو در چه محیط هایی کار کرده و چند کیلومتر حرکت کرده و یا در چه محیط هایی پارک بوده است بستگی دارد. ولی در ادامه به سراغ چند نشانه رایج فرا رسیدن زمان برداشتن فیلتر هوای ماشین رفته ایم. با هم این نشانه را می خوانیم.

کثیف بودن فیلتر هوا:

مشاهده کثیف بودن فیلتر هوا از ساده ترین و رایج ترین نشانه های رسیدن زمان تعویض فیلتر هوای ماشین است. که بهتر است در اولین فرصت به سراغ یک تعمیرکار مراجعه کنید. پیشنهاد می کنیم هر چند وقت یکبار، خودتان یک بازدید کلی و چکاپ کلی از خودروی خود داشته باشید.

 افزایش مصرف سوخت:

در صورتی که صاحب خودروهای جدید و نسل دنده اتوماتیک نیستند؛ اگر مشاهده کردید که بیشتر از همیشه بدون دلیل خاصی مصرف سوخت ماشین تان زیاد شده است پس باید برای تعویض فیلتر هوای ماشین خود با سراغ یک تکنسین بروید.

روشن شدن چراغ چک موتور

یکی دیگر از نشانه های رسیدن زمان تعویض فیلتر هوا خودرو، روشن شدن چراغ چک موتور می باشد. چرا که با کثیف بودن فیلتر خودرو، اکسیژن کافی برای احتراق تامین نمی ‌شود و موتور به خوبی کار نمی کند.

از دیگر علائم تعویض فیلتر هوای خودرو می توان به موارد زیر اشاره داشت:

از دیگر علائم تعویض فیلتر هوای خودرو می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ریپ زدن موتور خودرو
  • کاهش توان موتور خودرو
  • لرزش مداوم موتور خودرو
  • نرم و روان کار نکردن موتور
  • افزایش زمان استارت ماشین
  • سر و صدای اضافی از فن کابین هوا
  • افزایش رسوب بر روی شمع موتور خودرو
  • استشمام بوی بنزین در هنگام استارت زدن
  • پخش دود سیاه یا افزایش گاز های خروجی از اگزوز ماشین

مزایای تعویض به موقع فیلتر هوای خودرو چیست؟

  • افزایش عملکرد موتور
  • افزایش طول عمر موتور
  • کاهش مصرف سوخت
  • جلوگیری از ایجاد فشار بر موتور خودرو
  • افزایش ۱۴ درصد عملکرد خودروها
  • افزایش شتاب خودروهای انژکتوری
  • کاهش انتشار گازهای گلخانه ای
  • بهبود ۶ تا ۱۲ درصد در شتاب
  • افزایش ۱۰ درصدی مسافت پیموده شده
  • کمک به سلامت هرچه بیشتر لایه ازون

آخرین سخن درباره زمان مناسب برای تعویض فیلتر هوا که باید بدانید:

در این مقاله با فیلتر هوا و ضرورت استفاده از آن آشنا شدید. در نهایت ما به شما توصیه می کنیم که به صورت دوره ای برای چک کردن فیلتر هوای خودرو نزد یک متخصص و تعمیر کار حرفه ای و با تجربه بروید. در صورتی که برای این کار به دنبال تکنسینی باتجربه می گردید روی ما حساب کنید. ما همیشه با کیفیت ترین خدمات را در سریع ترین ز مان ممکن و با قیمتی بسیار مقرون به صرفه ارائه می کنیم. شما می توانید در کنار ما امنیت و آرامش را در سفر های برون شهری و درون شهری خود تجربه کنید. ما امنیت را به شما هدیه می کنیم.

بیشتر بخوانید :  مشکلات گیربکس اچ سی کراس

۰۹۱۲۴۲۸۲۳۶۶

۰۹۳۵۷۰۰۸۸۱۰

۰۹۱۹۴۹۱۴۲۹۲

ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید:

اینستاگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری          تلگرام فروشگاه لوازم یدکی نظری

بیشتر بدانید : 

به این مطلب امتیاز دهید